ماهان شبکه ایرانیان

رئیس دادگستری منوجان در گفت‌وگو با میزان:

طلاق ۱۱ درصد در شهرستان منوجان کاهش یافت

رئیس دادگستری منوجان گفت: آمار طلاق درشهرستان منوجان درشش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

طلاق 11 درصد در منوجان کاهش یافتحسین شکوهی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: آمار طلاق در شهرستان منوجان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مشاوره و آموزش قبل از ازدواج نقش مهمی در تقویت بنیان خانواده دارد، جامعه سالم را درگرو خانواده سالم دانست وگفت: هرگونه بی توجهی به بنیان خانواده و تحکیم آن جامعه را به انحراف می‌کشاند.

رئیس دادگستری منوجان به تشریح عوامل متعدد طلاق در جامعه پرداخت و افزود: یکی از عوامل موثر در از هم پاشیدن بنیان خانواده بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر می‌باشد.

شکوهی نسب عدم توجه و شناخت زوج‌های جوان به مبانی کلی خانواده و فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده را از دیگر عوامل بروز طلاق در جامعه دانست.

به گفته رئیس دادگستری منوجان، دخالت نابجای والدین که بعضا در پرونده‌های قضایی مشاهده می‌شود نه اینکه به بنیان و تحکیم خانواده کمک نمی‌کند بلکه باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به موادمخدر، زمینه ساز بسیاری از جرائم است، افزود: بخشی از آمارطلاق مربوط به موادمخدر است.

شکوهی نسب همچنین نقش سازمان‌ها و ادارات و نهاد‌های فرهنگی را در رفع مشکلات و بهبود سازی روابط خانوادگی موثر دانست و گفت: بررسی مشکلات ناشی از طلاق وظیفه یک شخص یا یک سازمان نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی می‌توانند نقش سازنده‌ای در این امر داشته باشند و یک عزم همگانی را می‌طلبد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مسئولین، نهادها، روحانیون و مردم شهرستان درجهت رفع مشکلات اجتماعی کوشش کنند تا بتوانیم در جهت کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها گام موثری برداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان