راهنمایی برای انتخاب مبلمان چرمی

خرید یک مبلمان چرم سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه مطابق با سبک زندگی خود بگیرید. چرم با دباغی کردن پوست دباغی نشده حیوانات ایجاد می‌شود.

خرید یک مبلمان چرم سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه مطابق با سبک زندگی خود بگیرید. چرم با دباغی کردن پوست دباغی نشده حیوانات ایجاد می‌شود. 

مبل چرمی

مزایای چرم: 

  • چرم اصیل روی مبلمان سطحی از کلاس، راحتی و دوام را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • مواد طبیعی و روش‌های ساخت منحصر به فرد باعث ایجاد کیفیت بهتری نسبت به سایر پارچه‌ها می‌شود.
  • چرم به راحتی سایر پارچه‌ها پاره نمی‌شود.
  • در طول فرایند رنگ آمیزی، چرم رنگ را چنان به خود می‌گیرد که به راحتی قابل رفع نیست.
  • چرم در مقابل آتش مقاومت دارد هیچ ماده سمی را از خود متصاعد نمی‌کند. 
  • چرم‌های مدرن دچار هیچ گونه خش و چروکی نمی‌شود. به جای آن چرم کش می‌آید بدون اینکه شکل جدید خود را از دست بدهد.
  • چرم به سرعت به دمای بدن می‌رسد و احساس راحتی خواهید کرد.
  • چرم عمر طولانی دارد و به راحتی قابل تعمیر است.
  • هر قطعه چرم منحصر به فرد است. درست مثل اثر انگشت، شخصیت خاص خود را دارد.

 

مبل چرمی

چه استایلی برای شما مناسب است؟

هر فرد استایل خاص خود را دارد. اینجا به برخی از عمومی‌ترین استایل‌هایی که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره خواهم کرد. 

مبل

معاصر

مبلمان چرمی معاصر از ترکیب مبلمان سنتی و مدرن ایجاد شده‌اند. طراحی، مواد و جنس با هم ترکیب شده‌اند تا یک اثر جاویدان و همه‌کاره را ایجاد کنند. مبلمان چرمی معاصر ساده و در عین حال باشکوه هستند.

چرم

سنتی

مبلمان چرمی سنتی به دنبال آرامش، نظم و رعایت رسوم، کاربردی بودن و در عین حال به دور از پیچیدگی هستند. شما در این مبل‌ها جزئیات اغراق‌آمیز، پارچه‌های استادانه کار شده را پیدا نخواهید کرد. مبلمان چرمی سنتی کلاسیک و دارای زیبایی جاویدان هستند. 

نکته مهم: چرم وقتی مدتی طولانی در برابر نور خورشید قرار بگیرد رنگ خود را از دست می‌دهد.

انواع چرم

مهم‌ترین جنبه در خرید چرم، دانه‌های چرم است. این در واقع همان سطح چرم است که شما روی آن می‌نشینید.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی

قیمت: 1 از 5

دوام: 3 از 5

کیفیت بافت: 2 از 5

همان طور که از اسمش مشخص است این چرم واقعی نیست. چرمی است ساخته دست بشر که از الیاف مصنوعی مثل پلاستیک درست می‌شود. همان طور که فناوری پیشرفت می‌کند کیفیت این چرم هم بهبود پیدا می‌کند. چرمی است بادوام که مثل چرم‌های اصلی به نظر می‌رسد و ارزان‌ترین نوع چرم به حساب می‌آید.

چرم ترکیبی

چرم ترکیبی

قیمت: 2 از 5

دوام: 3 از 5

کیفیت بافت: 2 از 5

چرم ترکیبی یکی از اولین محصولاتی است که تولید‌کنندگان قصد دارند آن را به شما بفروشند. متاسفانه این چرم به زحمت در خود چرم دارد. فقط 17٪ این نوع چرم از چرم طبیعی ایجاد شده است!

فرایند تولید چرم ترکیبی خیلی شبیه به تولید کاغذ است. لایه‌ها و بافت‌های گوناگون را با چسب در کنار هم نگه می‌دارند. به همین خاطر عده‌ای از کارشناسان اعتقاد دارند که نباید اسم چرم را روی آن قرار داد.

اما چرم ترکیبی مزایای خود را نیز دارد. این چرم بسیار بادوام است. از طرف دیگر سطح پایینی از ماده فرمالدئید را دارد به همین خاطر برای افرادی که به چرم آلرژی دارند بسیار مفید است. از همه مهم‌تر اینکه چرم ترکیبی برای مبل‌ها قیمت بسیار ارزانی دارد.

حقیقت این است که چرم ترکیبی اصلاً چرم نیست و شما روی پلاستیک نشسته‌اید و مثل چرم واقعی دمای خود را با بدن شما مطابقت نمی‌دهد.

چرم پلی اورتان

چرم پلی اورتان

قیمت: 2 از 5

دوام: 2 از 5

کیفیت بافت: 3 از 5

این چرم از لایه‌ای بیرونی سطح پوست گاو گرفته می‌شود. جایی که موها رشد می‌کنند و منافذ پوست قرار دارند.

این لایه خیلی نازک است به همین دلیل روی لایه‌ای از پلی اورتان قرار می‌گیرد. این چرم راحتی و اصالت چرم واقعی را ندارد.

با این وجود به عنوان یک جایگزین برای افرادی که به دنبال ظاهر چرم هستند اما نمی‌خواهند قیمت بالایی را بپردازند، چرم پلی اورتان بسیار مناسب است. 

نقطه ضعف دیگر این نوع چرم این است که با گذر زمان ترک‌ها و منافذی روی آن شکل می‌گیرند.

چرم دانه‌دار جدا

چرم دانه‌دار جدا

قیمت: 3 از 5

دوام: 2 از 5

کیفیت بافت: 3 از 5

بعد از جداسازی لایه بیرونی چرم به لایه میانی آن می‌رسیم. این لایه سخت‌تر و ارزان‌تر است. این چرم نسبتاً شکننده است و اگر درست از آن مراقبت نشود به آسانی آسیب می‌بیند.

چرم دانه‌دار کاملاً چرم است اما از تمام خصوصیات و شخصیت چرم برخوردار نیست. 

چرم دانه‌دار به خاطر نداشتن برجستگی‌ها و تنوع رنگی چرم‌ دانه‌دار کامل باید یک سری عملیات روی آن صورت بگیرد تا شبیه چرم دانه‌دار کامل بشود. البته نتیجه 100٪ کامل است. در طول این فرایند بخشی از نرمی چرم از دست می‌رود.

چرم دانه‌دار بالا

چرم دانه‌دار بالا

قیمت: 4 از 5

دوام: 4 از 5

کیفیت بافت: 4 از 5

این چرم از یک لایه بالاتر نسبت به چرم دانه‌دار جدا می‌شود و سخت‌ترین نوع چرم است. برخلاف چرم دانه‌دار کامل این نوع چرم مورد پرداخت کردن قرار می‌گیرد تا هیچ نوع ناهمواری روی آن قرار نداشته باشد. این نوع چرم گران‌تر است اما بسیار نرم و بادوام است.

این نوع چرم حاوی 12-14٪ آب است که به همین دلیل به سرعت با دمای بدن شما سازگار می‌شود. چرم یک محصول طبیعی است و باید بتواند تنفس کند.

چرم دانه‌دار بالا در 2 نوع سطح عرضه می‌شود: آنیلین و نیمه آنیلین. آنیلین طبیعی‌ترین نوع است و هیچ لایه‌ی عایقی ندارد. به همین خاطر نرم‌ترین نوع چرم است اما به راحتی در معرض لک قرار می‌گیرد. چرم نیمه آنیلین به خاطر پوشش خود در مقابل لکه‌ها محافظت می‌شود.

چرم نوبوک

چرم نوبوک

قیمت: 4 از 5

دوام: 2 از 5

کیفیت بافت: 4 از 5

این قسمت خارجی پوست دباغی نشده گاو و سایر احشام است که در قسمت دانه‌دار مورد پرداخت و سمباده قرار گرفته است. ظاهر آن مثل مخمل و چرم جیر است. ظاهر بیرونی آن مرتب به نظر می‌رسد چرا که این قسمت اسپری شده است. نسبت به چرم دانه‌دار کامل ارزان‌تر است. هرچند مبل‌های ساخته شده از آن ضعیف هستند و نیازمند مراقبت هستند. استفاده از روش‌های ضد آب کردن برای این نوع مبلمان اجباری است.

چرم دانه‌دار کامل

چرم دانه‌دار کامل

قیمت: 5 از 5

دوام: 4 از 5

کیفیت بافت: 5 از 5

این دانه‌های کامل بیانگر نشانه‌ای منحصر به فرد از حیوانی است که این چرم از آن گرفته شده است.

این چرم با جدا کردن موهای حیوان از روی پوستش بوجود می‌آید. این پوست را پس از کندن در یک رنگ گیاهی می‌خوابانند. هیچ عمل پرداخت و سمباده‌ای روی چرم صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل روی سطح چرم شاهد ناهمواری‌هایی خواهید بود. با افزایش عمر، این چرم ظاهر و حس بهتری پیدا می‌کند. این چرم گران‌ترین نوع چرم است.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر