ماهان شبکه ایرانیان

جاهای دیدنی تهران/ برج آزادی

برج آزادی در سال ۱۳۵۰ و در میدان آزادی در تهران ساخته شده است

  برج آزادی تهران

برج آزادی در سال 1350 و در میدان آزادی در تهران ساخته شده است. در سال 1345 بود که مسابقه‌ای برگزار شد و از معماران خواسته شد طرحی را ارسال کنند که معرف ایران باشد. در نهایت، طرحی که حسین امانت طراحی کرده بود برای ساخت برج آزادی انتخاب شد. این برج در سال 1350 با نام برج شهیاد ساخته شد و در روز افتتاح آن، برای اولین بار از منشور کورش کبیر در آن پرده‌برداری شد. 

این برج ترکیبی از نمادهای سنتی و مدرن است و در آن از عناصر معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی استفاده شده است. مساحت زیربنای آن 78هزار متر مربع است و شکل دروازه‌ای دارد که ارتفاعش 45 متر است و 5 متر آن داخل زمین قرار دارد. عرض پای این برج 64 متر است. در طبقه پایین این برج مجموعه فرهنگی هنری آزادی قرار دارد.
برج آزادی تهران

این برج در سایت تریپ‌ادوایزر در رتبه یازدهم جاهای دیدنی تهران قرار دارد. یک کاربر صربستانی درباره‌اش نوشته: «یکی از جاهای نمادین تهران. البته هیچ چیزی ندارد جز این که بروید و عکس بگیرید. من توصیه می‌کنم در غروب به این‌جا بروید چون نور خورشید به جذابیت آن می‌افزاید و آنها همچنین بعد از غروب خورشید برج را نورپردازی می‌کنند.»

هرادچ کرالوه از جمهوری چک نوشته: «تا نزدیک‌ترین ایستگاه مترو 5 تا 10 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. جایی تاثیرگذار و خوش‌عکس است، به‌ویژه در شب که نورپردازی می‌شود.»

البته یک کاربر آمریکایی نوشته است: «اتوبوس تور ما مدتی در آن‌جا ماند. اما من به شکل خاصی تحت تاثیر این برج قرار نگرفتم، به‌ویژه در قیاس با جاهای فوق‌العاده دیگری که در ایران دیده‌ام».

گردشگر دیگری نوشته: «تقریبا از همه جای شهر دور است (که عجیب نیست، چون تهران شهر بزرگی است). شما می‌توانید عکس‌های زیبایی در این‌جا بگیرید و البته کمی هم دور برج قدم بزنید. این‌جا در جای شلوغی واقع شده و انتظار محیط خلوت و آرامی را نداشته باشید. زمانی که آن‌جا بودیم داخل برج را برای بازسازی بسته بودند. اما معمولا می‌توانید به بالای برج بروید و منظره‌های خوبی ببینید.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان