۶ خوراک تن ماهی که سریع آماده میشن!

گاهی اوقات پیش میاد که خانم های خونه، به علت مشغله زیاد، فرصت کافی برای تهیه یه وعده غذایی رو ندارن! از طرفی هم اعضای خانواده گرسنه هستند و باید سریع غذا حاضر بشه! اما نگران نباشید، آشپزخونه روزچین، امروز طرز تهیه ۶ خوراک تن ماهی خوشمزه و سریع رو بهتون آموزش می‌ده.

6 خوراک تن ماهی که سریع آماده میشن!

گاهی اوقات پیش میاد که خانم های خونه، به علت مشغله زیاد، فرصت کافی برای تهیه یه وعده غذایی رو ندارن! از طرفی هم اعضای خانواده گرسنه هستند و باید سریع غذا حاضر بشه! اما نگران نباشید، آشپزخونه روزچین، امروز طرز تهیه 6 خوراک تن ماهی خوشمزه و سریع رو بهتون آموزش می‌ده.

خوراک تن ماهی و بادام زمینی

خوراک تن ماهی و بادام زمینی
خوراک تن ماهی و بادام زمینی

مواد لازم برای خوراک تن ماهی و بادام زمینی

یک بسته بادام زمینی نمکی
نصف فنجان ریحان خرد شده
یک قوطی کنسرو تن ماهی
روغن زیتون

روش تهیه خوراک تن ماهی و بادام زمینی

برای تهیه خوراک تن ماهی و بادام زمینی یک بسته بادام زمینی کوچک نمکی را خرد کنید. اگر غذاساز یا دستگاه خرد کن دارید، می‌توانید برای عمل خرد کردن، استفاده کنید. ریجان خرد شده را به آن اضافه کنید و با یک قوطی کنسرو تن ماهی مخلوط کنید. در آخر، روغن زیتون را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

خوراک تن ماهی با جعفری و لیمو

خوراک تن ماهی با جعفری و لیمو
خوراک تن ماهی با جعفری و لیمو

مواد لازم خوراک تن ماهی با جعفری و لیمو

نصف فنجان جعفری تازه خرد شده
نصف فنجان خیارشور خرد شده
2 قاشق غذاخوری سس فرانسوی
یک قوطی کنسرو تن ماهی
ادویه به مقدار لازم
لیموی تازه

روش تهیه خوراک تن ماهی با جعفری و لیمو

برای تهیه خوراک تن ماهی با جعفری و لیمو که خیلی خوشمزه و ویژه است، نصف فنجان جعفری تازه خرد شده را با نصف فنجان خیارشور خرد شده، مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری سس فرانسوی را به مخلوط جعفری و خیارشور بیفزائید. کنسرو تن ماهی را با مقداری فلفل قرمز، تند کنید و خوب به هم بزنید. در آخر مخلوط جعفری و خیار شور را به تن ماهی افزوده و آب لیموی تازه را روی آن بچکانید. این خوراک خوشمزه را می‌توانید درون نان باگت قرار دهید و همراه بچه‌ها به مدرسه بفرستید.

ساندویچ تن ماهی یونانی

ساندویچ تن ماهی

مواد لازم برای ساندویچ تن ماهی یونانی

یک عدد پیاز قرمز کوچک
نصف فنجان زیتون سیاه بدون هسته
یک قوطی کنسرو تن ماهی
یک قاشق چای خوری فلفل سیاه
یک و نیم قاشق غذاخوری سس مایونز

روش تهیه ساندویچ تن ماهی یونانی

برای تهیه برای ساندویچ تن ماهی یونانی یک پیاز قرمز کوچک را به شکل مکعب‌های ریز، خرد کنید. از طرف دیگر، نصف فنجان زیتون سیاه بدون هسته را خرد کرده و با یک قوطی تن ماهی، مخلوط کنید. حالا به یک و نیم قاشق غذاخوری سس مایونز و یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه احتیاج دارید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. غذای شما حاضر است. این غذا باید سرد و به صورت ساندویچی سرو شود.

سالاد تن ماهی و نعناع و فلفل

سالاد تن ماهی

مواد لازم برای سالاد تن ماهی و نعناع و فلفل

یک چهارم فنجان نعناع خرد شده
یک فنجان فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده
یک قوطی کنسرو تن ماهی
یک بسته پاستا (در صورت تمایل)

روش تهیه سالاد تن ماهی و نعناع و فلفل

برای تهیه سالاد تن ماهی و نعناع و فلفل در ابتدا، یک چهارم فنجان نعناع خرد شده را با یک فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد خرد شده، مخلوط کنید. یک قوطی کنسرو تن ماهی را به آن اضافه کنید. یادتان باشد روغن تن ماهی را دور نریزید چون در تهیه این سالاد از سس استفاده نمی‌کنیم. این خوراک لذیذ را می‌توانید به صورت داغ با پاستا مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می‌توانید به صورت سرد و ساندویچی نوش جان کنید.

خوراک تن ماهی و سیب زمینی

خوراک تن ماهی با سیب‌زمینی

مواد لازم برای خوراک تن ماهی و سیب زمینی

یک قوطی کنسرو تن ماهی
یک عدد پیاز نگینی خرد شده
نمک فلفل و ادویه به مقدار لازم
سه عدد سیب زمینی خلالی خرد شده یا یک بسته چیپس سیب‌زمینی
زعفران دم کرده
رب گوجه
3قاشق غذاخوری نخود فرنگی

روش تهیه خوراک تن ماهی و سیب زمینی

برای تهیه خوراک تن ماهی و سیب زمینی کافی است که یک قوطی تن ماهی را با چنگال  تکه تکه کنید. تن ماهی را در تابه بریزید تا گرم شود. پیاز نگینی خرد شده را به مخلوط اضافه کنید. مواد را کمی تفت دهید و اجازه دهید تا سرخ رنگ شود. نمک، فلفل، زردچوبه، ادویه و زعفران را به مقدار دلخواه افزوده و به خوبی با مواد مخلوط کنید.

از طرف دیگر، سه عدد سیب زمینی خلالی خرد شده را در ظرفی جداگانه سرخ کنید. 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با آب‌گرم مخلوط کرده و به صورت سس درآورید. سس گوجه را به مخلوط تن ماهی اضافه کنید. حالا 3 قاشق غذاخوری نخود فرنگی را اضافه کرده و اجازه دهید آب مخلوط تن ماهی بخار شود. در آخر مخلوط تن ماهی را از روی حرارت بردارید و با سیب زمینی سرخ شده یا چیپس سیب‌زمینی، در ظرفی سرو کنید.

کوکو تن ماهی

کوکو تن ماهی

مواد لازم برای تهیه کوکو تن ماهی

3 عدد سیب زمینی بزرگ
4 عدد تخم مرغ
1 قوطی کنسرو تن ماهی
1 عدد پیاز کوچک
به میزان لازم نمک، فلفل، آویشن و ادویه

روش تهیه کوکو تن ماهی

برای تهیه کوکو تن ماهی ابتدا پیاز را ریز و نگینی، خرد کنید. پیاز را روی حرارت تفت دهید تا کاراملی شود. سیب زمینی رنده شده را به پیاز اضافه کنید و اندکی تفت دهید. مخلوط را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. روغن ماهی تن را خالی کنید.

تن ماهی را با چنگال خرد کرده و به سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه خوب هم زده و بعد به مواد قبل اضافه کنید. نمک فلفل و آویشن و پودر سیر و زردچوبه را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. در نهایت مواد با به شکل دلخواه قالب زده و در فر گریل کنید. همچنین می‌توانید مواد را در روغن سرخ کنید.

امیدواریم که از همراهی امروز با آشپزخونه روزچین، لذت برده باشید و این خوراک‌های سریع و خوشمزه در مواقع اضطراری، به کمکتون بیان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان