ماهان شبکه ایرانیان

گرفتاری جدید سوبارو و نیسان با قوانین دست و پا گیر بازار ژاپن!

گویا شرکت خودروسازی سوبارو نیز همانند نیسان، در رعایت مقررات بازرسی نهایی صادر شده توسط وزارت حمل و نقل ژاپن دچار غفلت شده است. بنا به گزارش خبرگزاری Automotive News، این شرکت خودروسازی ژاپنی، پذیرفته است که تکنیسین‌های غیرمتخصص، بازرسی‌های نهایی خودرو را در مجموعه کارخانه  گانما که در توکیو قرار دارد انجام داده‌اند.

گویا شرکت خودروسازی سوبارو نیز همانند نیسان، در رعایت مقررات بازرسی نهایی صادر شده توسط وزارت حمل و نقل ژاپن دچار غفلت شده است. بنا به گزارش خبرگزاری Automotive News، این شرکت خودروسازی ژاپنی، پذیرفته است که تکنیسین‌های غیرمتخصص، بازرسی‌های نهایی خودرو را در مجموعه کارخانه  گانما که در توکیو قرار دارد انجام داده‌اند.

مدیر اجرایی کمپانی سوبارو، یاسویوکی یوشیناگا، در این خصوص بیان کرد که کمپانی سوبارو از فرایند بازرسی استفاده نموده که بیش از 30 سال است برای بازرسی نهایی خودروهای خود از آن بهره میبرد و نمیدانسته که این بازرسی‌ها با مقررات صادره وزارت حمل و نقل ژاپن همخوانی ندارد. به طور خلاصه می‌توان گفت بر اساس این مقررات، تمام خودروهایی که در بازار ژاپن به فروش می‌رسند الزاما باید بازرسی نهایی را توسط تکنیسین تایید شده و دارای گواهی معتبر در کارخانه پشت سر بگذارند.

بنابراین کمپانی سوبارو مجبور است 255 هزار دستگاه وسیله نقلیه ای را که در کارخانه گانما برای بازار ژاپن تولید نموده بازگرداند. با توجه به اینکه این فراخوان به مدلهای سوبارو لگاسی و سوبارو فارستر محدود گردیده است در مقایسه با کمپانی نیسان، که باید 1.2 میلیون خودرو را برای بازرسی مجدد بازگرداند، رقم قابل توجهی نخواهد بود. چرا که هفته پیش مشخص شد کمپانی نیسان، بیش از 20 سال است که مقررات صادر شده توسط وزارت حمل و نقل ژاپن را رعایت نمی‌کند.

بااینکه این بازرسی‌ها هیچ تاثیری بر کیفیت نهایی خودرو نداشته و در بازارهای خارج از ژاپن نیز نیازی به انجام چنین بازرسی‌هایی وجود ندارد، اما قطعا این فراخوان برای کمپانی نیسان گران تمام خواهد شد. در عین حال به نظر می‌رسد که کمپانی سوبارو هزینه عدم رعایت قوانین را پذیرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان