ماهان شبکه ایرانیان

شام چی درست کنم ؟

شام چی درست کنم سوال همیشگی خانم‌ها است، مخصوصا خانم‌های شاغل. خانم‌ها همیشه دوست دارند غذایی درست کنند که در عین سادگی، خیلی هم خوشمزه باشد و همه راضی و خوشحال باشند

شام چی درست کنم ؟

شام چی درست کنم سوال همیشگی خانم‌ها است، مخصوصا خانم‌های شاغل. خانم‌ها همیشه دوست دارند غذایی درست کنند که در عین سادگی، خیلی هم خوشمزه باشد و همه راضی و خوشحال باشند. اگر شما هم جزء این دسته از بانوان هستید، اصلا نگران نباشید، چون روزچین برای شما پیشنهادهای شام جذابی دارد. با ارائه این لیست، پی خواهید برد که درست کردن یک شام خوشمزه و آسان، کار ساده‌ای است و از دغدغه سوال همیشگی شام چی درست کنم خلاص می‌شوید.

🔆شام چی درست کنم – سوپ سبزیجات

مواد لازم سوپ سبزیجات

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
هویج خرد شده: یک پیمانه
پیاز خرد شده: یک پیمانه
قارچ: یک پیمانه
نمک، فلفل و ادویه: به مقدار لازم
آرد: یک پیمانه
نشاسته ذرت: نصف پیمانه
شیر: یک پیمانه
عصاره (آب) گوشت: یک پیمانه
نخود فرنگی: یک پیمانه
ذرت: یک پیمانه
سیب‌زمینی: یک عدد

روش تهیه سوپ سبزیجات

مقداری روغن زیتون در تابه بریزید تا داغ شود. حالا هویج نگینی را اضافه کنید. پیاز نگینی خرد شده و قارچ را هم اضافه کنید. حالا نوبت نمک و فلفل است. همه مواد را در قابلمه با هم تفت دهید. حالا مطابق ویدئو آرد را اضافه کنید و بعد نشاسته ذرت. مواد را مقداری با هم تفت دهید.

حالا به ترتیب، شیر، عصاره گوشت، نخود فرنگی، لوبیا سبز و ذرت را اضافه کنید. اجازه دهید مواد حدود ده دقیقه باهم حرارت ببینند. حالا مطابق ویدئو سوپ را در قالب‌های کاغذی بریزید. روی قالب چند حلقه سیب‌زمینی قرار دهید و آن را به نمک، فلفل و روغن زیتون آغشته کنید. قالب‌ها را برای 30 دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید. سوپ خوشمزه شما آماده است.

🔆چیکن پاستا

مواد لازم برای چیکن پاستا

سینه مرغ: 500 گرم
سس گوجه تند: نصف پیمانه
نمک و فلفل: به مقدار لازم
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
شیر پرچرب: یک پیمانه
جعفری تازه: نصف پیمانه
سیر تازه: یک حبه

روش تهیه چیکن پاستا

سینه مرغ را به سس تند، آغشته کنید. حالا مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید. حالا مقداری سیر اضافه کنید. سیرها را مقداری تفت دهید و بعد سینه مرغ را اضافه کنید. یک پیمانه شیر پرچرب بریزید. سپس پنیر پارمسان و مقداری جعفری اضافه کنید. در آخر پاستا را به مخلوط اضافه کرده و اجازه دهید تا ده دقیقه حرارت ببیند. نوش جان!

🔆خوراک برنج

مواد لازم خوراک برنج

کره: یک قالب
سیر رنده شده: یک حبه
بیکن گوساله: یک فنجان
پیاز خرد شده: یک پیمانه
قارچ خرد شده: دو پیمانه
سس گوجه و کچاپ: به مقدار لازم
رب انار: یک قاشق غذاخوری
ماکارونی پخته شده: یک پیمانه
برنج پخته شده: نصف پیمانه
تخم مرغ: یک عدد

روش تهیه خوراک برنج

مقداری کره در تابه داغ بریزید تا آب شود. حالا سیر رنده شده را اضافه کنید. مقداری بیکن گوساله اضافه کنید. به همین شکل، پیاز و قارچ را هم اضافه کنید. حالا سس گوجه و کچاپ و همچنین رب انار را اضافه کنید. در مرحله بعد، یک پیمانه برنج پخته شده بریزید و یک پیمانه ماکارونی! همه مواد را باهم مخلوط کنید و مطابق ویدئو اجازه دهید تا حرارت ببینند. خوراک خوشمزه شما آماده است. می‌توانید آن را با یک عدد تخم مرغ نیمرو نوش جان کنید.

🔆خوراک بادمجان با سس اسفناج

مواد لازم خوراک بادمجان با سس اسفناج

بادمجان: سه عدد درشت
نمک، فلفل و ادویه: به مقدار لازم
سیر رنده شده: یک حبه
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
برگ اسفناج: 1 یک کاسه متوسط
تخم‌مرغ: یک عدد
پنیر پارمسان و پنیر موزارلا: به مقدار دلخواه
پونه خشک: دو قاشق غذاخوری
سس گوجه: یک فنجان

روش تهیه خوراک بادمجان با سس اسفناج

آخرین پیشنهاد روزچین برای شام چی درست کنم خوارکی خوشمزه با بادمجان است. بادمجان‌ها را مطابق ویدئو برش بزنید، مقداری نمک روی آن‌ها بریزید و اجازه دهید برای 15 دقیقه در همین حالت بمانند. حالا آن‌ها را در سینی فر قرار داده و برای 15 دقیقه در فر 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

از طرف دیگر، سیر رنده شده را در روغن زیتون تفت دهید. حالا اسفناج‌ها را اضافه کنید تا حرارت ببینند و جمع شوند. مخلوط را از روی حرارت بردارید و به آن مقداری پنیر پارمسان، پنیر موزارلا، نمک، فلفل و ادویه اضافه کنید. حالا یک عدد تخم‌مرغ روی مواد بشکنید و دو قاشق غذاخوری پونه خشک بریزید. مطابق ویدئو، مواد را حسابی باهم مخلوط کنید.

یک ظرف بردارید و کف آن را به سس گوجه آغشته کنید، بعد یک لایه بادمجان، یک لایه سس اسفناج و دوباره سس گوجه. به همین ترتیب طرف را پر کنید و برای 30 دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید. خوراک خوشمزه شما آماده است.

امیدواریم که با دیدن این ویدئوها و دستورات غذایی، از دغدغه این سوال همیشگی که شام چی درست کنم رها شوید.☺

منبع:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان