سوئد از ترس حملات هسته‌ای ۵۰ هزار پناهگاه می‌سازد

مقامات استکهلم قصد دارند برای افزایش ظرفیت پناهگاه‌های این کشور به منظور سکنی دادن تمامی جمعیت سوئد در شرایط اضطراری، ۵۰ هزار پناهگاه جدید دیگر بسازد.

خبرگزاری تسنیم: اداره حفاظت مدنی سوئد در گزارش اخیر خود اعلام کرد دولت این کشور در حال بررسی افزایش تقریبا دو برابری تعداد پناهگاه‌های موجود در خاک این کشور طی یک برنامه 10 ساله است، اقدامی که هدف آن اطمینان از آمادگی در برابر حملات است، حتی اگر یک حمله هسته‌ای باشد.

سوئد هم‌اکنون 65 هزار پناهگاه اضطراری دارد که می‌تواند پذیرای 7 میلیون نفرباشد، که رقمی قابل توجه نسبت به جمعیت 10 میلیون نفری این کشور است. اما در گزارش جدید این نهاد دولتی سوئد آمده است که همچنان فاصله زیادی تا ایجاد ظرفیت کافی برای پناه دادن به کل جمعیت این کشور وجود دارد.

هزینه این برنامه ده ساله حدود 120 میلیون دلار (دو میلیارد کرون) برآورد شده است که قرار است برای ساخت تأسیسات جدید (50 هزار پناهگاه جدید) از سوی دولت تخصیص یابد. همچنین یک میلیارد کرون دیگر (60 میلیون دلار) برای بازسازی پناهگاه‌های موجد هزینه خواهد شد، که اکثرا صرف سیستم‌های تهویه هوای آن‌ها خواد شد. به گفته سخنگوی اداره حفاظت مدنی سوئد، برای آخرین در سال 1994 بود که پناهگاه‌های موجود در خاک سوئد می‌توانست پذیرای تمامی جمعیت این کشور باشد.

قرار است ساخت پناهگاه‌های جدید از سال 2019 آغاز شود و 10 سال به طول بیانجامد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان