ماهان شبکه ایرانیان

ورود کانون جهانگردی به آموزش رفت و آمد ایمن در جاده‌ها

کانون جهانگردی در تفاهمنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش، مسئول آموزش معلمان و دانش‌آموزان برای رفت و آمد ایمن در جاده‌ها شد.

ورود کانون جهانگردی به آموزش رفت و آمد ایمن در جاده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهمنامه آموزش‌های ترافیکی به کودکان با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شده است.

در این مراسم مرتضی حاجی عضو هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: آمار نگران‌کننده‌ای از تصادفات حین رانندگی در طول سال می‌شنویم؛ دلخراش‌تر اینکه سالی حدود 5000 کودک جان خود را از دست می‌دهند. طبیعی است که خیلی از ما نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون جاده‌ای ساخته می‌شود و مردم برای استفاده از آن، خود را آماده می‌کنند اما گاهی احساس می‌شود نقصی در مهندسی جاده و یا آموزش رانندگی موجب حوادثی شده است که غیرقابل پیشگیری نیست.

عضو هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: زمانی که بهره‌بردار در جاده تردد می‌کند، این مشکلات را هم لمس خواهد کرد؛ مشکلاتی که شاید به روشنی دیده نشود؛ ضمن اینکه مسئولان دولتی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند اما بالاخره خبرهایی شنیده می‌شود و صدای مصرف‌کننده بلند نیست. کانون جهانگردی اگر اصالت غیردولتی خود را حفظ کند، بهتر می‌تواند صدای آنها را به گوش تولیدکنندگان برساند. اما چون خودش بخشی از دولت است، نمی‌تواند خودزنی کرده و بگوید که جایی از کار ایراد دارد.

حاجی تصریح کرد: اگر ما روی آموزش و فرهنگ‌سازی تمرکز کنیم، بسیاری از نواقص مربوط به بخش‌های دیگر را نیز می‌توانیم جبران کنیم.

در ادامه این برنامه رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز شاهد امضای تفاهمنامه‌ای هستیم که هدفش می‌تواند بهتر زیستن کودکان در ایران باشد. از وقتی در معاونت ابتدایی مستقر شدم، پیشنهادهای زیادی برای همکاری کسب کردم که البته بسیاری از آنها دغدغه اصلی‌شان دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی نبوده است. اما اکنون کانون جهانگردی دغدغه مهمی دارد چون هر ساله چند هزار کودک و معلم ما به دلیل اینکه رفت و آمد ایمن را نمی‌شناسند، جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: خوشحالم که شورای رفت و آمد ایمن در کانون جهانگردی شکل گرفته است. در استان‌های شمالی و مناطق محروم به دلیل واقع شدن مدارس در نزدیکی به خیابان‌های اصلی، دانش‌آموزان زیادی در معرض خطر هستند؛ ما امیدواریم شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

حکیم‌زاده گفت: متأسفانه رویه نادرستی در همکاری بین سازمان‌ها وجود دارد و تفاهمنامه‌هایی امضا می‌شود ولی بعد از آن کار خاصی انجام نمی‌گیرد. امیدواریم که این اتفاق در تفاهمنامه با کانون نیفتد. البته به محض اعلام آمادگی از سوی ما، کانون پیگیرتر از آموزش و پرورش نسبت به امضای این تفاهمنامه اقدام کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آقای حاجی نشان دادند که هر کجا باشند، آموزش و پرورش دغدغه اصلی اوست. حتی به ذهن من هم نمی‌رسید که ما چه نقطه اشتراکی می‌توانیم با کانون جهانگردی داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان