چطور با مواد طبیعی، موهای آسیب دیده‌تان را بازیابی کنید؟

نور آفتاب، رنگ مو، آب شور، شن و ماسه و بسیاری چیزهای دیگر ممکن است به موهای زیبای ما آسیب برسانند و به ویژه قرار گرفتن درمعرض تابش آفتاب تابستانی، باعث می‌شود تا موهایمان آن طراوت و قبراقی و زیبایی طبیعی اش را از دست بدهد

  درمان موی آسیب دیدهنور آفتاب، رنگ مو، آب شور، شن و ماسه و بسیاری چیزهای دیگر ممکن است به موهای زیبای ما آسیب برسانند و به ویژه قرار گرفتن درمعرض تابش آفتاب تابستانی، باعث می‌شود تا موهایمان آن طراوت و قبراقی و زیبایی طبیعی اش را از دست بدهد. در این میان محصولات زیادی وجود دارند که هدف از ساختشان، بازگرداندن زیبایی موهاست که البته برخی از آنها نیز در این مسیر کمک زیادی می‌کنند اما اگر بتوان با پیروی از توصیه‌های مادربزرگ‌ها و استفاده از مواد طبیعی موهای آسیب دیده مان را شفا دهیم که چه بهتر . در این گزارش قصد داریم تا چند راهکار طبیعی و مفید برای درمان موهایتان را به شما آموزش دهیم:

برای هر جنس مو:

 تخم مرغ

*تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای موهای سر شماست. زرده تخم مرغ دارای چربی و پروتئین‌هایی است که به سان یک مرطوب کننده عمل می‌کنند و سفیده آن دارای آنزیمهایی است که چربی نامساعد مو را از میان می‌برد. 

اگر موهایتان معمولی است، می‌توانید زرده و سفیده تخم مرغ را با هم به عنوان ماسک روی موهایتان بمالید. اگر موهایتان چرب است، تنها از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و اگر موهایتان خشک است، تنها زرده تخم مرغ را روی موهایتان بمالید. با درنظر داشتن جنس موهایتان، به اندازه نصف فنجان تخم مرغ را با خود به داخل حمام برده و بر روی موهای تمیز و مرطوب بمالید. بگذارید این ماسک طبیعی برای 20 دقیقه روی موهایتان بماند و بعد موهایتان را با آب سرد و شامپو بشوئید.

 ماست

موهای خشک و آسیب دیده:

قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید و یا استفاده زیاد از رنگ مو برای رنگ کردن موهایتان باعث می‌شود که موهایتان خشک، آسیب دیده و بی جان شوند. از همین رو استفاده از خامه یا ماست غیرشیرین می‌تواند کمک زیادی به شما در ترمیم موهایتان بکند. اسید لاکتیک موجود در این مواد باعث می‌شود که سلولهای مرده و گرد وخاک از روی موهای شما زدوده شده و شیر، به موهایتان رطوبت رسانی می‌کند. نیم فنجان خامه یا ماست را روی موهای مرطوب و تمیز ماساژ دهید. 20 دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با آب و شامپو بشوئید.

 آبلیمو

برای موهای خشک:

اگر موهایتان خشک است، برای جلوگیری از ایجاد شوره در سرتان، هیچ کاری بهتر از ترکیب اندکی آبلیمو و روغن زیتون نیست. برای ایجاد این ماسک فوق العاده، دو قاشق آبلیموی تازه را با دو قاشق روغن زیتون و دو قاشق آب ترکیب کنید. این ترکیب را به کف سرتان بمالید و به خوبی ماساژ دهید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب و شامپو بشوئید. 

 عسل

موهای آسیب دیده با تابش خورشید:

بعد از اتمام فصل تابستان، عسل بهترین درمان اورژانسی برای موهایی است که در تابش زیاد نور خورشید قرار گرفته‌اند. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که به افزایش رطوبت و درنتیجه سالم سازی موهای شما کمک زیادی می‌کند. دو قاشق روغن زیتون را با نصف فنجان عسل ترکیب کنید و 20 دقیقه روی موهایتان بگذارید. سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشوئید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر