ماهان شبکه ایرانیان

چگونگی تاثیر فرهنگ بر طراحی داخلی

فرهنگ واژه ی بسیار عمیق و پر مفهومی است که از لحاظ معنایی و کاربرد شاید به جرأت میتوان گفت ریشه های عمیقی در تمامی زوایای زندگی ما دارد و نقش بسیار مهمی دارد

 فرهنگ ایرانی

فرهنگ واژه ی بسیار عمیق و پر مفهومی است که از لحاظ معنایی و کاربرد شاید به جرأت میتوان گفت ریشه های عمیقی در تمامی زوایای زندگی ما دارد و نقش بسیار مهمی دارد. از زیباترین بخش فرهنگ ها تفاوت های ما بین آنهاست و همین تفاوت ها ست که باعث خلاقیت و خلق طرح ها و آثار مهمی میشود. فرهنگ در طراحی داخلی هم نقش مهمی دارد.یک طراح بر اساس سلیقه و خواست مشتری و با توجه به اصول و فرهنگ میبایست طراحی کند.

قطعا طرحی که با توجه به فرهنگ انجام شود کار مناسب و در اصل کار پخته ایی از آب در خواهد آمد.

مدیران بین المللی املاک در سراسر جهان معتقد هستند که برای اینکه بتوانید بازار خوبی در املاک داشته باشید برای مشتریان خود باید خانه ایی را در نظر بگیرید و به اوم معرفی کنید که با فرهنگ مشتری شما همخوانی داشته باشد زیرا در این صورت او با رغبت بیشتری خانه را خواهد خرید.

 مبل چرمی

البته رعایت فرهنگ ها دلیلی بر این نمیشود که شما اگر علاقه مند به فرهنگ خاصی هستید از آن فرهنگ در دکوراسیون خود استفاده نکنید مثلا فردی ایرانی شاید علاقه به فرهنگ هند داشته باشد و دکور خانه خود را کاملا هندی طراحی کند اما خب تا آنجا که میتوانید باید سعی کنید در طراحی خود فرهنگ کشور خود را استفاده کنید و سعی کنید با این کار فرهنگ خود را به دیگر مردم دنیا نشان دهید . بعضا مشاهده میکنیم که فرهنگ ها با اشتباه و بدون دلیلی منطقی و به وفور جای خود را میان فرهنگ های کشورها باز میکنند و در واقع اصلا هیچ وقت نمیتوانند خلاء فرهنگی بوجود آمده را پر نمایند دقیقا اتفاقی که در ایران افتاده و متاسفانه اصرار بر طراحی به سبک های غیر کلاسیک غیر اصولی  و استاندارد غربی که ضربه بزرگی به بدنه فرهنگی ما در معماری و معماری داخلی وارد کرده است و بجای آن هیچ وجه از معماری ایرانی استفاده نمیشود پس تاثیر فرهنگ ها را بر یکدیگر در این مورد به وضوح میتوان دید.

 معماری ایرانی

تاثیر فرهنگ ایرانی بر معماری را میتوان در خانه های محلی روستایی و همچنین خانه های تاریخی شهری به جا مانده مشاهده کرد.

 معماری ایرانی

یکی از علاقه مندی های توریست ها  و مسافران خارجی دیدن همین خانه هاست میدانید چرا؟ چون فرهنگ اصیل ایرانی را در همین خانه ها میتوان پیدا کرد.

 معماری ایرانی

متاسفانه سال هاست که دیگر نمونه ی جدیدی و زیبایی از معماری اصیل ایرانی را نمیبینیم پس این وظیفه ما هست که به عنوان کسی که میخواهد خانه خود را طراحی  و دکوراسیون کند سعی کنیم حتی المکان سمت سو به فرهنگ خود داشته باشیم.

 فرهنگ ایرانی

طراحان داخلی هم این وظیفه را بیش از دیگران باید توجه کنند و رسالت آنها شناساندن فرهنگ کشور خود به دیگر مردم دنیاست.

معماری و معماری داخلی از مهمترین راه های این تبادل فرهنگی است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان