ماهان شبکه ایرانیان

زنان نماینده مجلس ،بجای نگرانی از نهادهای نظارتی و ترس از عدم تایید صلاحیت،به فکر پاسخ به خدا باشند

فرزانه ترکان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با روزنامه آرمان مصاحبه کرده است.

وی گفته است:

زنان در تصمیم‌گیری‌های کلی امور مختلف سیاسی و اجتماعی حضور موثری ندارند. رسانه‌ها باید این مورد را مطالبه کنند. برای نمونه از سازمان بهزیستی بپرسند که برای زنان بد سرپرست در جامعه چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ برای زنان سرپرست خانوار چه اقداماتی صورت گرفته و آیا مستمری کمیته امداد می‌تواند به‌تنهایی مشکل آنها را حل کند؟ چه میزان زن بی‌سرپرست یا بدسر‌پرست خانوار به خاطر اعتقادات دینی خود از امور غیراخلاقی اجتناب می‌کنند؟

امروز زنانی که در سایر کشورها طلاق می‌گیرند تا زمانی که مجددا ازدواج نکنند، نصف حقوق شوهر قبلی را دریافت می‌کنند. آیا نفقه که برای زن در ایران در نظر گرفته می‌شود، کفاف مخارج روزانه او را می‌دهد؟ تصمیم‌گیری در مورد زنانی که ‌به عنوان متکدی در جامعه به امرار معاش می‌پردازند، با چه کسی است؟

آیا نمایندگان زن مجلس به تعهدات خود در مورد همنوع‌های خود می‌پردازند؟ امروز زنان مجلس به خاطر برخی نگرانی‌ها در موضوع تایید یا عدم تایید صلاحیت در برخی زمینه‌ها محتاطانه رفتار می‌کنند. امروز اگر نمایندگان به جای اینکه پاسخگوی نهادهای نظارتی باشند، ایمان داشته باشند که به خاطر کوتاهی باید پاسخ خداوند را بدهند، نگرانی نخواهند داشت. تاکید می‌کنم که رسانه‌ها باید پرسشگر باشند.

 

17302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان