ماهان شبکه ایرانیان

دبیر هفته کتاب در غرفه مهر:

سازمان‌های مردم‌نهاد نقش پررنگی در هفته کتاب امسال خواهند داشت

به گفته دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، امسال سازمان‌های مردم‌نهاد نقش پررنگی در برنامه‌های مربوط به این مناسبت ملی خواهند داشت.

سازمان‌های مردم‌نهاد نقش پررنگی در هفته کتاب امسال خواهند داشت

مجید غلامی جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب و دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران، درباره ویژگی‌های این دوره از هفته کتاب که قرار است برنامه‌های آن از 20 تا 26 آبان در سراسر کشور برپا شوند، گفت: جریانی که ما در این چند سال در برنامه‌های هفته کتاب دنبال کرده‌ایم، این بوده که مردم را با موضوع کتاب و کتابخوانی درگیرتر بکنیم و امسال هم این رویه دنبال می‌شود.

وی افزود: نهادهای مردمی فعال در حوزه کتاب امسال مشارکت بیشتر و نقش پررنگ‌تری در اجرای برنامه‌های هفته کتاب دارند و ما به عنوان نماینده دولت سعی می‌کنیم دخالت کمتری در اجرای این برنامه‌ها داشته باشیم و رویکردمان بیشتر حمایتی و نظارتی است. ما در ستاد برگزاری و حتی در شورای سیاستگذاری هفته کتاب، سازمان‌های مردم نهاد را به خدمت گرفته‌ایم. خوشبختانه در چند سال گذشته به جهت برگزاری برنامه‌هایی از قبیل جشنواره ترویج کتابخوانی، ظرفیت‌شناسی خوبی صورت گرفته است.

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه هفته کتاب امسال در بوشهر، پایتخت کتاب ایران، اضافه کرد: امسال سه شهری که در سال‌های اخیر عنوان پایتخت کتاب را به خود اختصاص داده بودند، در برگزاری برنامه‌های هفته کتاب فعالتر هستند.

جلیسه در پاسخ به این سوال که با توجه به فرصت مناسبی که هفته کتاب برای ارائه تصویری کلی و روشن از وضعیت کتاب در کشور و به ویژه سرانه کتابخوانی ایرانیان در اختیار قرار می‌دهد، آیا قرار هست پژوهشی جامع و قابل اتکا در این زمینه انجام شود یا خیر؟، گفت: من فکر می‌کنم مسئولیت انجام چنین کاری با دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی کتابخوانی وزارت ارشاد و یا پژوهشگاه فرهنگی، هنر و ارتباطات است و کسی به ما (خانه کتاب) نگفته که شما این کار را انجام بدهید.

وی ابراز امیدواری کرد، جشن‌های امضا کتاب توسط نویسندگان با همکاری نهادهای مختلف در کتابفروشی‌ها و مدارس و نیز جشنواره کتاب و رسانه، جزو شاخص‌ترین برنامه‌های هفته کتاب امسال، باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان