در گفتگو با مهر عنوان شد؛

نقش مطبوعات در سامان‌دهی مد/ جشنواره مد و رسانه برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره مد و رسانه از سوی کارگروه سامان‌دهی مدولباس کشور اریبهشت ۱۳۹۷، برگزار می‌شود.

نقش مطبوعات در سامان‌دهی مد/ جشنواره مد و رسانه برگزار می‌شود

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، طی بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به نقش مهم رسانه در حوزه سامان‌دهی مد اشاره و بیان کرد: رسانه به‌عنوان یکی از ارکان مهم و موثر در حوزه مد نقش دارد و می توان گفت بخشی از موفقیت‌ها و تغییر نگرش‌های نسبی که در جامعه نسبت به این حوزه ایجاد شده، به واسطه نقش رسانه در شکل‌های مختلف آن  از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، رسانه ملی  و حتی شبکه‌های اجتماعی است.

به گفته دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حتی قانون‌گذار هم، توجه به موضوع رسانه را جزو وظایف دبیرخانه این کارگروه قرار داده و در آیین نامه مصوب دولت، نفش سخنگویی برایش در نظر گرفته شده چراکه اصولا موضوع اطلاع رسانی در حوزه مد و لباس، اصل و اساس است.

قبادی با اشاره به این که در دنیا، خبرنگار تخصصی مد وجود دارد گفت: این خبرنگاران حتی بر فروش مجموعه‌های فصلی تاثیر می گذارند چراکه از یک سو مد و لباس و از سوی دیگر رسانه و نقش آن را می شناسند. خود ما هم بر آن هستیم تا با رعایت تمامی شئونات به پرورش خبرنگاران تخصصی در این حوزه بپردازیم.

او در پاسخ به این که مگر تعداد نشریات تخصص مد و لباس چقدر است که می‌خواهید جشنواره مستقلی با عنوان مد و رسانه برگزار کنید بیان کرد: یکی از وظایف ما جریان سازی و نگاه ما رو به آینده است. تعداد نشریات ما کافی نیست ولی ما به دنبال توجه دادن نگاه‌های بیشتر به حوزه  مد و لباس در برنامه‌سازی‌ها و مطالب منتشر شده در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها هستیم.

قبادی در ادامه بیان کرد: ما پیش از این و در کنار جشنواره مد و لباس فجر، فعالیت رسانه‌ها را رصد و از خبرنگاران برتر تقدیر می‌کردیم. طی سال گذشته دیدیم اخبار خوبی در حوزه مد و لباس نوشته و منتشر می شود گرچه تعداد نشریات مستقل در این زمینه اندک است اما ذیل بخش‌های دیگر، مطالبی هم نوشته یا برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در زمینه مد و لباس ساخته می شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به ظرفیت شبکه‌های مجازی اشاره و بیان کرد: ظرفیت گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد و شبکه‌های مجازی، به طور حرفه‌ای به این مساله می پردازند. از این گذشته، تلویزیون‌های اینترنتی هم به صورت رسمی کار می‌کنند و اقبال عمومی دارند به همین خاطر باید جشنواره مد و رسانه هویت مستقل پیدا می کرد. مثل جشنواره «کتاب و رسانه»، که سال‌ها پیش شکل گرفت و جریان ساز شد و حتی پس از چند سال شاهد فعال شدن، خبرگزاری اختصاصی کتاب بودیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر