هرساله، کمپانی گوگل یکسری لیست بر روی خروجی خبرگزاریها قرار میدهد که در آن پربازدیدترینها طی یکسال به نمایش گذاشته میشود. همچون پربازدیدترین برندهای پوشاک طی یکسال و یا پرکاربردترین کلمات توسط کاربران که هرسال به طورمنظم آماده شده و منتشر میشود. حال علاوه بر موارد ذکر شده، کمپانی گوگل هرساله اقدام به تهیه و انتشار نقشهای جغرافیایی از تمامی کشورهای جهان میکند که در آن نشان میدهد چه کشورهایی کدام برند خودروسازی را بیشتر از همه در موتور گوگل جستجو کردهاند که پیش از این در
خودروبانک مورد بررسی قرار گرفته است، اما حالا در یک اقدام مشابه، موسسه "INDIG" دست بکار شده و با زوم بیشتر بر روی کشورهای مختلف جهان، مشخص کرده است که چه نوع خودرو و برندی در کشورهای مختلف جهان پرفروش هستند که در ادامه سعی داریم مروری کوتاه بر روی آن داشته باشیم. هرچند برای شناخت کامل و کشورهایی که از قلم افتادهاند، میتوانید نقشه بارگزاری شده را در گالری تصاویر
خودروبانک شاهد باشید.
باتوجه به نقشه ارائه شده از سوی "INDIG" میتوان دید که کشور ایالات متحده آمریکا بخش قابلت وجهی از بازار اتومبیل خود را به خودروی پیکاپ فورد سری F بویژه نسخه F-150 اختصاص داده است و علاوه بر آن، مردم کشور کانادا هم به داشتن محصولات فورد سری F علاقه مند هستند.
در کشور مکزیک، کمپانی خودروسازی نیسان برنده واقعی خواهد بود و موفق شده است بخش قابل توجهی از بازار این کشور را با خودروی "نیسان ورسا" بدست بگیرد، این درحالیست که کشور برزیل به عنوان یکی از مهمترین کشورهای آمریکای جنوبی، بازار خود را در اختیار شورلت و نسخه "اونیکس" قرار داده است. کشور آرژانتین هم به عنوان یک همسایه برای برزیل،
تویوتا هایلوکس را به خودروهای آمریکایی ترجیح داده است.
در قاره اروپا، دو کشور آلمان و فرانسه بر روی غرور ملی خود تاکید داشته و به ترتیب بازار خود را مملو از "فولکس واگن گلف" و "رنو کلیو" کردهاند، اما در بازار بریتانیا نام یک خودروی آلمانی پرفروش و محبوب یعنی فولکس واگن گلف دیده میشود، این درحالیست که بارها آمار فروش خودرو در بازار بریتانیا نشان میدهد که خودروی فورد فوکوس بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص میدهد که اطلاعات این جدول را به چالش میکشد!!. کشور ایتالیا هم به عنوان یکی از فعالان مهم در صنعت خودروسازی، بازار خود را در اختیار شرکت خودروساز محلی "فیات" با مدل پاندا سپرده است.
از بازار اروپا خارج شویم، به نیمه غربی قاره آسیا خواهیم رسید. جایی که کشور ایران قرار گرفته و در این منطقه، یک شرکت خودروساز بزرگ وجود ندارد که محصولات آن بتواند در بازارهای بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد، اما در عوض مصرف کنندههای بسیار خوبی هستند که در این بین میتوان نام "هیوندای اکسنت" را بر روی کشور عربستان سعودی، نام "تویوتا هایلوکس" را بر روی کشور عمان، نام "نیسان پاترول" را بر روی کشور امارات متحده عربی و همچنین نام خودروی "تویوتا پرادو" را بر روی کشور کویت مشاهده کرد، این درحالیست که بر روی کشور عزیزمان نام خودروی باکیفیت "سایپا پراید" دیده میشود که بخش قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است، هرچند بر روی کشورهای همسایه ایران از جمله پاکستان و افغانستان میتوان اسم "تویوتا کرولا" را مشاهده کرد!!، ولی مهم کمیت است که در ایران به صورت ویژه بر روی محصولات تولید داخل تمرکز شده است.