با ارزش ۸۰۰ هزار یورو؛

نقاشی‌های نادری از «تن‌تن» زیر چکش حراج می‌رود

یک مجموعه ویژه از نقاشی‌های کارتونیست بلژیکی خالق «تن تن» به زودی در حراجی پاریس زیر چکش حراج می‌رود.

نقاشی‌های نادری از «تن‌تن» زیر چکش حراج می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حراجی پاریس یک نقاشی‌ از مجموعه «تن تن» اثر هرژه به قیمت 800 هزار یورو برابر با 1.27 میلیون دلار برای فروش عرضه می‌شود.

این مجموعه که در حراجی پاریس عرضه می‌شود شامل نقاشی‌هایی نادر از «تن تن» با مرکب چینی و آب‌رنگ است که برای روی جلد «عصای شاه اوتوکار» کشیده ‌شده بود. این اثر نخستین بار سال 1939 در روزنامه «قرن بیستم» بلژیک منتشر شد.

این نخستین باری است که این نقاشی که ارزش آن بین600 تا 800 هزار یورو برآورد شده وارد بازار می‌شود و این اثر تاکنون در خانه مالک آن و از زمان کودکی وی باقی مانده بود. مالک اثر آن را از خود هرژه هدیه گرفته بود.

چنین آثاری بسیار نادر هستند و به سختی پیدا می‌شوند.

در این مجموعه دو کمیک‌استریپ اولی که برای جلد دهم این مجموعه با عنوان «ستاره اسرارآمیز» کشیده شده و نشان‌دهنده تن‌تن وبرفی است که در حال گردش زیر آسمان شب هستند نیز عرضه می‌شود. ارزیابی برای این دو اثر نیز بین 300 تا 400 هزار دلار ‌است.

از زمان درگذشت هرژه در سال 1983، حدود 230 میلیون نسخه از کتاب‌های «تن‌تن» در سراسر جهان فروخته شده‌است.

تن‌تن خبرنگارِ زیرک بلژیکی است که در یک سری ماجراهای جذاب و خطرناک قرار می‌گیرد. وی قهرمان اصلی مجموعه داستان‌های تن‌تن است و از این روی اغلب موضوعی که به نوعی مربوط به کار خبرنگاری وی می‌شود وی را در سیر اتفاقاتی عجیب، توطئه‌های پی در پی و اکتشافات بزرگی قرار می‌دهند.

در سال‌های اولیه انتشار مجموعه کتاب‌های تن‌تن، مضامین نژادپرستانه یا مضامینی که در آنها از استعمار اروپاییان ستایش می‌شد، مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشر و ضداستعماری قرار گرفت و سرانجام هرژه این انتقادها را پذیرفت و از دهه 1930 به بعد داستان‌های کتاب‌های تن‌تن لحن متفاوتی پیدا کرد و حامل پیام‌های بشردوستانه شد.

سال پیش نقاشی‌های اوریجینال از ماجرای کشف ماه توسط «تن تن» در یک حراجی به قیمت 1.3 میلیون پوند فروخته شد و رکورد فروش نقاشی‌های هرژه را شکست. این صفحه نیزبا مرکب چینی کشیده شده و سه شخصیت اصلی این مجموعه را روی سطح ماه نشان می‌داد.

نام اصلی هرژه، جورج پاراسپر رمی بود و مجموعه «تن تن» او یکی از محبوب‌ترین کمیک‌های اروپایی قرن بیستم  است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر