ماهان شبکه ایرانیان

حدادعادل درگذشت پروفسور خدایی شریف را تسلیت گفت

غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت پروفسور خدایی شریف، پژوهشگر و عضو وابستۀ آکادمی علوم تاجیکستان را تسلیت گفت.

حدادعادل درگذشت پروفسور خدایی شریف را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، متن پیام حدادعادل بدین شرح است:

«بسمه‌تعالیدرگذشت استاد برجستۀ زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگر توانا، عضو وابستۀ آکادمی علوم تاجیکستان، پروفسور خدایی ‌شریف، مایۀ تأسف عمیق شد. با درگذشت ایشان، جامعۀ علمی و فرهنگی تاجیکستان یکی از دانشمندان خدمتگزار و ایران‌ یکی از دوستداران صادق و دانشمند خود را از دست داد. فعالیت‌های استاد خدایی شریف به عنوان منشا خدمات علمی و ادبی همواره نقش موثری در تحکیم روابط عمیق فرهنگی در میان دو کشور همزبان ایفا کرد.

برای فرهنگستان زبان و ادب فارسی حضور و سخنرانی آن استاد فقید در همایش بین‌المللی هزارۀ شاهنامۀ فردوسی خاطره‌ای ماندگار است.  این‌جانب، به نمایندگی از بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فقدان آن استاد گران‌مایه و پژوهشگر سخت‌کوش را به خانوادۀ ایشان و همچنین جامعۀ فرهنگی تاجیکستان، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در این کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن شادروان آرامش و آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبائی طلب می‌کنم».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان