جذاب‌ترین سفرهای تابستانی

کم کم با تعطیل شدن مدارس و پایان یافتن امتحانات خرداد ماه، بازار سفر و گردشگری مثل هوای این روزها، داغ می‌شود. اما پیدا کردن یک مقصد جذاب برای سفر، مسئله حساسی است. اگر به فکر سفر در تابستان هستید، توصیه میکنیم، حتما در این مقاله با روزچین همراه شوید و جذاب‌ترین مقاصد سفرهای تابستانی در ایران را بشناسید.

جذاب‌ترین سفرهای تابستانی

کم کم با تعطیل شدن مدارس و پایان یافتن امتحانات خرداد ماه، بازار سفر و گردشگری مثل هوای این روزها، داغ می‌شود. اما پیدا کردن یک مقصد جذاب برای سفر، مسئله حساسی است. اگر به فکر سفر در تابستان هستید، توصیه میکنیم، حتما در این مقاله با روزچین همراه شوید و جذاب‌ترین مقاصد سفرهای تابستانی در ایران را بشناسید.

برای سفرهای تابستانی کجا برویم؟

طاق بستان، کرمانشاه، ایران
طاق بستان،‌ کرمانشاه (عکس: ، فلیکر)

سفر به کرمانشاه

اگر به دنبال سفر به شهری خنک و خوش آب و هوا هستید و از دیدن بناهای تاریخی، لذت می‌برید، سفر به کرمانشاه را از دست ندهید. در کرمانشاه، حدود 3000 اثر تاریخی وجود دارد که معروفترین آن ها به ثبت جهانی رسیده است. این بنای معروف بیستون نام دارد که شهرتش کمتر از فرهاد نیست. از دیگر جاذبه های گردشگری کرمانشاه، می‌توان به «طاق بستان»، «تکیه معاون الملک»، «تکیه بیگلر بیگی» و «معبد آناهیتا» اشاره کرد.

شهرکرد ایران ایرانگردی
شهرکرد (عکس: ، فلیکر)

سفر به بام ایران

بام ایران را حتما می‌شناسید! بله، شهرکرد، بلندترین شهر ایران است که به بام ایران شهرت یافته است و از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی است. در این شهر جذاب و البته خوش آب و هوا، بناهای تاریخی، زیارتی و سیاحتی بسیاری به چشم می‌خورد و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

از جاذبه های شهرکرد می‌توان به گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان، اشاره کرد.

روستای ماسوله گیلان ایران
روستای ماسوله، گیلان (عکس: ،‌ فلیکر)

سفر به فومن و ماسوله

در سفرهای تابستانی خود، بهشت روی زمین را از دست ندهید. آب و هوای مناسب و مطبوع، پوشش گیاهی گسترده و چشمه های جوشان، همه و همه باعث شده تا فومن به یک قطب گردشگری در ایران تبدیل شود. اگر قصد سفر در تابستان را دارید، فومن را از دست ندهید و روزی را کنار خانواده و دوستانتان، در بهشت سپری کنید.

مسجد کبود تبریز ایران
مسجد کبود، تبریز

سفر به تبریز

تبریز، یکی از هیجان انگیزترین شهرهای ایران است و به علت آب و هوای سرد و کوهستانی و طبیعت زیبایش، می‌تواند بهترین گزینه برای سفرهای تابستانی باشد. تبریز در طول تاریخ، فراز و فرودهای بسیاری داشته و به نوعی، یک تاریخ زنده است.

یکی از شگفتی های تبریز که شاید کمتر کسی از آن خبر داشته باشد، کویر قوم تپه است. این کویر با آب و هوای سرد تبریز در تضاد است و به همین علت از جاذبه های خاص تبریز به شمار می‌رود.

از دیگر جاذبه های گردشگری تبریز می‌توان به پارک زیبای ائل گلی، روستای صخره ای کندوان در 18 کیلومتری تبریز، کلیسای کاتولیک ها، خانه مشروطه، بازار فرش تبریز و جنگل ارسباران اشاره کرد.

قلعه فلک الافلاک خرم آباد ایران
قلعه فلک الافلاک، خرم آباد

سفر به خرم آباد

خرم آباد، همانطور که از نامش پیداست، شهری زیبا است که مجاورت همزمان آن با دره ای خروشان و رود خانه ای جوشان، جذابیتش را دو چندان کرده است. دره خرم آباد دارای چشمه های فراوان و آب و هوایی مطبوع است. این شهر دارای جاذبه های فراوانی است که نظر گردشگران را به خود جلب کرده است. از جمله قلعه فلک‌الافلاک، دریاچه کیو، بام لرستان، پل شکسته، آبشار نوژیان، پل گپ، گرداب سنگی، آبشار گریت، آبشار بیشه، پل جنگلی شوراب، پارک جنگلی مخمل کوه وغار یافته.

اگر تجربه سفر به این مناطق را داشته اند یا بومی این مناطق هستید، می توانید جهت کامل نمودن این مقاله، تجربیاتتان را در اختیار ما قرار دهید. در مقالات بعدی بخش گردشگری منتظر برترین مقاصد گردشگری تابستانی در خارج از کشور باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر