سردار آزمون پدیده جوان فوتبال ایران

سردار آزمون پدیده جوان فوتبال ایران که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ خوش درخشید و نقش تعیین کننده‌ای در صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه داشت، توسط استعدادیاب‌های روسیه در ۱۷ سالگی کشف شد. با روزچین همراه باشید تا سردار آزمون را بیشتر بشناسید.

سردار آزمون پدیده جوان فوتبال ایران

سردار آزمون پدیده جوان فوتبال ایران که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 خوش درخشید و نقش تعیین کننده‌ای در صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال 2018 روسیه داشت، توسط استعدادیاب‌های روسیه در 17 سالگی کشف شد. با روزچین همراه باشید تا سردار آزمون را بیشتر بشناسید.

زندگی‌نامه

سردار آزمون در 11 دی 1373 در گنبد کاووس به دنیا آمد. سردار اسم خاص است و به معنی سربلندی و مشتاق به اوج و ارتفاع و در آسیای مرکزی به معنی حاکم و رهبری است. او مجرد است و فعلا تصمیمی برای ازدواج ندارد. در روستوف روسیه زندگی می‌کند و پدر و مادرش هم اغلب به او سر می‌زنند. یک خواهر دارد که در ایران زندگی می‌کند.

سردار عاشق غذای چکدرمه است که یک غذای محلی ترکمنی است و از مخلوط گوشت و برنج درست می‌شود. پدرش «خلیل آزمون» از مربیان مطرح والیبال کشورمان است. سردار نیز به دلیل علاقه به این رشته توسط پدرش وارد والیبال شد. به گفته‌ی خودش در والیبال بهتر از فوتبال بازی می‌کرد و دوستی عمیقی با والیبالیست تیم ملی دارد.

دنیای فوتبالی سردار

آشنایی روبین کازان روسیه با سردار آزمون برمی‌گردد به مسابقات جام دوستی 2012 روسیه که سردار آزمون همراه تیم ملی جوانان در این مسابقات شرکت کرده بود. او با به ثمر رساندن 7 گل در 6 بازی توانست عنوان آقای گلی مسابقات را از آن خود کند. بازی‌های خوب سردار در این مسابقات توجه مسئولان باشگاه روبین کازان را به خود جلب کرد و درخواست خرید این بازیکن را که تا آن روز در لیگ حرفه‌ای ایران بازی انجام نداده بود را به وی دادند. سردار آزمون در مهر 1391 رسما به تیم روبین کازان روسیه پیوست.

با بازی‌های خوبی که سردار آزمون در روبین کازان و بازی‌های مقدماتی جوانان آسیا از خود نشان داد، باعث شد تا درخواست‌هایی از تیم‌های بزرگ اروپایی مثل منچستریونایتد و آرسنال، تاتنهام و استوک برای خرید وی به باشگاه ارسال شود. اما مربی روبین کازان راضی به جدایی او نشد و هم به دلیل بازی ملی کمی که داشت نتوانست قرارداد ببندد. سردار در بهمن 1393 به عنوان بازیکن قرضی به تیم روستوف روسیه پیوست.  او پیش از این در 41 بازی که برای روستوف به میدان رفته 12 گل به ثمر رسانده است. آزمون در فصل 2015 – 2016 با تیم رستوف، به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر روسیه دست یافت.

سردار آزمون در بازی‌های جام ملت های آسیا حضور درخشانی داشت. او موفق شد در این بازی‌های حساس 2 گل برای تیم ملی به ثمر برساند و یکی از بازیکن‌های کلیدی تیم ملی به شمار آید. یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین گل‌های سردار، گلی است که در خرداد 96 مقابل تیم ملی ازبکستان به ثمر رساند. این گل باعث صعود زودهنگام ایران بعد از روسیه و برزیل به جام جهانی 2018 روسیه شد.

سردار آزمون تیم ملی ایران

سردار بدون فوتبال

ترکمن‌ها سوارکاران خبره‌ای هستند و همگی با اسب‌سواری آشنایی دارند. سردار آزمون ترکمن نیز یکی از تفریحاتی که به آن علاقه زیادی دارد سوارکاری است. البته اسب و اسب‌سواری برای ترکمن‌ها بیش از یک ورزش یا سرگرمی صرف است. به گفته خودش، سردار سه اسب به نام‌های سریک، ژیوانا و راتیکا دارد.

تیم مورد علاقه سردار در داخل ایران تراکتورسازی تبریز است. در بین تیم‌های خارجی هم عاشق رئال مادرید اسپانیاست. آرزو دارد روزی در این تیم بازی کند. او علی دایی را به عنوان الگوی خود در فوتبال انتخاب کرده است. و علاقه زیادی به زلاتان ابراهیم اوویچ و بازی با او یا در کنار او دارد.

از دوستان ورزشی صمیمی سردار می‌توان سعید عزت اللهی و و فرهاد قائمی را نام برد. اوقات فراغت سردار چندان زیاد نیست و در صورت وجود هم او دوست دارد در کنار خانواده‌اش این زمان را سپری کند. یکی از سرگرمی‌های سردار آزمون است که هر روز بر تعداد فالورهایش نیز اضافه می‌شود.

بهترین گل‌های سردار آزمون در فصل 2016 در روستوف

سردار آزمون و تبلیغات

مدل موهای سردار یکی از سوژه‌های عکاسان است. خودش که می‌گوید وقت زیادی برای درست کردن موهایش نمی‌گذارد! چون موهایش لخت است و هرچقدر هم آنها را درست کند، دوباره به وضع اولش برمی‌گردد. سردار با توجه به محبوبیتی که در ایران و روسیه کسب کرده شرکت‌های مدلینگ پیشنهاد تبلیغ برند خود را به او می‌دهند. سردار یک بار نیز در روسیه مدل تبلیغ اجناس مارک جورجیو آرمانی شده است.

سردار آزمون هم در لیست کسایی که بینی‌شان را عمل کرده. البته عمل او برای زیبایی نبوده بلکه به خاطر پلیپ بینی که داشته این عمل را انجام داده است تا مشکل تنفسی که داشت برطرف شود. در آخر برای این پدیده جوان فوتبال کشورمان آرزوی پیشرفت روزافزون داریم و امیدواریم در بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه شاهد بازی‌های زیبایی از سردار در اوج باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر