ماهان شبکه ایرانیان

نخستین فست فود بین‌المللی در تهران

این روزها «فست فود» در زندگی همه‌ی ما نقش ویژه‌ای پیدا کرده است، طوری که دیگه برای بعضی‌ها حذفش از وعده‎های غذایی غیرممکن شده است. اشتباه نکنید، قرار نیست در مورد معایب و مضرات فست فودها بحث کنیم چون ما خودمان هم عاشق فست فود هستیم. اگر شما هم از عاشقان فست فود آن هم از نوع پیتزا هستید، با روزچین و خبر خوبش همراه باشید&#۸۲۳۰;

نخستین فست فود بین‌المللی در تهران

این روزها «فست فود» در زندگی همه‌ی ما نقش ویژه‌ای پیدا کرده است، طوری که دیگه برای بعضی‌ها حذفش از وعده‎های غذایی غیرممکن شده است. اشتباه نکنید، قرار نیست در مورد معایب و مضرات فست فودها بحث کنیم چون ما خودمان هم عاشق فست فود هستیم. اگر شما هم از عاشقان فست فود آن هم از نوع پیتزا هستید، با روزچین و خبر خوبش همراه باشید…

فست فود از اسپانیا تا ایران

یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های بین‌المللی زنجیره‌ای پیتزا با نام «تله‌پیتزا» به تازگی فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است. این فروشگاه‌ها متعلق به یک شرکت اسپانیایی است. تله‌پیتزا در سال 1987 تاسیس شده و در 22 کشور جهان فعالیت دارد که ایران هم به این کشورها اضافه شده است. این شرکت اسپانیایی 1421 فروشگاه در سطح جهان دارد و جزء رستوران‌های خدمات سریع (QSR) به شمار می‌رود.

شروع همکاری

یک شرکت توسعه صنایع غذایی، نمایندگی رسمی این برند در ایران خواهد بود و کنترل فعالیت‌های تله‌پیتزا را برعهده می‌گیرد. قرار است این شرکت ایرانی در طول 10 سال آینده 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کند.

نمایندگی ایران روز هفتم تیرماه 1396 میزبان مدیران اسپانیایی و ایرانی تله‌پیتزا بود. پابلو جوانتگوئی، رئیس تله‌پیتزا، پرفسور جورجیو میناردی رئیس بخش بین‌الملل، کارکنان سفارت اسپانیا و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به این برند در افتتاحیه حضور داشتند.

این شرکت قصد دارد تا پایان این ماه 2 فروشگاه دیگر و تا پایان سال 2017 هفت شعبه دیگر در تهران و طی 10 سال آینده 200 شعبه در سراسر ایران افتتاح کند.

مراسم افتتاحیه

در مراسم افتتاحیه تله‌پیتزا، رئیس بخش بین‌الملل تله‌پیتزا با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم، گفت: «گروه تله‌پیتزا بیش از یک سال است که در حال انجام امور همکاری در ایران است. ما بابت شروع این همکاری بسیار خوشحالیم. تله‌پیتزا به‌ عنوان یک برند بین‌المللی در بیش از 22 کشور جهان شناخته‌شده است. ما بسیار خرسندیم که اولین شرکت بین‌المللی در زمینه‌ی فست‌فود هستیم که در ایران حضور داریم. باید بگویم که مسیر سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. چون هم باید تمام مواد اولیه‌مان را همین جا تهیه می‌کردیم و هم تمام افرادی را که در تله‌پیتزا مشغول به کار بودند را آموزش می‌دادیم. تمام این کارها برای یک هدف بود و آن ایجاد شادی برای تمام گروه‌های سنی بود. امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.»

در ادامه پابلو جوانتگوئی هم در مورد این برند و چگونگی حضور این شرکت در ایران، صحبت کرد. رئیس تله‌پیتزا با اشاره به سابقه‌ی 30 ساله این شرکت گفت: «این باعث افتخار ماست که اولین شرکت بین‌المللی فست‌فود در ایران هستیم. ایران کشور بسیار مهمی برای شرکت تله‌پیتزا است. چراکه هم جمعیت بسیار بالایی دارد و هم اینکه بیشتر از 60 درصد جمعیت ایران زیر سن 35 سال هستند. ما معتقدیم که در سال‌های آینده حضور گسترده‌ای در شهرهای ایران، خواهیم داشت. هدف ما در تله‌پیتزا این است که فناوری تله‌پیتزا اسپانیا را به ایران بیاوریم و شما را شگفت‌زده کنیم.

برند بین المللی فست فود پیتزا
پابلو خوانتگی (Pablo Juantegui) مدیرعامل و جورجیو میناردی (giorgiominardi) مدیر بین‌الملل – (عکس: ایسنا)

تله‌پیتزا چطور به ایران آمد؟

مدیر نمایندگی تله‌پیتزا، اظهار داشت: با توجه به ارتباطاتی که با آن‌ها داشتیم ترغیب‌شان کردیم تا برای این کار بزرگ به ایران بیایند. با پیگیری‌های ما، مدیران تله‌پیتزا پس از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدند که بستر مناسبی برای فعالیت غذایی آماده است.

کارشناسان شرکت بعد از بازدیدهایی که از روند فعالیت و پرسنل ما به عمل آوردند، تاییدیه خود را صادر کردند. این همکاری از یک سال پیش شروع شده و قرارداد آن امضا شده است. برای دوره‌های آموزشی مختلف؛ ازجمله IT و آموزش در فروشگاه، حدود 10 نفر برای کسب دانش مورد نیاز به اسپانیا اعزام شدند تا آموزش‌های لازم را ببینند.

از جمله قوانینی که وجود داشت تست‎های متفاوتی بود که باید نیروهای ما در آن نمره قبولی می‎گرفتند که شاید به 100 – 150 مرتبه در روز می‎رسید. تست‎هایی که با آموزش در حین کار همراه بود، کاری که بعضا هر روز طی چند مرحله انجام می‎شد.

اشتغال‌زایی با تحویل غذا درکمتر از 30 دقیقه!

عضو هیئت مدیره نمایندگی تله‌پیتزا، بزرگ‌ترین هدف خود را تحویل غذا درب منزل مشتریان به صورت قوی دانست. او اضافه کرد این سرویس باید به اندازه‌ای قوی باشد که سفارش، کمتر از 30 دقیقه در اختیار مشتری قرار گیرد. این اتفاق با حضور گروه بزرگی از همکاران ورزیده محقق می‌شود. این گروه بزرگ در میانه‌راه به 1700 نفر نیرو در 8 مجموعه‌ی تولیدی خواهد رسید. این یعنی یک اشتغال‌زایی قابل توجه در صنعت غذایی کشور محسوب می‌شود.

او گفت که امکانات ایجاد شده قابلیت پشتیبانی تا 30 فروشگاه را دارد. همزمان با این فعالیت به دنبال فضایی برای راه اندازی کارخانه‌ای برای پشیبانی 200 رستوران هستند. این شرکت سرمایه‌گذار دو هدف همزمان دارند یکی تامین مواد اولیه مصرفی و دیگری ایجاد اشتغال است. راه‌اندازی این کارخانه نزدیک به 150 شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

این عضو هیئت مدیره اظهار داشت اگر بخواهید یک پتروشیمی راه اندازی کنید، باید حدود 600 – 700 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنید که شاید بتوانید 1500 الی 2000 نفر را به کار بگیرید. اما اینجا با کمترین سرمایه بیشترین شغل را ایجاد می‌کنیم. وی افزود طی چند سال آینده نزدیک به 200 شعبه خواهیم داشت که به طور مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به 5 هزار نفر شغل، ایجاد می‌کند.

ارائه غذای سالم

در تله‌پیتزا سعی شده است از تولید گوشت تا تولید فرآورده‌ها، همه چیز تحت کنترل و نظارت باشد. تمرکز این گروه به هیچ عنوان روی سوسیس و کالباس نیست و این مواد جایی در سبد مصرفی مواد اولیه تله‌پیتزا ندارد. تله‌پیتزا قصد دارد هر ماه ذائقه‌سنجی انجام دهد. طبق این سنجش ‌حداقل دو مدل پیتزای جدید به منوی خود، اضافه‌ می‌کند.

سرآشپز اسپانیایی

در حال حاضر 5 نفر از تله‌پیتزا نظارت مستقیم بر فعالیت‌های این نمایندگی دارند. یک مدیر ناظر از طرف شرکت اصلی به مدت یک‌سال در ایران بر تمامی مراحل کار نظارت خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های این برند حضور سرآشپز اسپانیایی در آشپزخانه شعبه تهران است.

فست فود و اپلیکیشن

راه‌اندازی اپلیکیشن‌ تله‌پیتزا یکی از برنامه‌های آینده این شرکت است. نمایندگی تله‌پیتزا در حال ترجمه اپلیکیشن شرکت اصلی تله‌پیتزا هستند. این تیم در تلاشند این اپلیکیشن را 3 ماه دیگر به مشتریان ارائه کنند. خوشحال می‌شویم از تجربیات خود در این فست فود برای ما بنویسید…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان