آشنایی با انواع هتل‌ها بر حسب ستاره

همه ما می‌دانیم که انواع هتل‌ها درجه‌بندی‌های مختلفی دارند، اما شاید خیلی از ما از نحوه درجه‌بندی هتل‌ها آگاه نباشیم. دو ستاره، سه ستاره، پنج ستاره! هرکدام از این‌ها چه مفهومی دارند؟ داشتن چه ویژگی در یک هتل باعث می‌شود تا ستاره بگیرد؟ با ما در بخش سفر و گردشگری روزچین همراه باشید و پاسخ همه این سوالات را بگیرید.

آشنایی با انواع هتل‌ها بر حسب ستاره

همه ما می‌دانیم که انواع هتل‌ها درجه‌بندی‌های مختلفی دارند، اما شاید خیلی از ما از نحوه درجه‌بندی هتل‌ها آگاه نباشیم. دو ستاره، سه ستاره، پنج ستاره! هرکدام از این‌ها چه مفهومی دارند؟ داشتن چه ویژگی در یک هتل باعث می‌شود تا ستاره بگیرد؟ با ما در بخش سفر و گردشگری روزچین همراه باشید و پاسخ همه این سوالات را بگیرید.

انواع هتل‌ها بر حسب ستاره:

همه هتل‌ها با توجه به امکانات و کیفت ارائه خدماتشان، درجه‌بندی می‌شوند. کیفیت ارائه خدمات هتل‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله خدمات رستوران هتل، چشم‌انداز اتاق‌ها، داشتن اسپا (آب‌گرم) و خدمات ورزشی و غیره است. برای آشنایی با تفاوت بین ستاره‌های هتل‌ها، به برخی امکانات اولیه موردنیاز برای هر تعداد ستاره اشاره می‌کنیم:

هتل‌های 2 ستاره

هتل‌های دو ستاره برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی بپردازند، مناسب هستند. به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل‌ها به حداقل می‌رسد، تا بتوانند قیمت‌ها را کاهش دهند. اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به ‏درخواست میهمانان این هتل‌ها ارائه می‌شود.‏

هتل‌های دوستاره معمولا دو الی چهار طبقه هستند. در نزدیکی جاذبه‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرند و امکانات داخل اتاق‌ها ‏باید تمیز باشد. دو ستاره‌ها، لوکس و گران قیمت نیستند و ابتدایی‌ترین امکانات در آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. بیشتر هتل‌های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می‌گیرند که اطراف آن رستوران‌هایی با قیمت مناسب پیدا می‌شود.‏ ‏

هتل‌های 3 ستاره

هتل‌های سه ستاره در انواع هتل‌های موجود، معمولا فضای بزرگ‌تر و لابی شیک‌تر و مجهزتری نسبت به هتل‌های دو ستاره دارند. در هتل‌های سه ستاره معمولا ‏شخصی برای حمل کردن چمدان‌های مسافران وجود ندارد. این هتل‌ها فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه‌های ‏گردشگری گران‌قیمت ندارند. رستوران هتل‌های سه ستاره سطح متوسط است و خیلی بزرگ نیست.

در این هتل‌ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می‌گردد و در برخی از هتل‌های سه ستاره ناهار و شام نیز در هتل سرو می‌شود که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدماتی که در اتاق‌ها ارائه می‌شود متفاوت است. در برخی هتل‌های سه ستاره شاید تا ‏زمانی‌که نوشته «لطفا اتاق را تمیز کنید» روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاق‌ها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از ‏امکاناتی است که برخی از هتل‌های سه ستاره دارند اما هیچ الزامی در وجود داشتن این امکانات در هتل‌های سه ستاره وجود ندارد.‏

هتل‌های 4 ستاره‏

هتل‌های چهار ستاره هم یکی دیگر از انواع هتل‌ها هستند. این هتل‌ها معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل‌ها آموزش‌های بیشتر و سخت‌تری نسبت به هتل‌های درجه پایین‌تر می‌بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان آن‌ها است. در این هتل‌ها فردی برای ‏حمل کردن چمدان‌های مسافران مشخص شده است و آن‌ها را تا اتاق‌هایشان همراهی می‌کند.

امکانات اتاق‌ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان، باید از درجه متوسط بالاتر باشند. رستوران هتل‌ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع‌تری ارائه می‌‏کنند. خدمات تمیز کردن اتاق‌ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می‌گیرد. پارکینگ نیز معمولا در این هتل‌ها ‏وجود دارد. اغلب هتل‌های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند. لابی هتل‌های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد.

هتل‌های 5 ستاره

این نوع هتل‌ها در رده اول بهترین هتل‌ها قرار دارند. قوانین و استاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته ‏شود. هتل‌های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند. این هتل‌ها فضای بزرگی دارند، اتاق‌های متنوع با ‏امکانات متفاوتی نیز در آن‌ها موجود است. لابی هتل‌های پنج ستاره بسیار بزرگ و لوکس طراحی می‌شود، موقعیت آن‌ها نیز ‏متغیر است.

اما هتل‌های پنج ستاره معروف معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت‌تر ‏امکان پذیر باشد. اتاق‌ها دارای باکیفیت‌ترین مبلمان و تخت‌خواب هستند. حتی ملحفه‌های موجود در اتاق‌ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند.

هتل‌های پنج ستاره باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏، لوازم بهداشتی با کیفیت، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏، مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق‌ها نظیر حمام مجهز به سشوار، حوله، دمپایی، خط تلفن، ‏تلویزیون و … است. خدمات تمیز کردن اتاق‌ها به صورت 24 ساعته ارائه می‌شود.

هتل‌های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی، پارکینگ، خدمات نگهبانی و استخر داشته باشند. اغلب هتل‌های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏هستند. تعداد اتاق‌های این هتل‌ها باید بالای 100 عدد باشد. که البته با توجه به این پنج ستاره هزینه اقامت در این هتل‌ها قابل توجه است.

برترین هتل‌های دنیا

اگر دوست دارید که با برترین و بهترین هتل‌های دنیا آشنا شوید، این ویدئوی جذاب را مهمان روزچین باشید:

منبع:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر