وصل کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

فوت سرپرست خانوار (پدر یا مادری که یارانه به حساب آنها واریز می‌شود) و قطع یارانه یکی از مشکلات یارانه‌بگیران است

وصل کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

فوت سرپرست خانوار (پدر یا مادری که یارانه به حساب آنها واریز می‌شود) و قطع یارانه یکی از مشکلات یارانه‌بگیران است. بعد از فوت سرپرست خانواده، یارانه‌ی خانوارها برای چند‌ ماه یا همیشه از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها قطع می‌شود. روزچین در این مقاله شما را با راهکارهای قانونی وصل کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار آشنا می‌کند تا بتوانید یارانه‌ی خانوار را مجددا بعد از فوت سرپرست خانوار دریافت کنید.

یکی از دغدغه‌های یارانه بگیران که سوالات زیادی درباره‌ی آن می‌پرسند این است که؛ دریافت یارانه‌ بعد از فوت سرپرست خانوار به چه شکل خواهد بود؟ یا چطور می‌توان بعد از فوت سرپرست خانوار، دوباره یارانه‌ دریافت کرد؟ برای وصل کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار این موارد را در نظر داشته باشید:

ماجراهای دولت و یارانه‌بگیرها

تا به امروز 77 مرحله از پرداخت یارانه‌ها گذشته است. دولت به عنوان مجری پرداخت یارانه‌ها، همیشه در مراحل مختلف با مشکلات و مسائل مختلفی رو‌برو می‌شود. برای همین از شب واریز یارانه‌ها به عنوان شب مصیبت عظمای دولت هم یاد می‌شود. چون فردای آن مراجعین زیادی هستند که از دریافت نشدن و قطع یارانه‌هایشان شاکی هستند و به مراکز مربوطه مثل پیشخوانهای دولت مراجعه می‌کنند.

دولت به عنوان مجری طرح پرداخت یارانه خانوار گاهی اوقات به صورت یک طرفه برخی اقدامات را انجام می‌دهد. مثلا قطع یارانه برخی خانوارها که بر اساس ضوابط تعیین شده وزارت کار، نیازی به ماهی 45،500 تومان ندارند موجب دردسرهایی برای دولتمردان شد.

واریز یارانه‌ی افراد حذف شده

قطع یارانه برخی از یارانه‌بگیران از طرف دولت ناراحتی مردم را در‌ پی داشته است. چون در میان لیست افراد دارا و بی‌نیاز به این مبلغ ناچیز، تعداد زیادی افراد نیازمند نیز بودند که یارانه‌هایشان قطع شده است. کم نیستند خانواده‌هایی که منبع درآمد دیگری ندارند و روی همین مبلغ کم هم برنامه‌ریزی کرده‌اند تا آن را به زخم زندگی‌شان بزنند.

این افراد برای اینکه دوباره به گردونه‌ی یارانه‌بگیران برگردند، باید به به نشانی مراجعه کنند. بعد از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات سرپرست خانوار، دوباره وضعیت سرپرست خانوار از طرف وزارت کار بررسی می‌شود. نتیجه‌ی بررسی هم از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌شود.

وضعیت خانوارها بعد از فوت سرپرست خانوار

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در چند سال اخیر واریز یارانه‌ها برای مردم پیش آمده، فوت سرپرست خانوار است. مسئله‌ای که برای خیلی‌ها مطرح می‌شود این است که وضعیت خانوارها بعد از فوت سرپرست خانوار (پدر یا مادر)، به چه صورت خواهد بود؟

این موضوع به ویژه در اقشار کمتر برخوردار و کم درآمد جامعه که با همین 45 هزار و 500 تومان امرار معاش می‌کنند اهمیت زیادی دارد. متاسفانه مسئولین امر به خوبی پاسخگوی مشکلات پیش آمده برای یارانه بگیران نیستند و گاها تا چند ماه مردم از یارانه‌ی خود محروم می‌شوند.

وصل کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

راه‌هایی که باید بعد از فوت سرپرست خانوار انجام دهید تا دوباره یارانه‌تان وصل شود عبارتند از این مراحل:

بعد از فوت سرپرست خانوار، در اسرع وقت اطلاعات جدید خانوار را در سامانه‌ی مرکز آمار، اصلاح کنید. از تاریخ 20م همان ماه، مادر (اگر سرپرست خانوار نبوده)، یا یکی دیگر از اعضای خانواده، به یکی از شعبات بانکی که حساب یارانه‌ی سرپرست خانوار قبلی در آن بوده رفته و یک حساب جدید باز کند. شماره حساب جدید را در به نشانی ثبت کنید.

با ثبت شماره حساب سرپرست خانوار جدید، پس از بررسی‌های دوباره و تایید نیاز خانواده به دریافت یارانه از طرف وزارت کار، یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار جدید واریز می‌شود. در ضمن کلیه‌ی بانک‌ها موظف هستند درصورت مسدود بودن برداشت مبلغ یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار، یارانه‌ی موجود در حساب قبلی را به حساب جدید واریز کنند.

نکته یارانه‌ای

یکی از نکات مهمی که این خانواده‌ها باید نسبت به آن دقت داشته باشند، اقدام برای ثبت اطلاعات سرپرست خانوار جدید در اسرع وقت است. چون احتمال دارد زمانبندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها (که هیچ اشاره‌ای در روال 4گانه‌ی ثبت یارانه به آن نشده است) نسبت به اجرای این کار به اتمام برسد. پس برای وصل یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار هرچه سریعتر، بهتر!

در مورد یارانه‌ی نوزادان هم باید بدانید که 3 ماه پس از ثبت اطلاعات نوزاد و دریافت شناسنامه، یارانه‌ی این کوچولوها به حساب سرپرست خانوار (پدر یا مادر) واریز می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر