سریال عقیق بالاخره روی آنتن رفت

«عقیق» نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی بهرنگ توفیقی است که برای پخش در ایام ماه محرم، تهیه شده است

سریال عقیق بالاخره روی آنتن رفت

«عقیق» نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی بهرنگ توفیقی است که برای پخش در ایام ماه محرم، تهیه شده است. سریال عقیق یک عاشقانه‌ی مذهبی است که قرار بود همزمان با شروع ماه محرم پخش شود. اما بنا به دلایلی پخش آن تا بیست و دومین روز از ماه محرم به تعویق افتاد و بالاخره شنبه شب روی آنتن رفت. در ادامه با روزچین همراه باشید و درباره سریال عقیق بیشتر بدانید.

معرفی سریال و خلاصه‌ای از قسمت‌های پخش شده

سریال «عقیق» عاشقانه‌ای در دل تاریخ است که سعید نعمت الله آن را در 10 قسمت برای پخش در ماه محرم به نگارش درآورده است. بعد از «پشت بام تهران» و «زیر پای مادر»، «عقیق» سومین همکاری مشترک او با بهرنگ توفیقی به حساب می‌آید.

داستان عقیق، بین سال‌های 1315 تا 1320 اتفاق می‌افتد. «احد شیرو» لاتی است که کارش تجارت تریاک است. به یکی از بارهای او دست‌درازی می‌شود و احد تصمیم می‌گیرد برای پس گرفتن پولش به تهران برود، شهری که مدتی پیش آن را ترک کرده بود.

احد در تهران با گنده لات شهر «جواد سرپرست» مواجه می‌شود و با او پیمان برادری می‌بندد. سفر به تهران زخم‌ کهنه عشق او به «مرجان» را تازه می‌کند. احد فردی به نام «حسام»، برادر مرجان را مسبب پاسخ منفی مرجان به ازدواجش و همچنین مرگ مادرش می‌داند.

حالا حسام، پسرش «حسین» را از دست داده و به دنبال برگزاری مراسم ظهر عاشورا در کاروانسرای عقیق است. حسین دوست دوران کودکی احد بوده است و شنیدن خبر مرگ او، احد را شوکه می‌کند.

عقیق نام کاروانسرایی است که جواد سرپرست ادعا می‌کند که آن را خریده اما حسام می‌گوید که سرپرست، حسین را به قتل رسانده و بعد عقیق را غصب کرده است.

حالا احد می‌ماند و دختری که عاشقش بوده ولی اکنون در مقابلش ایستاده است و رفیق دوران کودکی‌اش که می‌گویند مرده! این محرم با همه محرم‌ها فرق می‌کند! عاشورایی در راه است و احد باید مشخص کند کدام سمت ایستاده…

کارگردانی مجموعه عقیق

سریال عقیق
علیرضا آرا در نقش احد شیرو…

بهرنگ توفیقی، کارگردان سریال عقیق، تا کنون تجربه کار تاریخی نداشته است، با این وجود توانسته از پس عقیق بربیاید. با توجه به کارنامه بهرنگ توفیقی می‌توان به کیفیت بالای کارگردانی در عقیق، امیدوار بود. توفیقی کارگردانی است که سعی می‌کند وزن کارهای خوب کارنامه‌اش را بالا ببرد. جهش او از «مسیر انحرافی» تا «انقلاب زیبا» کاملا مشهود است. در سریال عقیق متن و کارگردانی تقریبا هم‌وزن هستند و به نظر می‌آید، این بهترین همکاری سعید نعمت‌الله با بهرنگ توفیقی  است.

نویسندگی عقیق

اگر کارهای سعید نعمت‌الله را دیده باشید، می‌دانید که او به نوشتن دیالوگ‌های وزن‌دار مشهور است. اوج این دیالوگ‌ها را در ماه رمضان امسال، در سریال «زیر پای مادر» شاهد بودیم. نعمت‌الله این شیوه دیالوگ نویسی را در «پشت بام تهران»، «مدینه» و «مادرانه» نیز داشت.

اما سعید نعمت‌الله در عقیق این کار را نکرده است، با این که انتظار می‌رفت با توجه به فضای سریال عقیق دیالوگ‌هایی شعر گونه بنویسد، سریال چنین دیالوگ‌هایی ندارد. خوشبختانه دیالوگ‌هایی که در این چند قسمت دیدیم، سخت‌فهم نبودند و همان کلماتی هستند که در محاوره روزمره کاربرد دارند.

بازیگران سریال عقیق

سریال عقیق
نادر فلاح در نقش جواد سرپرست…

شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه‌حسینی، مجید رحمتی، هدایت هاشمی و نادر فلاح، ترکیب بازیگران سریال عقیق را تشکیل می‌دهند.

علیرضا آرا، نقش «احد شیرو» را بازی می‌کند. او پشتوانه تئاتری دارد و حالا تجربیات تئاتر حسابی به کارش می‌آید.  همچنین شبنم مقدمی در نقش «مرجان» و هدایت هاشمی در نقش «حسام رخام» در عقیق ظاهر شده‌اند.

سایر عوامل سریال عقیق

سایر عوامل سریال «عقیق» عبارتند از: مشاور تاریخی: سیروس سعد‌وندیان، مدیر هنری صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، دستیار کارگردان: مجید مافی، دستیار تهیه کننده: سید سجاد طباطبایی، برنامه‌ریز: فرشاد ارج، مدیر تولید: فرشید رئوفی، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، صدابردار: امیر حاتمی، طراح صحنه: عباس حاج درویش، طراح لباس: سمیرا شجاعی، طراح گریم: کامران خلج، طراح بدل‌کاری: علیرضا فتحی، جلوه های میدانی: حمید رسولیان، مدیر تدارکات: مهدی آقامحمدی، منشی صحنه: مهین شهبازی، عکاس: محمد دارایی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: ملیکا مومنی راد و مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

امیدواریم از تماشای این سریال در ایام ماه محرم لذت ببرید. نظر خود را درباره سریال عقیق برای ما بنویسید…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان