مراقبت از پوست خشک و حساس با ماسک صورت

پوست‌های خشک، آن طور که تصور می‌شود، بدشانس نیستند. پوست خشک در عین حساس بودن، زیبا است. چون منافذ این نوع از پوست ظریف و به هم چسبیده است. در عوض این نوع از پوست، اغلب ناراحتی‌هایی دارند. با روزچین همراه شوید و پوست خشک‌تان را نجات دهید.

مراقبت از پوست خشک و حساس با ماسک صورت

پوست‌های خشک، آن طور که تصور می‌شود، بدشانس نیستند. پوست خشک در عین حساس بودن، زیبا است. چون منافذ این نوع از پوست ظریف و به هم چسبیده است. در عوض این نوع از پوست، اغلب ناراحتی‌هایی دارند. با روزچین همراه شوید و پوست خشک‌تان را نجات دهید.

مشکلات پوست خشک

  • پوست در اثر کمبود آب و چربی، خشک، زبر و کشیده می‌شود و نرمی خود را از دست می‌دهد.
  • پوست‌های خشک گرایش زیادی به کش آمدن و پوسته پوسته شدن دارند.
  • چین و چروک‌های ریز، خیلی سریع روی آنها جا خوش می‌کند.
  • پوست‌های خشک رنگی تیره و خاکستری پیدا می‌کند و جلای طبیعی ندارند.
  • پوست‌های خشک، دچار قرمزی و خارش می‌شوند.

شستشوی پوست خشک

بهترین راه شستن پوست‌های خشک استفاده از دست است. شستشوی پوست خشک با دست باید به آرامی انجام شود. این کار باید حالتی دایره مانند و ماساژگونه داشته باشد. این روش مخصوصا در اطراف چشم باید بیشتر رعایت شود. زیرا مالش شدید پوست در بعضی موارد موجب تحریک و التهاب آن خواهد شد.

استفاده از آب ولرم و حوله پنبه‌ای تمیز هم توصیه می‌شود. افرادی که دارای پوست خشک هستند، صبح‌ها باید صورت خود را با آب تنها شستشو دهند. همچنین برای پاک کردن پوست در شب از پاک کننده‌های ملایمی که دارای مرطوب کننده هستند، استفاده کنند.

پاک‌کننده مناسب

اگر پوست پس از پاک شدن با پاک کننده‌ها، نرم و صاف باقی ماند، پس پاک‌کننده دارای مرطوب‌کننده بوده است. پس اگر پس از مصرف پاک‌کننده، پوست بیش از حد خشک و تحریک شد، نشانه آن است که این پاک کننده مناسب پوست خشک نیست.

پاک کننده‌های قوی صابونی می‌توانند لایه چربی طبیعی پوست صورتتان را از بین ببرند و باعث خشکی، سوزش و التهاب در پوست‌تان شوند. پاک‌کننده‌های غیرصابونی هم که درصد کمی صابون دارند و خفیف‌تر هستند بیشتر توصیه می‌شوند.

اصول دوش گرفتن و حمام کردن برای پوست خشک

دوش گرفتن و حمام کردن باعث رطوبت بیشتر پوست می‌شود ولی استفاده از آب داغ چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و عامل خشک شدن بیشتر آن خواهد بود. بنابراین حمام گرم باید در کمتر از 10 دقیقه انجام شود. در طول دوش گرفتن بهتر است در حمام بسته نگه داشته شود تا بخار موجود در فضا رطوبت بیشتری را به پوست برساند.

پوست خشک نباید هنگام شستشو تحریک شود بنابراین باید از هرگونه اصطکاک توسط اسفنج یا لیف و شستشو دهنده‌هایی که دارای اسکراب هستند، خودداری شود.

مرطوب‌کننده، مرطوب‌کننده، مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده‌ها علاوه بر این که پوستتان را مرطوب نگه می‌دارند، سبب آبرسانی مناسب هم می‌شوند. استفاده از مرطوب‌کننده مناسب 2 یا 3 بار در طول روز امری ضروری است. برای پوست‌های خشک استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و روغن‌ها گزینه مناسب‌تری از لوسیون‌ها هستند.

طریقه‌ی مصرف

بعد از شستشوی صورت‌تان در صبح و شب به مدت 3 دقیقه مرطوب کننده را روی پوستتان بمالید تا کاملا جذب پوستتان شود. به علاوه فراموش نکنید که در طول روز هم از مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از ماسک برای پوست‌های خشک

برای زیبایی پوست‌تان می‌توانید از ماسک‌های مناسب پوست خشک استفاده کنید. به این منظور ویدئویی برای شما تهیه کرده‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان