ماهان شبکه ایرانیان

تجربیات سفر به ارمنستان

جمهوری ارمنستان یکی از کشورهای اروپایی است که پایتختش ایروان نام دارد. این کشور اروپایی از مرزهای جنوب با بخش‌های شمالی ایران هم مرز است

تجربیات سفر به ارمنستان

جمهوری ارمنستان یکی از کشورهای اروپایی است که پایتختش ایروان نام دارد. این کشور اروپایی از مرزهای جنوب با بخش‌های شمالی ایران هم مرز است. در ارمنستان مکان‌های دیدنی بسیاری برای گردشگران وجود دارد که می‌توانند از مشاهده آنها لذت ببرند. با این حال برای آن دسته از گردشگرانی که تاکنون به این کشور سفر نکردند، توصیه می‌کنیم با روزچین و تجربیات سفر به ارمنستان همراه باشند.

ارمنستان کشوری در منطقه قفقاز جنوبی است که با کشورهای گرجستان، آذربایجان، ترکیه، ایران و نخجوان هم مرز است. ارمنستان در حدود 29،743 کیلومتر مربع وسعت دارد که 141مین کشور دنیا از نظر مساحت است. جمعیت این کشور نزدیک به 3 میلیون نفر است که به زبان ارمنی تکلم می‌کنند.

تجربیات سفر به ارمنستان

برای آنکه اطلاعات بیشتری نسبت به تجربیات سفر به ارمنستان بدست آوریم بهتر است با جنبه‌های مختلف ارمنستان آشنا شویم. بیایید موارد مهمی چون زبان، امنیت، سطح عمومی قیمت‌ها، پول، مکان‌های دیدنی و دیگر موارد مربوط به ارمنستان را با جزئیات کامل بررسی کنیم.

زبان مردم ارمنستان

گرچه بیشتر ارمنی‌ها به زبان رسمی این کشور یعنی ارمنی تکلم می‎کنند؛ با این حال، زبان‌های انگلیسی و روسی نیز تا حد گسترده‌ای صحبت می‌شود. استفاده از زبان‌های دیگر، مانند آلمانی و فرانسوی بسیار کم است. اگر به زبان محلی مسلط نیستید، بهترین پل ارتباطی با مردم ارمنستان زبان انگلیسی است.

اگر در برخی از جملات و کلمات معادل انگلیسی را به درستی نمی‎دانستید، سعی کنید از معادل پرتغالی یا اسپانیولی آن استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از زبان بدن استفاده کنید و منظور خود را با ایما و اشاره منتقل کنید!

نقشه ارمنستان فارسی
ارمنستان یکی از همسایه‌های شمالی ایران است.

امنیت در ارمنستان

ارمنستان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است که سطح جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. در سال‌های اخیر موارد بسیار کمی از درگیری گردشگران با اوباش گزارش شده – که البته این موارد به سرعت توسط پلیس محلی رسیدگی شده – و می‌توان از این موارد چشم‌پوشی کرد.

در کل سطح امنیت بالایی برای این کشور اروپایی می‌توان در نظر گرفت. حتی می‌توانید در تابستان، مانند مردم محلی، شب‌ها تا پاسی از شب در خیابانها مشغول گشت و گذار باشید و از سفر خود لذت ببرید. البته عقل سلیم حکم می‌کند که همیشه و در هرجایی اصول احتیاطی را رعایت کنید.

سطح قیمت‎ها در ارمنستان چطور است؟

قیمت‌ها در ارمنستان، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. هزینه یک وعده غذایی برای شما حدود 3 تا 5 دلار (نزدیک به 12 تا 20 هزار تومان) در می‎آید. این قیمت در فست فودها ارزانتر هم خواهد بود. برای طی هر کیلومتر، کرایه تاکسی شهری 0٫2 دلار و هزینه استفاده از مترو یا اتوبوس یک طرفه 0٫1 دلار است.

سفر به ارمنستان
ارمنستان مناظر زیبا و دیدنی بسیاری دارد.

بازید از مکان‌های دیدنی ارمنستان

پیشنهاد می‌کنم جهت بازدید از مکان‌های دیدنی خارج از مرکز شهر مانند صومعه خور ویراپ و صومعه تاتو ، از تورهای گردشگری استفاده کنید. البته خودتان به صورت شخصی از طریق اتوبوس‌های بین شهری می‌توانید به این مکان‌ها بروید.

با توجه به اینکه ایستگاه اتوبوس‌ها معمولا جای دورتری از مکان‌های دیدنی مدنظر شما قرار دارند، مجبور خواهید بود تا از تاکسی استفاده کنید که در این صورت هزینه نسبتا زیادی متحمل خواهید شد. (در صورت تمایل به گردشگری با تاکسی سعی کنید از تاکسی های معتبری نظیر Taxoline یا TaxiTour استفاده کنید).

پول ملی ارمنستان چیست؟

برای استفاده از پول نقد، پیشنهاد می‌کنیم از دلار آمریکا یا یورو استفاده کنید. واحد پول رایج کشور خود را می توانید در بانک‌های سطح شهر تغییر دهید. علاوه بر آن، کارت‌های اعتباری شناخته شده‌ای مانند Visa یا MasterCard به طور گسترده توسط دستگاه‌های خودپرداز و مراکز خرید پذیرفته می‌شوند.

سفر به ارمنستان زیبا
اماکن دیدنی بسیاری در ارمنستان وجود دارد.

مردم ارمنستان چطور آدم‌هایی هستند؟

مردم ارمنستان نیز همانند مردم بسیاری از کشورهای دیگر، خون گرم و مهربان هستند. شما می‌توانید از آنها در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی دیگر، سوالات خود را بپرسید. هر جا گم شدید، نگران نشوید چون مردم خونگرم ارمنستان به بهترین نحو شما را راهنمایی می‌کنند.

مسیریابی در ارمنستان

پیشنهاد می‌کنم ارزان‌ترین سیم کارت موجود در ارمنستان را خریداری کنید. سپس از طریق GPS و اینترنت همراه گوشی خود، مسیرهای مورد نیاز و مکان‌های دیدنی را با برنامه گوگل مپ (Google Map) پیدا کنید. چرا که اکثر غریب به اتفاق مکان‌های موجود در ارمنستان در آن ثبت شده‌اند.

امیدواریم از تجربیات سفر به ارمنستان، که سعی کردیم به صورت مفید و خلاصه برای شما منتشر کنیم به خوبی استفاده کرده باشید و سفر خوبی را در ارمنستان تجربه کنید. از تجربیات سفر به ارمنستان خودتان هم برای ما بنویسید…😎

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان