سفر به دوبرونیک نگین دریای آدریاتیک

دوبرونیک شهری سنتی و قدیمی در ساحل دریای آدریاتیک است. این شهر در جنوب کرواسی قرار دارد. دوبرونیک، امروزه یکی از برترین مقاصد گردشگری اطراف دریای مدیترانه است. در این مقاله با روزچین همراه شوید و نگین دریای آدریاتیک را بیشتر بشناسید. بیایید با هم سفر به دوبرونیک را تجربه کنیم&#۸۲۳۰;

سفر به دوبرونیک نگین دریای آدریاتیک

دوبرونیک شهری سنتی و قدیمی در ساحل دریای آدریاتیک است. این شهر در جنوب کرواسی قرار دارد. دوبرونیک، امروزه یکی از برترین مقاصد گردشگری اطراف دریای مدیترانه است. در این مقاله با روزچین همراه شوید و نگین دریای آدریاتیک را بیشتر بشناسید. بیایید با هم سفر به دوبرونیک را تجربه کنیم…

جابه‌جایی تا دوبرونیک

برای دسترسی به دوبرونیک، می‌توانید از مسیر زمینی یا مسیر هوایی استفاده کنید. اگر بخواهید از زاگرب هم دیدن کنید، بهترین راه برای رسیدن به دوبرونیک، مسیر زمینی است. دوبرونیک به طور کلی دارای یک فرودگاه است که برای پروازهای داخلی و بین‌المللی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرودگاه، یک باند فرود دارد و تا مرکز شهر دوبرونیک، فقط 15 کیلومتر فاصله دارد.

بازدید از جاذبه‌های توریستی در سفر به دوبرونیک

قلعه‌های باستانی دوبرونیک

قلعه باستانی دوبرونیک
قلعه باستانی، دوبرونیک

این شهر دارای قلعه‌های تاریخی فراوانی است که توصیه می‌کنیم در سفر به دوبرونیک، آن‌ها را از دست ندهید. بسیاری از این قلعه‌ها در قرون وسطی برای محافظت از مردم ساخته شد. اما اکنون همان قلعه‌ها و دیوارهای حفاظتی، به جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.

قلعه‌های باستانی دوبرونیک در سال 1979 جزء میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. از دروازه های مشهور دوبرونیک می توان به دروازه ‏Pile، دروازه ‏Ploce ‎‏ و دروازه ‏Ponte ‎‏ نام برد.

بازدید از صندلی معروف سریال بازی تاج و تخت در دوبرونیک

صندلی معروف فیلم بازی تاج‌وتخت
صندلی معروف سریال بازی تاج‌وتخت

یکی از خاطره‌انگیزترین و معروف‌ترین صحنه‌های سریال Game of Thrones صندلی معروف آن است که از ترکیب صدها شمشیر ساخته شده است. در سفر به دوبرونیک می‌توانید از این صندلی دیدن کنید. در شهر دوبرونیک، تورهای مختلفی برای بازدید از این صندلی و سایر لوکیشن‌های سریال بازی تاج و تخت برگزار می‌شود. این صندلی معروف در مغازه ای به نام  «Game of Thrones Fan Shop»، واقع در خیابان اصلی شهر قرار دارد.

راستی اگر هنوز سریال بازی تاج و تخت را تماشا نکرده‌اید توصیه می‌کنیم خلاصه فصل به فصل Game of Thrones را در روزچین از دست ندهید!😉

بازدید از منطقه قدیمی دوبرونیک

شهر قدیمی دوبرونیک
شهر قدیمی، دوبرونیک

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر دوبرونیک بازدید از منطقه قدیمی این شهر است. این منطقه قدیمی که در خلال استقلال ‏از یوگسلاوی سابقه ایجاد شده، همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.‏‏

بازدید از جزیره لوکروم در سفر به دوبرونیک

جزیره لوکروم دوبرونیک
جزیره لوکروم، دوبرونیک

جزیره لوکروم در دریای آدریاتیک واقع شده است و فقط 600 متر با شهر دوبرونیک فاصله دارد. برای رفت و ‏برگشت به این جزیره قایق‌های فراوانی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این جزیره محل اقامت تابستانی ‏ماکسیمیلیان، یکی از امپراطوران قدیمی مکزیک بوده است. در ارتفاع 96 متری از سطح دریا در این جزیره نیز می‌توان قلعه سلطنتی را نیز مشاهده کرد که توسط فرانسوی‌ها ساخته شده است و بعدها به عنوان برج ماکسیمیلان ‏تغییر نام داد.

در تله کابین دوبرونیک هیجان را تجربه کنید ‏‏‏

تجربه تله کابین هر جایی که باشد لذت بخش است. حال اگر در شهر تاریخی و زیبای دوبرونیک کرواسی باشد، لذتی به مراتب بیشتر خواهید برد. عبور از فراز این شهر زیبا با منظره دریای آدریاتیک واقعا ‏آرامش بخش خواهد بود. مسافتی که این تله کابین طی می کند 778 متر است.

بازدید از کلیسای‏St. Saviour ‎

اگرچه دوبرونیک مملو از کلیساهای متعدد است، اما یکی از این مکان‌های مذهبی زیبا و در خور بازدید، کلیسای ‏St. ‎Saviour‏ است. این کلیسا در شهر قدیمی دوبرونیک واقع شده است و بعد از زلزله‌ی سال 1520 که در آن افراد ‏زیادی جان خود را از دست دادند، دوباره مرمت و باز سازی شد.

امیدواریم از این مقاله گردشگری لذت برده باشید.😍

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر