زمانی که شروع به فعالیت در اینستاگرام میکنید و با شور و شوق، تصاویری از خود یا کسب و کارتان را در این شبکه اجتماعی قرار میدهید، تنها تعداد انگشت شماری لایک و بازخورد دریافت میکنید و حتما دلسرد خواهید شد. مخصوصاً اگر مزایای بازاریابی در رسانههای اجتماعی را دانسته و منتظر موفقیت در این زمینه باشید این سرخوردگی بیشتر است. امروز با هم ترفندهای اینستاگرام برای افزایش مخاطب را بررسی میکنیم.
اینستاگرام شبکه اجتماعی بزرگی است که از مهرماه 1389 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون به بیش از 30 زبان زنده دنیا در دسترس بیش از 700 میلیون کاربر در سراسر جهان است. اینستاگرام بعد از تلگرام یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی فعال در ایران است که بیش از دارد.
در این مقاله برای شما از ترفندهای اینستاگرام جهت افزایش فالور و مخاطب و صد البته دیده شدن پستهایتان نوشتهایم. بسیاری از این روشها موجب افزایش تعامل شما با مخاطبانتان میشود و دریافت نظرات آنها را در پی دارد. پس بهتر است خودتان را برای پاسخ به آنها آماده کنید!
بهترین ترفندهای اینستاگرام برای افزایش مخاطب
اینستاگرام رسانهای اجتماعی است و با پیروی از برخی ساز و کارها و فرمولهای تعامل اجتماعی بهتر میتوانید تعداد مخاطبان خود را در مدت مشخصی افزایش دهید. بیایید ترفندهای اینستاگرام را تک تک بررسی کنیم:
- از هشتگهایی که برای افزایش فالور شناخته شدهاند، استفاده کنید: #FF و #instafollow و #followback
- صدها تصویر از مخاطبانتان را به طور تصادفی لایک کنید.
- حساب اینستاگرام خود را در سایر حسابها و پروفایلهای خود تبلیغ کنید.
- تصاویر دیگر کاربران را لایک کرده و کامنت بگذارید. این سادهترین راه برای جذب فالور جدید است.
- برای دیده شدن تصاویرتان در قسمت جستجو، از هشتگهای محبوب استفاده کنید: love و instagood
- کیفیت همیشه بهتر از کمیت است. حساب خود را ویرایش کنید و فقط بهترین عکسهایتان را بگذارید.
- قسمت بیوگرافی (Bio) را به طور کامل پر کنید، هشتگهای مرتبط و لینک به سایت خودتان را فراموش نکنید. اما دقت کنید که موارد اضافی را وارد نکنید.
- در قسمت کپشن تصاویرتان سؤال بپرسید. این روش خوبی برای سرگرم کردن مخاطبان است.
- در قسمت کپشن از فالورها بخواهید که فعالیت داشته باشند، مثلاً بگویید: نظر خود را در مورد تصویر بیان کنید.
- با استفاده از ابزارهای مدیریتی ببینید که کدام تصاویر بیشترین بازدید و نظر را داشتند، از آن تصاویر بیشتر ارسال کنید.
- از کاربران فعال اینستاگرام بخواهید که تصاویر شما را تگ کنند. برای این مهمه، فقط کمی کار کردن میخواهید اما منجر به افزایش زیاد فالورهای شما میشود.
- تصاویر با تم آبی قرار دهید. بعضی تحقیقات گفتهاند که این تصاویر 24 درصد بیشتر از تصاویر نارنجی یا قرمز لایک میخورند.
- در صورت لزوم، افراد مرتبط با تصویر را تگ کنید. در این صورت، تصویر برای آن فرد نمایش داده شده و احتمال بیشتری دارد که آن را به اشتراک بگذارد.
- تصاویر فالورهای خود را به اشتراک بگذارید؛ مخصوصاً مواردی که محصولات شما را ذکر کردهاند. این باعث تشویق دیگران برای به اشتراک گذاری محصولات شما میشود.
- حساب کاربری خودتان را بر روی تبلیغات بازاریابی خود ذکر کنید: پوسترها، کاتالوگها، بروشورها.
- دوستان فیسبوکی خود را در اینستاگرام فالو کنید. خیلی از آنها شما را فالو خواهند کرد. برای این کار، در قسمت پروفایل حسابتان، بر روی آیکون سه نقطه در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. گزینه Find Friends و سپس Find friends on Facebook را انتخاب کنید.
- از یک نرم افزار ویرایش تصویر برای برش تصاویر، قرار دادن کادر یا افکت بر روی آن استفاده کنید.
- از برچسبگذاری (تگ) جغرافیایی استفاده کنید. زمانی که شما این کار را میکنید، کاربران دیگری که در منطقه جغرافیایی شما هستند تصاویر شما را در صفحه موقعیت مکانی مشاهده میکنند. این یک روش عالی برای جذب کاربران محلی است.
- هر چقدر نور تصویر بیشتر باشد، بهتر است. تصاویری که 85 – 65 درصد نور دارند، 24 درصد لایک بیشتری از تصاویری که زیر 45 درصد نور دارند، دریافت میکنند.
- از تصاویر متن دار استفاده کنید. این تصاویر، در رسانههای اجتماعی پرمخاطب هستند. روی تصاویر خود، نقل قولهای انگیزشی، الهام بخش یا طنزآمیز قرار دهید.
راستی، به خاطر داشته باشید که اگر زمان برای تعامل با فالورهای خود نداشته باشید، ترفندهای اینستاگرام و داشتن تعداد زیاد مخاطب بیفایده است. چرا که هدف نهایی – در پیجهای فروشگاهی و کسب و کار – تبدیل همین مخاطبها به مشتری بالقوه است.
منبع: و