داستان بازی تاج و تخت؛ کسل بلک (۹)

پیش‌از‌این از علت ساختن دیوار نوشتیم و اینکه چرا برای حفاظت از دیوار و وستروس، نیروهایی گماشتند تا برای مدت زمانی طولانی از این دیوار حفاظت کنند

داستان بازی تاج و تخت؛ کسل بلک (9)

پیش‌از‌این از علت ساختن دیوار نوشتیم و اینکه چرا برای حفاظت از دیوار و وستروس، نیروهایی گماشتند تا برای مدت زمانی طولانی از این دیوار حفاظت کنند. همچنین گفتیم برای اسکان و حفاظت از نیروها، پای دیوار نوزده قلعه ساختند تا نیروها در آن مستقر شوند که به علت گذشتن زمانی بس طولانی، اکنون تنها به سه قلعه محدود شده است و آنچه در ادامه می‌آید، به مهم‌ترین این سه قلعه خواهد پرداخت: کسل بلک (کَسِل بِلَک) یا قلعه سیاه.

کسل بلک یا قلعۀ سیاه

از همان تیتراژ ابتدایی سریال بازی تاج و تخت، دیواری را می‌بینیم که چونان سازه‌ای عظیم دو خطۀ متفاوت را از هم جدا می‌کند. در پای این سازۀ شگرف، قلعه‌ای به چشم می‌خورد که با راه‌پله‌های مارپیچ و بالابری ابتدایی، امکان بالا‌رفتن از دیوار را فراهم می‌کند.

طی تمامی قسمت‌های سریال، بسیاری از اتفاقات مهم سریال و سرگذشت‌هایی که کاراکترها از سر می‌گذرانند، در همین قلعه رخ می‌دهد. پس برای اینکه در جریان رخدادهای آتی، بتوان سرنخ‌ها را دنبال کرد، بهتر است به چند خصیصۀ مهم این قلعه که در روند سریال گره‌گشا هستند، اشاره کنیم.

وضعیت کنونی کسل بلک

از میان تمامی نوزده قلعه‌ای که برای حفاظت از دیوار بنا کرده‌اند، کسل بلک بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌هاست. این قلعه که زمانی حدود پنج‌هزار نیرو را در خود جای می‌داد، در زمان وقایع سریال بازی تاج و تخت، مأمن تنها ششصد نفر است. همین ششصد تن نیز دیگر نه از تبار جنگجویان سلحشور و باافتخار که از مطرودان و جانیانی هستند که به‌منظور دور نگه‌داشتن ایشان از شهر‌ها، به این قسمت از وستروس فرستاده شده‌اند.

محوطه داخلی کسل بلک

بخش‌هایی از قلعه که برای بحث ما مهم‌اند عبارت‌اند از:

اقامتگاه لرد فرمانده دیوار: تمامی نیروهای دیوار در همۀ قلعه‌ها، گوش‌به‌فرمان لردی هستند که «لرد فرمانده» نامیده می‌شود. لرد فرمانده در کسل بلک اقامت دارد. در زمان ورود جان اسنو به کسل بلک، لرد فرمانده جور مورمون است (که ما در پست بعدی بدو خواهیم پرداخت).

دژهای مرکزی: تالار عمومی دژی مستحکم از الوار است که تمامی نگهبانان شب در آنجا غذا می‌خورند. در قسمت‌هایی از فصل نخست، جان اسنو و ساموئل تارلی را در آنجا زیاد می‌بینیم. همچنین استاد ایمون هم نیز نزدیک همانجاست و لانۀ کلاغ‌ها در بام همین سازه است.

تونل‌ها: در زیر کسل بلک یا همان قلعۀ سیاه، تعدادی تونل وجود دارد که به کمک این راهرو‌ها و تونل‌ها، قلعه‌ها و برج‌ها به یکدیگر متصل‌اند. در طول زمستان که ارتفاع برف مدام بیشتر و بیشتر می‌شود، راه رفتن غیر‌ممکن خواهد شد. به همین دلیل اعضا و نگهبانان از طریق این تونل‌ها رفت‌و‌آمد می‌کنند.

پلکان و بالابر: راه‌پله‌ای که از قلعه کسل بلک آغاز شده و به بالای دیوار می‌رسد. بالابر برای بردن تجهیزات و افراد به بالای دیوار استفاده می‌شود. امکانات روی دیوار شامل آلونکی کنار بالابر است تا مردان نگهبان را گرم نگه دارد.

در روند داستان، جان اسنو زیرنظر جور مورمونت تجربیاتی به دست می‌آورد و روال سریال، اساساً به سمت‌و‌سویی جدید می‌رود. ما ابتدا به لرد فرمانده کسل بلک خواهیم پرداخت و این مقدمه‌ای خواهد شد تا ادامه داستان را در قاره اسوس پیش ببریم؛ یعنی جایی که داستان دنریس تارگرین آغاز می‌شود.

دیگر قسمت‌های پاورقی دنباله‌دار داستان بازی تاج و تخت را از دست ندهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر