۲۵ عکس هندی از سفری یک هفته‌ای به شبه قاره هند

هند کشوری پهناور در جنوب قاره کهن آسیا است. این کشور نه تنها دارای قومیت‌ها و اقوام گوناگون با ادیان مختلف است که از نظر جغرافیایی هم از منطق پست و کم ارتفاع گرفته تا کوه‌های سر به فلک کشیده هیمالیا را در خود جای داده است. در این گزارش تصویری یک آلبوم عکس هندی تمام عیار را از حضور یک هفته‌ای عکاس نشریه آتلانتیک در این کشور با هم مشاهده می‌کنیم.

25 عکس هندی از سفری یک هفته‌ای به شبه قاره هند

هند کشوری پهناور در جنوب قاره کهن آسیا است. این کشور نه تنها دارای قومیت‌ها و اقوام گوناگون با ادیان مختلف است که از نظر جغرافیایی هم از منطق پست و کم ارتفاع گرفته تا کوه‌های سر به فلک کشیده هیمالیا را در خود جای داده است. در این گزارش تصویری یک آلبوم عکس هندی تمام عیار را از حضور یک هفته‌ای عکاس نشریه آتلانتیک در این کشور با هم مشاهده می‌کنیم.

برای تماشای تمام جنبه‌های هندوستان مدت یک هفته شاید خیلی کوتاه به نظر بیاید، اما تک تک شهرهای هند تصویری کامل از این کشور را با تمام جنبه‌هایش را نشان می‌دهد. اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از افراد فرصت، پول یا حوصله سفر به هند را ندارید از تماشای 25 عکس هندی که اینجا گردآوری شده لذت ببرید.

جشن رنگ هندوستان

آلبوم هند را با یک عکس هندی تمام عیار از شهر بمیئی (مومبای) در هند آغاز می‌کنیم؛ جشن، شادی، رنگ و حضور هندی‌ها در یکی دیگر از ده‌ها جشن سالانه‌ای که دارند. یکی از شرکت‌کنندگان در جشن جانماستامی مشغول بالارفتن از هرم انسانی و شکستن ظرفی سفالی است که در آن کورد (نوعی کشک) قرار دارد.

جالب است بدانید «جانماستامی» یا «کریشنا جانماستامی» یکی از جشن‌های مهم سالانه‌ای در هند است که در آن تولد کریشنا – هشتمین اوتار ویشنو – را جشن می‌گیرند. این جشن طبق تقویم خورشیدی هندوها در هشتمین روز از کریشنا پاکشا (مطابق با 11 شهریور ماه) برگزار می‌شود.

جشن هند هندو جسن هندی

در این تصویر شرکت کنندگان در جشن جانماستامی را می‌بینیم که به هم می‌پیوندند تا هرم انسانی را شکل دهند. افرادی که این هرم را شکل داده و فردی که موفق شود از این هرم انسانی بالا رود و کوزه سفالی حاوی کشک را بشکند جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

جشن هندی زنان دعا

دخترهای هندی در نزدیکی شهر حیدرآباد النگوهای سه رنگ به دست کرده و لباس‌های رنگارنگ به تن کرده‌اند و مشغول تمرین برای شرکت در جشن‌های روز استقلال هند هستند.

جزیره فقرا هند

روستاییان سیل‌زده در منطقه موریگاون در شرق گجرات – واقع در ایالت شمال شرقی آسام – روی جاده‌ای که آن را آب درست و حسابی شسته است در انتظار کمک هستند.

حمل و نقل با فیل

یکی از فیل‌های منطقه جنگلی آسام مشغول جابجایی افراد از بین روستای سیل‌زده در منطقه کالیبور است.

رژه لباس فرم ارتش هندوستان

به مناسبت روز استقلال هند، سربازان لباس‌های رسمی به تن کرده و آماده رژه رفتن در استادیوم بخشی در سرینگر، مرکز منطقه تحت کنترل هند در کشمیر هستند.

پلیس هند رانش زمین

رانش زمین موجب بروز خساراتی شده است و با پرت شدن دو اتوبوس به ته دره، بیش از 46 نفر جان خود را در این بلای طبیعی از دست داده‌اند. یک پلیس هندی مشغول نظم دادن به امور و هدایت کارگرانی است که مشغول آواربرداری هستند.

سیرک هندی

به مناسبت روز استقلال هند، یک مامور پلیس مشغول اجرای آکروباتیک و عبور از حلقه آتش است.

سیلاب در هند

سیل باعث شده تا روستاییان به استفاده از قایق مجبور شوند. باران‌های موسمی زمین‌ها را شسته و جان ده‌ها نفر را گرفته‌اند. چند میلیون نفر از مردم منطقه مجبور به ترک محل شده‌اند.

بچه هندو

در حاشیه برگزاری نمایشگاه نظامی ارتش هند در استادیومی در منطقه آمریتسار، یک دانش‌آموز هندی به داخل لوله موشک‌انداز 84 میلی‌متری نگاه می‌کند.

سیل در هند

یک مرد هندی با دوچرخه‌اش مشغول جابجایی یکی از گوسفندان خود از دل جاده‌ای سیل‌زده در نزدیکی روستای مورکاتا در شرق گجرات است.

فیل هند فیل هندی

این تصویر، حاوی یک عکس هندی واقعی است. فیل یکی از متداولترین چهره‌هایی است که از هندوستان در ذهن بسیاری از ما شکل گرفته است.

کمپین اعتراض هند فیل

فعالان حقوق حیوانات در حال اعتراض به استفاده ابزاری از فیل‌ها در برگزاری نمایش‌های تجاری و سیرک هستند. این افراد داوطلب یک ماسک فیلی به چهره زده‌اند و در دهلی نو، پایتخت، بست نشسته‌اند.

مادر و بچه هندی

مردم در محوطه‌ای در بیمارستان «بابا رغوا داس» در منطقه گورخپور مشغول استراحت هستند.

عکس زن هندی ساری

کمبود اکسیژن در مراکز درمانی و بیمارستان‌های هند جان کودکان را می‌گیرد و مادران هندی را داغدار می‌کند.

بچه فقیر هندی زاغه نشین

یکی دیگر از آن عکس هندی های جالب توجه. یک کودک فقیر هندی مشغول فروش پرچم هندوستان به افرادی است که در جشن استقلال هند شرکت کرده‌اند.

مدرسه دخترانه در هند

دخترهای هندی در مدرسه‌ای دولتی در شهر حیدرآباد مشغول خوردن ناهار هستند.

هند آرایش هندی آرایش دخترانه

در این عکس هندی که قاب‌بندی‌اش را دختران هندی شکل داده، مادری مشغول مرتب کردن لباس دخترش است. آنها در مدرسه‌ای در آگارتالا – مرکز ایالت شمال شرقی تریپورا – در جشن جانماستامی شرکت کرده‌اند.

تاج محل ماهاراجه هندی سردار هند

نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان لباس رسمی به تن کرده و در جشن روز استقلال هندوستان در شهر دهلی شرکت کرده است.

ادرار هند خیابان توالت

یکی دیگر از جنبه‌های عجیب اما واقعی زندگی در هند دشواری یا عدم دسترسی به آبریزگاه‌های عمومی است. در این عکس هندی واقعی می‌بینیم که معضل توالت در هند چه صحنه‌هایی را در شهر به وجود می‌آورد. جالب اینکه روی دیوار پوستر فیلم هندی «توالت: یک داستان عاشقانه» به چشم می‌خورد!

جالب اینکه، فیلم «توالت: یک داستان عاشقانه» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. یک مرد هندی با زمین و زمان می‌جنگد تا در روستای زادگاهش چند توالت بسازد تا مردم روستایی منطقه از این بابت دیگر به سختی نیفتند!

هند زیبا در شب

نمایی از ایستگاه راه‌آهن چاتراپاتی شیواجی در شب که به مناسبت جشن‌های روز استقلال به رنگ‌های پرچم هند چراغانی شده است.

سیل هند شهر

چتر و باران‌های سیل‌آسا در منطقه آگارتالا و مردی که باید دل به دریا بزند!

هند فیل کرگدن

نگهبانان جنگل مشغول فراری دادن کرگدنی هستند که پس از سیل به منطقه مسکونی وارد شده است.

هند ماهاراجه سردار

یک سرباز هندی در منطقه اوتار پرادش در مراسم رسمی روز استقلال شرکت کرده است. هندی ها هفتادمین سالگرد استقلال‌شان از انگلستان را جشن گرفتند.

هند ورزش کبدی

ورزشکاران هندی در خلال مسابقات لیگ حرفه‌ای مشغول مسابقه کبدی در منطقه احمدآباد هستند.

گرچه تماشای این آلبوم همان لطف سفر به هند را ندارد اما همانطور که از قدیم گفته‌اند: «وصف العیش نصف العیش». امیدواریم از تماشای این آلبوم تصویری لذت برده باشید 😜

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر