بلالی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

سروش به سوددهی رسیده است/ بدون بازاریابی کتاب چاپ نمی‌کنیم

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: پس از چند سال افت و خیر و دست انداز، انتشارات سروش به سوددهی رسیده است.

سروش به سوددهی رسیده است/ بدون بازاریابی کتاب چاپ نمی‌کنیم

مجید بلالی مدیرعامل انتشارات سروش با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های موسسه سروش گفت: موسسه سروش یک موسسه چند وجهی است. ما علاوه بر این که یک ناشر با سابقه در کشور هستیم. در کنار آن یک موسسه مطبوعاتی هستیم و به علاوه سروش یکی از چاپخانه های بزرگ کشور را دارد. فعالیت در حوزه فضای مجازی به عنوان یک موسسه فرهنگی دیجیتال هم از دیگر کارهایی که سروش انجام می دهد.

وی افزود: طی چند سال اخیر، در هرکدام از حوزه هایی که اشاره کردم، ممکن است تغییر و تحولاتی رخ داده باشد و این مساله بر کسی پوشیده نیست که تحولاتی که در زمینه ارتباطات رخ داده، تمام صنایع فرهنگی از رادیو و تلویزیون و سینما گرفته تا حوزه نشر و مطبوعات را تحت تاثیر قرار داده است. مجلات و روزنامه هایی که تیراژ چندصدهزارتایی در کشور داشتند، در حال حاضر ممکن است تیراژشان به یک پنجم رسیده باشد. البته این به معنای کاهش تاثیرات نیست. چون این موسسات در کنار چاپ مجلات و روزنامه های کاغذی، سایت ها و خدمات اینترنتی شان را ارائه می دهند.

مدیرعامل سروش در ادامه گفت: شاید این انتقاد به سروش وارد باشد که با آن سرعتی که لازم است، خود را با تغییرات تطبیق نداد و ساز و کارهایش را آن طور که باید متحول نکرد. همین موضوع باعث شد، این موسسه طی سال های ابتدایی دهه 90 با دست اندازهایی مواجه شود. در سال 95 با تمهیداتی که در سازمان صداوسیما و با مدیریت جدید، گرفته شد یکی از سال های موفق موسسه بود. بر اساس مستندات مورد تائید وزارت دارایی، پس از چند سال به سوددهی رسیدیم و این موفقیت بزرگی است. در کنار این موضوع، نه تنها از حجم فعالیت ها کم نکردیم بلکه انتشار مجله سروش نوجوان را پس از 10 سال توقف، از سر گرفتیم و این نشریه به سبد فرهنگی کشور بازگشت که بازتاب خوبی هم داشت و مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت.

بلالی گفت: می توانم بگویم که موسسه سروش در حال یک بازسازی و بازمهندسی شدن مجدد است تا دوباره به جمع تاثیرگذاران فرهنگی بازگردد. یکی از رویکردهای مدیریتی که در سروش در حال اجراست، توجه به سلیقه و نیاز مخاطب است. کتاب هایی که در موسسه به چاپ می رسند، بدون این که پیوست بازاریابی داشته باشند، منتشر نخواهند شد. در حوزه مطبوعات هم به همین ترتیب عمل می کنیم. سروش هفتگی شاید بیش از 50 سال با یک الگو در کشور منتشر می شد. الان براساس نیاز مخاطب با طراحی جدید و الگو گرفتن از روش های موفق در کشور انتشار این مجله را دنبال می کنیم و نتیجه اش را هم شاهدیم.

وی همچنین گفت: ما برنامه ای جدی برای استفاده از فضای مجازی داریم. فروش کتاب های صوتی، کتاب -انیمیشن هایی را طراحی کرده ایم. یعنی انیمیشن هایی را که برای کودکان، نوجوانان و خردسالان تهیه می شود، تبدیل به کتاب می کنیم. در مورد بازنشر کتاب های قدیمی سروش هم برنامه هایی داریم. برخی از این کتاب ها، دوباره بررسی می شوند و اگر مورد نیاز مخاطب باشند، چاپ خواهند شد. در سال گذشته چند نمونه از این کتاب ها چاپ شدند. در سال 96 هم قرار است تعدادی از این کتاب ها چاپ بشوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان