آب سیب‌زمینی برای پوست یا اکسیر جوانی و زیبایی

آب سیب‌زمینی برای پوست معجزه می‌کند. سیب‌زمینی گیاهی است که خواص بسیار مفیدی دارد

آب سیب‌زمینی برای پوست یا اکسیر جوانی و زیبایی

آب سیب‌زمینی برای پوست معجزه می‌کند. سیب‌زمینی گیاهی است که خواص بسیار مفیدی دارد. خیلی‌ها میزان زیادی از درآمد خود را صرف مراقبت از پوست و خرید کرم‌های زیبایی می‌کنند. کرم‌های مرطوب کننده، اسکراب‌های صورت، کرم ضد‌جوش و کرم ضد پیری نمونه‌ای از این موارد هستند. اگر دنبال یک راه حل طبیعی و ارزان هستید با روزچین و اثرات شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی همراه باشید.

آب سیب‌زمینی یک ماسک طبیعی و معجزه‌ای بی‌نظیر است. سیب‌زمینی خواص درمانی و تغذیه‌ای فراوانی دارد که با خوردن آن از خواصش استفاده می‌کنیم. علاوه بر این به تازگی متخصصان اعلام کرده‌اند آب سیب‌زمینی برای پوست بسیار مفید است، با جوش‌ها مقابله و پوست را شفاف می‌کند و پف زیر چشم را از بین می‌برد. در واقع آب سیب‌زمینی شوینده‌ای برای پوست است که مثل وایتکس پوست را سفید و روشن می‌کند!

 تاثیر مواد مغذی سیب‌زمینی روی پوست

ماسک های صورت
برش‌های سیب زمینی برای قرار دادن روی پوست

جالب اینکه سیب‌زمینی نقش مهمی در عملکرد سلول‌ها و رفع عفونت دارد. سیب‌زمینی تازه میزان مواد مغذی و ویتامین C بیشتری دارد. سیب‌زمینی حاوی ویتامین B6 هم هست. پوست سیب‌زمینی نیز سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی است. بنابراین بهتر است سیب‌زمینی را با پوست مصرف کنید.

یادتان باشد از سیب‌زمینی سبز یا جوانه‌زده استفاده نکنید، زیرا سمی است. آب سیب‌زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می‌دهد. مثلا برای از بین بردن جوش‌های صورت می‌توانید از سیب‌زمینی استفاده کنید.

بدین صورت که پالپ سیب‌زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمت‌های مورد نظر قرار دهید. جوش روی صورت، یک ساعت پس از استفاده از این روش کوچک‌تر می‌شود. قرار‌دادن برش‌های سیب‌زمینی به جای پالپ سیب‌زمینی موثرتر خواهد بود.

جوان‌سازی پوست با آب سیب‌زمینی

ماسک های خانگی و طبیعی
استفاده از ماسک سیب زمینی برای شادابی صورت

سیب‌زمینی دارای آنزیمی است که به عنوان سفید کننده طبیعی عمل می‌کند و باعث روشن شدن پوست می‌شود. آب سیب زمینی خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده دارد. با استفاده از آب سیب‌زمینی به مرور زمان لکه‌هایی که بر اثر نور خورشید به وجود آمده‌اند کم‌رنگ می‌شوند. به گفته متخصصان پوست برای نتیجه گرفتن از این روش، نیاز به ممارست و تکرار است.

تهیه ماسک از آب سیب‌زمینی برای پوست

پاکسازی صورت با مواد طبیعی
استفاده از آب سیب زمینی برای پاکسازی صورت

رادیکال‌های آزاد موجود در پوست با آسیب‌رساندن به سلول‌ها باعث پیری پوست ما می‌شوند. سیب زمینی با داشتن انواع ویتامین‌ها خصوصا ویتامین C، مواد مغذی، آب و آنتی‌اکسیدان تا اندازه‌ای با رادیکال‌های آزاد به مقابله می‌پردازد.

از بین بردن پف زیر چشم‌ها

افرادی که دچار پف زیر چشم می‌شوند، می‌توانند از برش‌های سیب‌زمینی استفاده کنند. زمانی که چشم‌ها خسته هستند، زیر چشم‌ها پف می‌کند و اطرافشان سیاه می‌شود. شما می‌توانید برای از بین بردن این پف‌ها، هر شب برش‌های را روی چشم‌های خود بگذارید.

جالب است بدانید که باز شدن رگ‌های کوچک خونی باعث پف کردن چشم‌ها می‌شود. آب سیب‌زمینی خاصیت تسکین‌دهنده و خنک‌کننده دارد. با خنک کردن دور چشم‌ها، رگ‌های خون در پوست منقبض می‌شود. دقت داشته باشید که به علت نشاسته‌ی موجود در سیب‌زمینی، آب آن داخل چشم نرود!

آب سیب‌زمینی برای پر کردن پوست

آب 2 الی 3 سیب‌زمینی را به مدت 2 هفته هر روز روی صورت خود بگذارید. بدین صورت که سیب‌زمینی‌ها را رنده کنید و آب آن را بگیرید. مایه به دست آمده را خوب هم بزنید و بلافاصله مصرف کنید. این روش باعث چاقی صورت شما می‌شود. سیب‌زمینی علاوه بر آب، دارای میزان زیادی آنتی‌اکسیدان از جمله پلی‌فنولز طبیعی است. این عوامل در کنار هم به پوست شما طراوت و زیبایی می‌بخشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر