گران‌ترین ماشین‌های دنیا

پیشرفت‌های فنی تنها در حوزه‌های معمول فناوری محدود نیست و امروزه استفاده از فناوری‌های مختلف باعث شده تا شاهد اتومبیل‌هایی باشیم که فلسفه وجودی آن‌ها فراتر از یک خودرو صرف باشد

گران‌ترین ماشین‌های دنیا

پیشرفت‌های فنی تنها در حوزه‌های معمول فناوری محدود نیست و امروزه استفاده از فناوری‌های مختلف باعث شده تا شاهد اتومبیل‌هایی باشیم که فلسفه وجودی آن‌ها فراتر از یک خودرو صرف باشد. در این مقاله قصد داریم 10 خودرو گران قیمت جهان را به شما معرفی کنیم؛ این ماشین‌ها هر کدام به تعداد محدود تولید شده‌اند و امروزه به عنوان گران‌ترین ماشین‌های دنیا از آن‌ها یاد می‌شود.

گران‌ترین ماشین‌های دنیا

شتاب بسیار بالا، سقف سرعت باور نکردنی و استفاده از متریال‌های منحصر به فرد، باعث شده تا برخی از خودرو‌ها به سوپر ماشین (ابر خودرو) معروف باشند. این خودروها همیشه به عنوان خودرویی لوکس و گران قیمت هستند و مورد توجه همه ماشین بازها هستند. بیایید در این فهرست با 10 مورد از گران‌ترین ماشین‌های دنیا آشنا شویم.

شماره 10: کونیگ‌زگ رگرا (Koenigsegg Regera)

کونیک‌زگ، این کمپانی بزرگ سوئدی از سال 2002 توانست مجوز ساخت خودروهای شهری را دریافت کند و قطعا یکی از خودروهای مطرح آن رگرا است. این جواهر سوئدی که قیمت حدودی 1٫9 میلیون دلار (حدود 6٫4 میلیارد تومان) دارد توانسته است در لیست ما جایگاه دهم را کسب کند.

ابر خودرو کونیگ ‌زگ رگرا Koenigsegg Regera
ابر خودرو کونیگ ‌زگ رگرا

شماره 9: فراری لافراری (Ferrari LaFerrari)

وقتی صحبت از برندینگ در خودروسازی می‌شود نمی‌توان فراری را دست کم گرفت. اتومبیل فراری لافراری که قیمت حدودی 2٫2 میلیون دلار (حدود 7٫4 میلیارد تومان) دارد، به نظر می‌رسد لوگو کمپانی فراری بر روی این اتومبیل، یکی از دلایلی است که چنین قیمتی دارد.

فراری لافراری Ferrari LaFerrari
فراری لافراری

شماره 8: بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)

بوگاتی اولین کمپانی اتومبیل‌سازی است که اتومبیل‌هایش می‌توانند به سرعت 400 کیلومتر در ساعت برسند. بوگاتی شیرون که آخرین محصول این کمپانی آلمانی است یکی از گران‌ترین ماشین‌های دنیا است که قیمت حدودی 2٫6 میلیون دلار (حدود 8٫7 میلیارد تومان) دارد.

بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون

شماره 7: پاگانی هوایرا (Pagani Huayra)

پاگانی یک کمپانی خودروسازی ایتالیایی است که حدود ده سال است زیر نظر مجموعه AMG مرسدس بنز فعالیت می‌کند. خودرو منحصر به فرد کمپانی پاگانی، هوایرا نام دارد که از موتور 12 سیلندر دست‌ساز AMG برای تولید بیش از 710 اسب بخار نیرو استفاده می‌کند. پاگانی هوایرا قیمت حدودی 2٫8 میلیون دلار (حدود 9٫4 میلیارد تومان) دارد.

پاگانی هوایرا
پاگانی هوایرا

شماره 6: فراری پینین‌فارینا سرجیو (Ferrari Pininfarina Sergio)

یکی از اتومبیل‌های خاص لیست گران‌ترین ماشین‌های دنیا ابر خودروی فراری پنین‌فارینا است که هم از نظر ظاهر و هم از نظر فرم پیشرانه تفاوت بسیاری با مابقی اتومبیل‌ها دارد. از فراری پنین‌فارینا فقط 20 دستگاه تولید شده است و قیمت حدودی 2٫9 میلیون دلار (حدود 9٫7 میلیارد تومان) دارد.

فراری پینین‌فارینا سرجیو
فراری پینین‌فارینا سرجیو

شماره 5: آستون مارتین والکیری (Aston Martin Valkyrie)

یکی دیگر از گران‌ترین ماشین‌های دنیا آستون مارتین والکیری است. این الماس انگلیسی که حدود 3 میلیون دلار (حدود 10 میلیارد تومان) قیمت دارد از یک موتور 6500 سی‌سی 12 سیلندری بهره می‌برد که در نوع خود شگفت‌انگیز است.

آستون مارتین والکیری
آستون مارتین والکیری

شماره 4: لیکان هایپراسپرت (Lykan Hypersport)

این خودرو که به صورت انحصاری در دبی تولید و عرضه می‌شود، اولین خودرویی است که از بدنه یک پارچه تیتانیومی ساخته شده است، همین موضوع باعث شده تا لایکان هایپراسپرت قیمتی حدود 3٫4 میلیون دلار (حدود 11٫4 میلیارد تومان) داشته باشد. لایکان هایپراسپرت یک موتور تویین توربو 6 سیلندر 3700 سی‌سی دارد که در نوع خود یک موتور منحصر به فرد به شمار می‌رود.

لیکان هایپراسپرت
لیکان هایپراسپرت

شماره 3: مک‌لارن پی‌1 ( McLaren P1 )

وقتی صحبت از لیستی از خودروهای گران قیمت می‌شود، امکان ندارد بتوان این لیست را بدون مک‌لارن تصور کرد. مک‌لارن پی‌1، خودرویی منحصر به فردی است که برای اولین بار در سال 2016 به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو که از یک موتور بنزینی 8 سیلندر و یک موتور الکتریکی 3 سیلندر برای تولید نیرو استفاده می‌کند، قیمت حدودی 3٫6 میلیون دلار (حدود 12 میلیارد تومان) دارد.

مک‌لارن پی‌1
مک‌لارن پی‌1

شماره 2: لامبورگینی وننو (Lamborghini Veneno)

الماس کمپانی ایتالیایی لامبورگینی به نام وننو که در سال 2015 ساخته شد یکی از خودروهای لیست ما به شمار می‌رود. از لامبورگینی وننو فقط 35 دستگاه وجود دارد؛ این اتومبیل 12 سیلندری با موتور 6500 سی‌سی، قیمت حدودی 4٫5 میلیون دلار (حدود 15 میلیارد تومان) دارد.

لامبورگینی وننو
لامبورگینی وننو

شماره 1: کونیگ‌زگ ترویتا (Koenigsegg CCXR Trevita)

کونیک‌زگ در سال 2006 برای اولین بار سوپر ماشین گران ‌قیمت خود را به نام CCX وارد بازارهای جهانی کرد. کونیک‌زگ در چند سال اخیر مشغول توسعه CCX بوده است، به شکلی که تا به امروز 4 خودرو این شرکت در واقع تقویت شده نسخه ابتدایی CCX بوده‌اند.

آخرین نمونه تقویت شده CCX، اتومبیل قدرتمند و گران قیمت CCXR ترویتا بوده است؛ این خودرو که امروز در لیست ما جایگاه گران‌ترین خودرو را دارد، همیشه به عنوان یک اتومبیل سوپر لوکس از آن یاد شده است. نسخه پایه CCXR ترویتا با یک موتور 8 سیلندر تویین توربو و 4800 سی‌سی حدود 4٫8 میلیون دلار (حدود 16 میلیارد تومان) است.

ابر خودرو کونیگ ‌زگ ترویتا Koenigsegg CCXR Trevita
ابر خودرو کونیگ ‌زگ ترویتا

امیدواریم از معرفی گران‌ترین ماشین‌های دنیا لذت برده باشید، به نظر شما کدامیک از این این ابر خودروها ارزش خرید بیشتری دارد؟

منابع: و و

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر