راهنمای خرید کوله‌پشتی

انتخاب کوله‌پشتی مناسب برای هر کسی که به صورت روزانه از آن استفاده می‌کند، بسیار مهم است. در این میان دانش‌آموزان بیشترین استفاده را از کوله‌پشتی دارند و چون در سن رشد هستند، برای انتخاب کوله‌پشتی آنها باید دقت بیشتری کرد. روزچین برای شما یک راهنمای خرید کوله‌پشتی آماده کرده است که امیدواریم مفید باشد.

راهنمای خرید کوله‌پشتی

انتخاب کوله‌پشتی مناسب برای هر کسی که به صورت روزانه از آن استفاده می‌کند، بسیار مهم است. در این میان دانش‌آموزان بیشترین استفاده را از کوله‌پشتی دارند و چون در سن رشد هستند، برای انتخاب کوله‌پشتی آنها باید دقت بیشتری کرد. روزچین برای شما یک راهنمای خرید کوله‌پشتی آماده کرده است که امیدواریم مفید باشد.

❓ سوالات مهمی که قبل از خرید کوله‌پشتی باید بپرسید

قبل از خواندن راهنمای خرید کوله‌پشتی این سوالات را بخوانید تا بتوانید برای خرید، بهتر تصمیم بگیرید.

آیا از کوله‌پشتی برای حمل لپ‌تاپ‌تان استفاده می‌کنید؟
آیا معمولا همراه خودتان ظرف غذا دارید؟
آیا برای وسایل کوچک به جیب‌های کوچک و متنوع نیاز دارید؟
آیا می‌خواهید کوله‌پشتی شما جایی برای قمقمه یا بطری آب داشته باشد؟
چه تعداد کتاب یا دفتر قرار است با خود حمل کنید؟

🎒 راهنمای خرید کوله‌پشتی

برای خریدی مطمئن راهنمای خرید کوله‌پشتی را مطالعه کنید.
برای خریدی مطمئن راهنمای خرید کوله‌پشتی را مطالعه کنید.

ممکن است طرح و نقش‌های فانتزی و رنگ‌های هیجان‌انگیز، فرزند و حتی خود شما را به وجد بیاورد. اما مهم‌تر از آن، نکات مهم در خرید کوله‌پشتی است که باید به آن‌ها توجه کنید. با ما همراه باشید تا راهنمای خرید کوله‌پشتی مناسب را با هم بررسی کنیم.

اندازه کوله‌پشتی

کوله‌پشتی را با توجه به سن کسی که از آن می‌خواهد استفاده کند، خریداری کنید. برای کودکان و دانش‌آموزان ابتدایی، کوله نباید خیلی از جثه آنها بزرگتر باشد. زیرا به بدن آنها که در حال رشد هم هست، فشار زیادی وارد می‌کند. در برخی برندها بازه‌ی سنی مناسب روی کوله‌پشتی درج شده است.

وزن کوله‌پشتی

وزن کوله‌پشتی بسیار اهمیت دارد. یک متخصص فیزیوتراپی می‌گوید: «وزن کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان ابتدایی باید کمتر از 10 درصد وزن آنها باشد، یعنی اگر دانش‌آموز ابتدایی 30 کیلوگرم وزن دارد، وزن کوله‌پشتی باید کمتر از سه کیلوگرم باشد و برای دانش‌آموزان مقاطع بالاتر نیز این رقم زیر 15 درصد است.»

جنس کوله‌پشتی

جنس کوله‌پشتی معیار تعیین‌کننده ماندگاری آن است. کوله‌هایی با جنس پلاستیکی ماندگاری و دوام بیشتری دارند. همچنین کوله‌های پلاستیکی (مانند پلی‌استر) بسیار سبک‌تر از انواع چرمی آن هستند. اگر مایل هستید که از کوله‌پشتی‌های چرمی استفاده کنید، باید وزن سنگین آن را نیز در نظر بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کوله پشتی‌های با جنس پلاستیک قابلیت ضد آب بودن آن است. البته اگر محافظت از محیط‌زیست برای شما مهم است از کوله‌پشتی‌هایی با استفاده کنید.

کاربرد کوله پشتی راهنمای خرید کوله
قبل از مطالعه راهنمای خرید کوله‌پشتی از خود بپرسید کوله‌پشتی را برای چه کاربردی می‌خواهم.

بندهای کوله‌پشتی

هنگام خرید کوله‌پشتی مطمئن شوید که بعدا می‌توانید اندازه بندهای آن را تنظیم کنید. اگر در کوله‌پشتی بندها قابل تنظیم باشد، به شما این امکان را می‌دهد که آن را کاملا به کمر خود نزدیک کنید. احتیاط کنید که بندهای کوله‌پشتی شل نباشد چون اگر بند کوله شما خیلی شل باشد، وزن آن شما را به عقب می‌کشد و فشار بیشتری به کمر وارد می‌کند. درون برخی از بندهای کوله‌پشتی ابری وجود دارد که این ابرها از وارد شدن فشار زیاد به شانه‌ها جلوگیری می‌کند.

کوله‌پشتی‌های تک‌بند ممنوع

باید مطمئن شوید که وزن وسایل درون کوله‌پشتی روی تمام بدن شما تقسیم می‌شود. به این ترتیب کوله‌پشتی‌ای که تنها یک بند دارند، کلا از گزینه‌های انتخاب خارج می‌شوند. این مدل از کوله‌پشتی تمام وزن را روی یک شانه می‌گذارد و به ستون فقرات فشار وارد می‌کنند. این در حالی است که کوله‌هایی که دو بند دارند وزن را بین دو شانه تقسیم می‌کند. این موضوع باعث می‌شود نه تنها فشار کمتری به کمر و شانه‌ها وارد شود بلکه برای سلامت زانو و ساق پا هم بهتر باشد.

کوله‌پشتی‌هایی با بند اضافه

برخی از کوله‌پشتی‌ها بندی اضافه دارند که روی شکم و دور کمر شما بسته می‌شود. اگر معمولا بار زیادی را به صورت روزانه با خودتان حمل می‌کنید، این بند به توزیع بار کمک می‌کند و فشار کمتری به بدن شما وارد می‌شود.

زیپ‌های کوله‌پشتی

یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید کوله پشتی به آن دقت کنید زیپ‌ها هستند. ابتدا چک کنید که زیپ‌ها راحت باز و بسته شوند و تمیز دوخته شده باشند. معمولا کوله‌پشتی‌هایی که زیپ‌های دوتایی دارند، گزینه‌های مناسب‌تری هستند چون دسترسی برای باز و بسته کردن و قرار دادن وسایل در این کوله‌ها راحت‌تر است. معمولا زیپ‌های درشت‌تر عمر مفید بیشتری دارند و محکم‌تر هم هستند. البته این زیپ‌ها جلوه زیباتری هم دارند، اما انتخاب بین زیپ‌های درشت و کوچک کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

امیدواریم راهنمای خرید کوله‌پشتی برای شما مفید باشد. مراقب سلامتی خود باشید. 🙂

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان