مازراتی با رونمایی از خودروی لوانته در اوایل 2016 میلادی، فعالیت رسمی خود را در سگمنت شاسی بلندها آغاز کرد که توانست در ابتدای فعالیت خود توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و آمار فروش خود را بالا ببرد، اما اخیرا در رسانههای بین المللی اعلام شده است که شرکت خودروسازی مازراتی به دلیل تقاضای بسیار پایین برای خرید این خودرو، بار دیگر تولید شاسی بلند "لوانته" را برای 9 روز متوقف خواهد کرد.
شاسی بلندهای خشن و اسپرت ممکن است که از محبوبیت بسیار بالایی در صنعت خودروسازی برخوردار باشند، اما جدا از داشتن اسم و رسم یک خودروی شاسی بلند اسپرت، باید عملکرد فنی بسیار خوبی هم داشت تا مشتریان را شیفته خود کند، اما گویا کمپانی خودروسازی مازراتی و شاسی بلند اسپرت آن نتوانستهاند مشتریان خود را راضی نگه دارند تا بار دیگر شاهد کمبود تقاضا برای خرید شاسی بلند مازراتی لوانته و توقف تولید آن برای 9 روز در سایتهای تولیدی شرکت مازراتی باشیم که از تاریخ 22 نوامبر ماه آینده آغاز شده و تا 7 دسامبر سال جاری ادامه دارد. توقف تولید موقتی که شاید بعدها دائمی شود و کمپانی خودروسازی مازراتی را مجبور به توقف تولید و مونتاژ این خودروی شاسی بلند اسپرت تنها پس از 2 سال فعالیت آن در بازارهای بین المللی برای همیشه کند.
در ادامه بد نیست بدانید که خودروی شاسی بلند اسپرت مازراتی این اواخر به یک موتور 3 لیتری شش سیلندر بنزینی با مهندسی فراری مجهز شده است که با سود جستن از توربوشارژرهای دوقلوی قدرتمند، میتواند حداکثر نیروی 430 اسب بخاری در اختیاراتومبیل قرار دهد تا در عمل این نیروی تولید شده تبدیل به یک شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه برای شاسی بلند مازراتی لوانته در مدل S شود.
پیش از این هم نیرو محرکه مازراتی لوانته توسط پیشرانههای بنزینی و دیزلی تامین میشود که موتور بنزینی از نوع 3 لیتری شش سیلندر با دو قدرت 350 اسب بخاری و 430 اسب بخاری بوده و همچنین پیشرانه دیزلی هم با حجم مشابه 3 لیتری و بلوکه شش سیلندر، میتواند حداکثر نیرویی 275 اسب بخاری تولید کند که در این میان هر دو پیشرانه نیروی تولیدی خود را به دستان یک جعبه دنده هشت سرعته اتومات میسپارند تا نیروی حاصل شده از انفجار سوخت و هوا در داخل سیلندرها را به سمت چرخهای محرک هدایت کند.