طرز تهیه چیکن ریزوتو، یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی انواع و اقسام مختلفی دارند. همانطور که می‌دانید، پایه اصلی برای تهیه غذاهای ایتالیایی پنیر و پاستا است

طرز تهیه چیکن ریزوتو، یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی انواع و اقسام مختلفی دارند. همانطور که می‌دانید، پایه اصلی برای تهیه غذاهای ایتالیایی پنیر و پاستا است. از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی می‌توان به لازانیا و اسپاگتی اشاره کرد که در اکثر کشورهای دنیا رواج پیدا کرده است. اما امروز قصد داریم در آشپزخانه روزچین طرز تهیه یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید و طرز تهیه چیکن ریزوتو خوشمزه را ببینید.

مواد لازم برای تهیه چیکن ریزوتو

سینه مرغ تکه شده: 500 گرم
برنج ریزوتو: یک پیمانه
سوسیس: دو عدد متوسط
سس گوجه تند: یک پیمانه
فلفل دلمه‌ای رنگی: یک عدد متوسط
نعنا خشک: دو قاشق غذاخوری
جعفری تازه: سه قاشق غذاخوری
نخود فرنگی: یک پیمانه
نمک، فلفل و ادویه: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

پیش به سوی پخت یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی

چیکن ریزوتو، بی‌شک یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی است که برای مردم بومی، بسیار محبوب است. پایه اصلی برای تهیه این غذای خوشمزه است. برای درست کردن ریزوتو، باید یادتان باشد که درست کردن این نوع برنج با برنج ایرانی کاملا متفاوت است. دانه‌های این برنج چاق‌تر از برنج معمولی ایرانی است و باید به یاد داشته باشید که برنج و پاستا در آشپزی ایتالیایی در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به برنج ایرانی آماده می‌شود.

برای تهیه چیکن ریزوتو، در ابتدای کار، گوشت مرغ تکه‌شده را در روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن از تابه خارج کنید. حالا فلفل دلمه‌ای و سوسیس را در روغن سرخ کرده و بعد برنج ریزوتو را اضافه کنید. مواد را به‌خوبی با هم تفت داده و بعد یک پیمانه آب اضافه کنید. حالا تکه‌های مرغی که از قبل سرخ کردید را اضافه کرده و باز هم مخلوط کنید. حدود یک پیمانه دیگر آب اضافه کنید تا برنج، خوب پخته شود.

حالا سس گوجه تند و نعنای خشک را اضافه کرده و برای 5 دقیقه اجازه دهید تا حرارت ببیند. به مقدار کافی نمک، فلفل و ادویه اضافه کنید و در مرحله آخر کار، یک پیمانه نخود فرنگی پخته شده و سه قاشق غذاخوری جعفری تازه اضافه کنید. مدت زمان پخت این غذا زیاد نیست و بعد از 20 الی 30 دقیقه می‌توانید شعله را خاموش کنید. چیکن ریزوتوی شما آماده است. نوش جان😊

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر