کشف دو ماده موثر در فشار خون دوران بارداری

فشار خون دوران بارداری با فشار خون بالا، تشنج و کاهش اکسیژن جفت همراه است و می‌تواند خطرات جدی برای مادر و جنین ایجاد کند.

کشف دو ماده موثر در فشار خون دوران بارداری

تحریریه هفته نامه پزشک امروز

 

به گزارش «ورلدنیوز» دانشمندان دو ماده مهم را کشف کرده‌اند که میزان پایین آن در زنان باردار، منجر به بیماری فشار خون دوران بارداری می‌شود.
دانشمندان مدرسه پزشکی هاروارد طی مقاله‌ای که در نشریه انگلیسی نیچر منتشر شد تاکید کردند، با کشف این دو ماده می‌توان بیماری فشار خون دوران بارداری را بموقع تشخیص داد و درمان کرد.


فشار خون دوران بارداری با فشار خون بالا، تشنج و کاهش اکسیژن جفت همراه است و می‌تواند در ماه‌های آخر بارداری خطرات جدی برای مادر و جنین ایجاد کند. این دانشمندان با دستکاری ژنتیکی موش‌ها آن را در شرایطی مشابه بیماری فشار خون دوران بارداری زنان قرار دادند و مانع از ترشح نوعی آنزیم به نام کاتکول – او – متیل ترانسفریز Catechol-O-methyltransferase شدند. کمبود این آنزیم مانع تولید متابولیت طبیعی (ماده‌ای که در عمل متابولیسم دخیل است) و دو – متوکسی استرادیول (methoxyoestradiol-2) در موش‌ها شد؛ موادی که مقدار آن در سه‌ماه آخر بارداری به طور طبیعی افزایش می‌یابد.
سطح این دو ماده در زنانی که فشار خون بارداری جدی دارند‌ بسیار پائین است.


محققان امیدوارند با این کشف جدید بتوانند به کمک آزمایش ساده خون یا ادرار موفق به تشخیص زودهنگام فشارخون دوران بارداری شوند. به اعتقاد دانشمندان، تجویز ماده کمکی دو – متوکسی‌استرادیول می‌تواند به بهبود شرایط زنان مبتلا به فشار خون دوران بارداری و حتی جلوگیری از فشار خون بارداری کمک کند.


 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر