ماهان شبکه ایرانیان

کاویانی در گفت و گو با میزان:

وجود "امین تارخ" در سینما غنیمت است / برخورد جشنواره با "بن بست وثوق" عادلانه نبود

کارگردان فیلم "بن بست وثوق" گفت: در مورد حضور بزرگان سینما در فیلم "بن بست وثوق" نکته ای که بسیار به من کمک کرد این بود که این عزیزان به فیلمنامه و من کارگردان باور داشتند و این اتفاق مسیر حرکت ما را همسو کرد.

حمید کاویانی کارگردان فیلم "بن بست وثوق" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص بازیگران فیلم خود گفت: در مورد حضور بزرگان سینما در فیلم "بن بست وثوق" نکته ای که بسیار به من کمک کرد این بود که این عزیزان به فیلمنامه و من کارگردان باور داشتند و این اتفاق مسیر حرکت ما را همسو کرد.

وجود

وی حضور "جمشید مشایخی" را سودمند خواند و تاکید کرد: آقای مشایخی با پیشینه ای پر افتخار پا به این اثر گذاشتند و آن زمانی که من تازه به سینما علاقه مند می شدم وی بر پرده سینما می درخشید و زندگی می کرد. همکاری با آقای مشایخی بسیار مثبت و برای من سرشار از تجربه بود.

این کارگردان فیلم اولی جشنواره 35 فجر با اشاره به خلاقیت امین تارخ در عرصه بازیگری ادامه داد: وجود امین تارخ در این پروژه غنیمت بود. وی با ذکاوت و انعطاف بالا همراه من شدند و می توانم بگویم وی جزئیاتی را در نقش زنده کردند که کمتر در سینمای ایران می بینیم. همکاری من با امین تارخ از یک و سال نیم قبل از تولید آغاز شده بود و در طی این روند همواره همراهی وی را در کنار خود می دیدم.

وجود

وی با انتقاد از برخورد با فیلم "بن بست وثوق" در جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: این را با صداقت و صراحت می گویم که شیوه انتخاب های جشنواره امسال سینمایی نبود و یا بهتر بگویم انتخاب برای سینما نبود. جشنواره ای که 35 دوره را گذرانده باید طی فرایندی درست به انتخاب فیلم ها بپردازد و به نظر من این انتخاب ها اصلاً سینمایی و اصولی نبود.

کاویانی از عدم علاقه خود در بخش رقابتی جشنواره ای خبر داد و خاطرنشان کرد: ناراحتی من از قرار نگرفتن در بخش رقابتی فجر صرفاً به خاطر زحمت عوامل بود و اگر نه من شخصاً هیچ اشتیاقی برای رقابت در این چنین کارزارهایی را ندارم و تلاش می کنم زبان سینمای خودم را روایت کنم و دیگر هیچ چیز برای من اهمیت ندارد.






قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان