راز ماندگاری عطرها را خودتان کشف کنید!

پیدا کردن بهترین عطرهای مردانه و زنانه که باب میل‌تان باشد، به عوامل بسیاری وابسته است

راز ماندگاری عطرها را خودتان کشف کنید!

پیدا کردن بهترین عطرهای مردانه و زنانه که باب میل‌تان باشد، به عوامل بسیاری وابسته است. یکی از موارد مهم در هنگام خرید عطر برای هر فرد، ماندگاری آن است! معمولا از فروشنده‌های عطر این سوال را می‌پرسیم که: «این عطر چقد موندگاری داره؟» فهمیدن این راز کار مشکلی نیست، کافی است با این مقاله روزچین همراه باشید تا خودتان راز ماندگاری عطرها را با یک نگاه تشخیص دهید!

راز ماندگاری عطرها را از روی شیشه آنها متوجه شوید

پرفیوم / Perfume

Vera Wang Princess

تحریف شده لاتین عبارت «پرفوموم» است که بر غلیظ‌ترین و گران‌ترین در میان تمام رایحه‌ها دلالت دارد. پرفیوم یا پارفیوم کمی روغنی‌تر است و از 20 تا 30 درصد اسانس پرفیوم خالص تشکیل شده است. یک پاف از این رایحه ممکن است تا 24 ساعت دوام داشته باشد.

ادکلن / Eau de Cologne

Roger & Gallet

قدیمی‌ترین واژه است که برای عطر استفاده می‌شود و در آمریکا برای رایحه‌های مردانه به کار می‌رود. ادکلن سبک، طراوت بخش و میوه‌ای است و عموما از دو تا چهار درصد روغن معطر در الکل و آب تشکیل شده است. ادکلن معمولا در رایحه‌های مخصوص افراد جوان استفاده می‌شود و به مدت دو ساعت دوام دارد.

ادو تویلت / Eau de Toilette

LANCOME
La Nuit Tresor

ادو تویلت یک اسپری سبک است که از پنج تا 15 درصد اسانس عطر خالص حل شده در الکل دارد. رایحه ادو تویلت معمولا به مدت سه ساعت دوام دارد.

ادو پرفیوم / Eau de Parfum

Miss Dior, CHANEL

ادو پرفیوم به لحاظ تاریخی بدون جنسیت است و سابقا برای توصیف رایحه‌های مردانه و هم رایحه‌های زنانه به کار می‌رفته است. بهترین واژه برای توصیف رایحه همین ادو پرفیوم است. ادو پرفیوم 15 تا 20 درصد اسانس عطر خالص دارد و دوام آن پنج تا هشت ساعت است.

دئو دورانت / Eau Frainche

Untold Elizabeth Arden for women

دئو دورانت رقیق‌ترین نوع رایحه است که معمولا یک تا سه درصد روغن معطر در آب و الکل دارد. دئو دورانت معمولا کمتر از یک ساعت دوام دارد.

پخش بوی عطرها و راز ماندگاری عطرها

راز ماندگاری عطرها این است که عطر را روی قسمت‌های نبض‌دار بدن اسپری کنید، آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک. زمانی که عطر از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع می‌شود و احتمال اینکه بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود. بهتر است دست‌تان را در فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری این نقاط نبض‌دار بگیرید و به آرامی آن را اسپری کنید.

بعد از استفاده از عطر روی مچ دست، مچ‌ها را به هم نسایید. این کار باعث خراب شدن بوی ادکلنتان می‌شود. بعضی‌ها ادکلن را تنها روی گردن‌شان اسپری می‌کنند اما فقط به گردن اکتفا نکنید چون بخش زیادی از بوی ادکلنتان رو به بالا خواهد رفت و کمرنگ می‌شود. مچ دست‌ها برای تکمیل راز ماندگاری عطرها عالی است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر