سال گذشته، تنبیه برای تصادفات زیاد شده و کنترل خودروها توسط داوران را افزایش داده بود که نارضایتی تیمها و رانندگان را در پی داشت. بهعنوان مثال جریمهی برخورد سطحی نیکو رزبرگ با کیمی رایکونن در مسابقه جایزه بزرگ مالزی بهشدت توسط تیم مرسدس محکوم و بیمعنی تلقی شد و این حس را به وجود آورد که رانندگان فرمولاوان، پس از این حادثه با احتیاط بیشتری در مسابقات شرکت میکنند و هیجان این رقابتها را کاهش دادهاند.
در گفتگوهای بعدی در کمیسیون فرمول یک و هیئت جهانی ورزشهای موتوری موافقت شد که در فصل آتی، فقط در صورتی رانندگان مقصر شناخته شوند که بیاحتیاطی یا تعمد آنها در حادثه کاملا محرز باشد. در بازنگری سال 2017 به تیمها گفته شد انتخاب با آنها است که به برخوردها معترض شوند و تقاضای بازبینی و شکایت کنند یا کار را به داوران بسپارند که در این صورت، فقط در حوادثی که خطای رانندگان فاحش و کاملا مشخص باشد، رانندهی خاطی جریمه یا محروم خواهد شد. از سویی دیگر، چنانچه رانندگان خطاکار ابراز پشیمانی و ندامت کنند، ممکن است تمام یا بخشی از جریمهی آنها بخشیده شود.
قانون دیگری که به فرمول یک امسال اضافه میشود، مربوط به حضور رانندگان به هنگام مراسم سرود ملی پیش از آغاز هر مسابقه است که دقیقا 14 دقیقه پیش از شروع هر رقابت انجام خواهد شد. بدین منظور 30 دقیقه قبل از استارت، خودروها و رانندگانشان میتوانند وارد پیست شوند و پشت خط تعیینشدهی خود قرار بگیرند. ورودیهای پیست، درست 10 دقیقه پس از پخش سرود ملی کشور میزبان مسابقات بسته خواهد شد و خودروها پس از این مدت حق ورود و خروج نخواهند داشت.