مهندس حسن رحمانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پروژه های فرامنطقهای منطقه 21 با بیان اینکه حل مشکلات ترافیکی یکی از دغدغههای ما است، گفت: یکی از نقاط پرترافیک منطقه 21 تقاطع بلوار کرمانخودور و لشگری است که موجب انتقادات مردمی نیز شده است چرا که چراغ قرمز این تقاطع تنها چراغ قرمز در لشگری است و باعث می شود که خودورها 15 تا 20 دقیقه در ترافیک این منطقه توقف داشته باشند.
اجرای مشارکتی پروژهها به جای پیمانکاری
وی با بیان اینکه احداث تقاطع غیر همسطح در این نقطه در دستور کار قرار گرفته بگونه ای که طراحی فاز یک و دو آن به اتمام رسیده و ظرف هفته های اتی تجهیز کارگاه این پروژه انجام میشود، گفت: برآورد ما نشان می دهد که اجرای این پروژه 1.5سال به طول می انجامد و بودجه 30 میلیارد تومانی برای این پروژه در نظر گرفته شده اما یکی از سیاست های مدیریت جدید، اجرای مشارکتی پروژه هاست تا پروژه ها از قالب پیمانکاری خارج شود.
وی در مورد معضلات ایجاد شده در پی فعالیت کارخانجات با بیان اینکه وجود کارخانه و صنعت در کنار بافت مسکونی هم فرصت و هم تهدید است، گفت: اشتغال در جامعه جز اولویتهاست و باید به این کارخانهها به چشم فرصت نگاه کرد اما دقت داشته باشید که تردد خودروهای سنگین، ورود و خروج همزمان حدود 15 تا 20 هزار کارمند، مشکلاتی را برای منطقه ایجاد میکند اما در همین راستا تقریبا هفتهای یکبار از صنایع بازدید داشته و معضلات را رصد میکنیم و تعاملات خوبی ایجاد شده است چرا که سعی کردیم از مشارکت کارخانجات استفاده کنیم.
امتداد مترو از اکباتان تا تهرانسر در دستورکار در صورت تایید در طرح جامع
رحمانی همچنین از امتداد مترو به منطقه 21 خبر داد و گفت: در بحث حمل ونقل عمومی در منطقه 21 معضل داریم بگونه ای که نه مترو و نه خطوط بی.آر.تی در این منطقه موجود است و و ناوگان اتوبوس نیز بسیار فرسوده است که باتوجه به تاکید مدیریت شهری مبنی بر توسعه حمل ونقل عمومی به خصوص مترو، بحث امتداد مترو از اکباتان تا تهرانسر در دستورکار قرار دارد که امیدواریم این موضوع در طرح جامع ترافیک مورد تایید قرار گیرد و مترو به منطقه 21 نیز برسد.