در نشست اعضای شورای شهر تهران با معاون عمرانی وزیر کشور مطرح شد

تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای مسایل مطرح در حوزه مدیریت شهری و شهرداری پایتخت

رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور دیدار کردند و مقرر شد به منظور همفکری و همکاری در خصوص مسایل مطرح در حوزه مدیریت شهری و شهرداری پایتخت، کمیته های کارشناسی تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در وزارت کشور تشکیل شد، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی با اشاره به جمعیت زیادی که هر روز برای کار از شهرهای اطراف وارد پایتخت می شوند، بر همکاری تمامی دستگاه های ذیربط برای رفع آلودگی هوا و ترافیک سنگین و کاهش آسیب های اجتماعی تهران تاکید و نقش وزارت کشور و معاونت عمرانی این وزارتخانه را در این موارد با اهمیت ذکر کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های قانونی موجود برای توسعه حمل و نقل عمومی شهری بر احصاء و بازبینی این ظرفیتها به منظور تسریع در اجرایی شدن آنها تاکید نمود.

در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فضای خوب ایجاد شده برای همکاری دولت، مجلس و شورا و شهرداری پایتخت برای بررسی و رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری؛ نظرات و پیشنهادهای خود را بیان نمودند که اهم آنها عبارت بود از: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و برنامه ریزی برای ورود اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت‌های برقی،‌ ضرورت شناسایی درآمدهای پایدار، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، رفع مشکلات پیش روی نوسازی بافتهای فرسوده و معرفی الگوهای برتر کشوری این موضوع و ضرورت کاهش آسیبهای اجتماعی در پایتخت.

اصلاح و بروز رسانی قوانین حوزه شهرداری، ضرورت تقویت جایگاه شوراها، استفاده از جایگاه وزارت کشور در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت برای رفع مشکلات حوزه شهرداری ها، تشکیل کمیته های کارشناسی با هدف راهبری مسایل و مشکلات فی مابین شورا وشهرداری تهران و معاونت عمرانی وزارت کشور؛ سایر مواردی بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران به آن اشاره کردند.

در ادامه محمدعلی افشانی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور نیز گزاشی از اهم اقدامات وزارت کشور در حوزه مدیریت شهری و شهرداری ها بیان و ابراز امیدواری نمود که تعامل سازنده بین شورای شهرو شهرداری تهران با وزارت کشور زمینه ساز حل اصولی برخی مشکلات پایتخت و سایر کلانشهرها باشد.

وی همچنین گزارشی در خصوص لوایح تهیه شده در حوزه وظیفه ای شهرداری ها، بیان نمود و گفت: لایحه درآمدهای پایدار در کمیسون های مجلس در حال بررسی است و جای دارد نمایندگان تهران به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

افشانی گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده برای تامین 2000  واگن مترو برای کلانشهرها که سال گذشته در شورای اقتصاد به تصویب رسید، ارائه نمود و اضافه کرد: پیگیر ایجاد درآمدهای پایدار شهری با استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود و افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده هستیم.

وی همچنین از طرح و ارزیابی کارشناسی مسائل تخصصی حوزه شهرداری پایتخت در کمیته های کارشناسی متشکل از نمایندگان شورا و شهرداری و وزارت کشور استقبال نمود و مقرر شد کمیته ای متشکل از شهردار تهران، رییس شورای شهر تهران و معاون عمرانی وزیر کشور تشکیل و دبیرخانه آن در وزارت کشور برای اقدام مشترک تشکیل شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در این دیدار علاوه بر محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، چند تن از اعضای شورا چون زهرا نژادبهرام، بهاره آروین، زهرا صدراعظم نوری، شهربانو امانی، ابراهیم امینی، حسن رسولی، محمد علیخانی، علی اعطا، آرش حسینی میلانی، مجید فراهانی، حجت نظری و حسن خلیل‌آبادی حضور داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان