نفریه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شرایط فرزندخواندگی برای زنان مجرد

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به در اولویت بودن زوجین فاقد فرزند برای دریافت فرزندخوانده، ممکن است مراحل دریافت فرزند برای زنان مجرد کمی طولانی شود.

شرایط فرزندخواندگی برای زنان مجردمحمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب سال 92 مجلس شورای اسلامی، سه گروه استحقاق دریافت فرزند از سازمان بهزیستی کشور را دارند و می‌توانند از میان فرزندان حاضر در مراکز مختلف این سازمان، سرپرستی  فرزندی را به عنوان فرزند خوانده  بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: اولویت فرزند خواندگی با زوجینی است که بچه دار نمی‌شوند و در جایگاه بعدی زنانی قرار دارند که حداقل 30 سال سن دارند و بنا به هر دلیلی قصد ازدواج ندارند و متقاضی قبول فرزندخواندگی فرزندان بهزیستی هستند و در اولویت سوم خانواده‌هایی قرار می‌گیرند که خودشان فرزند دارند و می‌خواهند سرپرستی فرزند دیگری را نیز از سازمان بهزیستی دریافت کنند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به شرایط فرزندخواندگی زنان مجرد تاکید کرد: در حال حاضر و بر اساس قانون، زنان مجرد تنها می‌توانند سرپرستی فرزندان دختر سازمان بهزیستی را عهده دار شوند.

نفریه خاطرنشان کرد: عدم سوء پیشینه و نداشتن محکومیت کیفری، عدم اعتیاد، دریافت تاییدیه جسمی و روانی از مراجع مربوطه، داشتن تمکن مالی، ادای فرائض دینی و شرایطی از این دست از جمله شرایط مورد نیاز دختران مجرد برای دریافت فرزندخواندگی هر یک از فرزندان سازمان بهزیستی کشور است.

وی در تشریح تمکن مالی تاکید کرد: هر یک از  زنان مجردی که اقدام به ثبت درخواست فرزندخواندگی می‌کنند باید از عهده تامین مخارج نگهداری و نیازهای فرزند مورد نظر برآیند و به عبارت صحیح باید شغل ثابت و بیمه داشته باشند.

 مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: زنان مجرد متقاضی فرزندخواندگی در صورتی که شغل آزاد دارند باید جواز کسب شغل خود را به همراه سایر مدارک ارائه دهند و پس از تحقیق بازرسان بهزیستی و تایید آن‌ها در سایر موارد، مراحل اعطای فرزند و فرزندخواندگی پایان می‌یابد.

نفریه  ادامه داد: با توجه به نوع انتخاب زنان مجرد در فرزندخواندگی و همچنین احراز شرایط مورد نیاز آن‌ها از سوی سازمان بهزیستی کشور، زمان تحویل فرزند خوانده به این افراد متفاوت است و نمی‌توان زمان دقیقی برای این امر در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در مبحث فرزندخواندگی، اولویت با خانواده‌ها است، تصریح کرد: فرزندان دختر کمتر به بهزیستی سپرده می‌شوند و متقاضیان بیشتری نیز دارند؛ بنابراین ممکن است طی مراحل فرزندخواندگی برای زنان مجرد بیشتر طول بکشد.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در حال حاضر بیشترین تقاضای زنان مجرد برای فرزندخواندگی، دختر بچه‌های 5 تا 6 ساله و در نهایت دختران 16 ساله هستند و در مرتبه بعدی این افراد بیشتر متقاضی دخترانی هستند که دچار بیماری هستند.

نفریه اضافه کرد: زنان مجرد پس از دریافت فرزندی به فرزندخواندگی باید به یکی از کلینیک‌های مددکاری سازمان بهزیستی کشور مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند؛ بازرسان و ناظران کلینیک‌های مددکاری سازمان بهزیستی کشور حداقل 2 بار در سال از این فرزند و شرایط زندگی او بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که هر یک از زنان مجرد در آینده بخواهند ازدواج کنند، باید مشخصات زوج را در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهند و به شرط تایید مسئولان این سازمان، سرپرستی این فرزند به زوج مورد نظر واگذار می‌شود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان کشور در پایان افزود: در میان زنان مجرد متقاضی فرزندخواندگی افرادی چون هنرمندان، زنانی با مشاغل ثابت و آزاد حضور دارند و  این امر با استقبال خوبی مواجه شده است.

اعلام شرایط فرزندخواندگی برای زنان مجرد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان