یک مسوول اعلام کرد

امکان بومی سازی نیمی از تجهیزات دریایی نفتی

امکان بومی سازی نیمی از تجهیزات دریایی نفتی
به گزارش یکشنبه شرکت ملی نفت ایران، حمید بورد بیان داشت: شرکت های داخلی ظرفیت خوبی در تامین کالاهای بالا دستی صنعت نفت دارند، به طوری که 70 درصد از تجهیزات مورد نیاز این بخش از سوی شرکت های داخلی تامین می شود.
وی گفت: برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی باید ساخت داخل بر مبنای کیفیت حداکثری باشد.
بورد با اعلام اینکه ساخت کامل سکوهای دریایی صنعت نفت به دست توانگران داخلی انجام می شود، گفت: اهتمام شرکت نفت فلات قاره ایران به حمایت از بخش داخلی که از پارسال روند شتابانی به خود گرفته باعث شده است تامین بیش از نیمی از تجهیزات مورد نیاز این صنعت از سوی شرکت های داخلی انجام شود.

** میدان اسفندیار و مذاکرات اولیه با نروژ
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در خصوص تعیین تکلیف میدان اسفندیار گفت: مذاکرات اولیه توسعه این میدان با یک شرکت نروژی انجام و شرکت نفت فلات قاره ایران عهده دار مذاکرات آتی شد.
وی ادامه داد: مذاکرات با شرکت های مپنا و گروه انرژی دانا ادامه دارد و مذاکراتی نیز با برخی شرکت های ژاپن و کره جنوبی صورت گرفته است.
این مسئول افزود: توسعه میدان اسفندیار فرآیند پیچیده ای نیست و فقط بحث مالی در توسعه این میدان وجود دارد که البته پیش بینی می شود تا پایان سال به نتیجه برسد.
بورد درباره بهره برداری از لایه نفتی پارس جنوبی گفت: نظارت بر بهره برداری از لایه نفتی پارس جنوبی از اول مهرماه به شرکت نفت فلات قاره ایران سپرده شده اما بهره برداری از این میدان همچنان بر عهده شرکت نفت و گاز پارس است.
شرکت نفت فلات قاره عهده دار توسعه و بهره برداری از میدان های دریایی ایران در خلیج فارس است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام*2022 *1961* تنظیم: میثم طاهری* انتشار: مریم مسعود
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر