معاون رئیس جمهور در گفتگو با مهر:

خدمات نوروزی در هتل‌ها ارتقا می یابند/ ویزای فرودگاهی برقرار است

سمنان - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در سال جاری با توجه به سرمایه‌گذاری خوب‌صورت گرفته در حوزه گردشگری، خدمات هتل‌ها در طی ایام نوروز ارتقا می‌یابند.

خدمات نوروزی در هتل‌ها ارتقا می یابند/ ویزای فرودگاهی برقرار است

زهرا احمدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح برنامه‌های نوروزی میراث فرهنگی در سطح کشور، توضیح داد: امسال نخستین نوروزی است که با مفهوم حقوق شهروندی در آن روبرو هستیم لذا باسیاست‌های مأخوذه از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نظارت بر نحوه کیفیت خدمت‌رسانی هتل‌ها و مراکز دارای مجوز از سوی این سازمان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هتل‌ها در طرح‌های نوروزی ستاد خدمات هماهنگی ستاد سفر کشور از دو منظر دریافت وجه از مردم و مسافران و همچنین کیفیت خدمات مورد نظارت قرار می‌گیرند که این مهم به زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی در استان‌ها ابلاغ‌شده است.

طرح ویزای فرودگاهی در نوروز 95 نیز برقرار است

معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: طرح ویزای فرودگاهی در نوروز 95 نیز مانند گذشته به‌جز درباره 10کشوری که قانون جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها مجوز ورود نمی‌دهد، برقرار است و امیدواریم این مهم بتواند در سال جاری به ارتقای کمی تعداد گردشگران و مسافران خارجی کمک کند.

احمدی پور بابیان اینکه ویزای فرودگاهی تنها در فرودگاه‌های بین‌المللی مانند امام خمینی(ره) ارائه می‌شود، گفت: این ویزاها سه ماه در خاک جمهوری اسلامی ایران اعتبار خواهند داشت و مسافران با اخذ آن می‌توانند در اقصی نقاط کشور به گشت‌وگذار بپردازند.

وی در پاسخ به سؤالی با موضوع نظارت بر گردشگری ایام نوروز، افزود: میراث فرهنگی امسال درباره گشت نظارتی خود علاوه بر استفاده از نیروی درون‌سازمانی، از داوطلبان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه گردشگری نیز بهره می‌برد همچنین شماره تماس تلفنی چهاررقمی برای دریافت شکایات و نظرات هم‌وطنان در سطح کشور ازلحاظ نوع خدمات، قیمت خدمات گردشگری و کیفیت خدمات، به این منظور اختصاص‌یافته که هم‌وطنان می‌توانند شکایات خود را به این سامانه اطلاع دهند.

استان‌های معبر مانند سمنان به مقصد گردشگری بدل شوند

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین گفت: ستاد خدمات تسهیل سفرهای نوروزی در کنار ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌های 31گانه پاسخگوی تمام موارد موردنیاز مردم در مقوله گردشگری در سراسر کشور خواهند بود.

احمدی پور همچنین درباره سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی در سال جاری نیز، بیان داشت: این سازمان سعی دارد تا برنامه‌ریزی خود را به‌گونه‌ای جهت‌مند کند که استان‌های معبر گردشگری ما مانند سمنان که در مسیر کریدور تهران-مشهد قرار دارند، به مقصد گردشگری بدل شوند.

وی بابیان اینکه زمانی که منطقه‌ای با شناساندن ظرفیت‌هایش از معبر به مقصد تبدیل می‌شود قطعاً درزمینهٔ توسعه اقتصادی با ظرفیت‌ها و مزیت‌های خوبی همراه خواهد شد، افزود: امروز استان سمنان دارای پتانسیل‌های بسیار خوب گردشگری طبیعی و میراث باستانی و فرهنگی است که در صورت شناساندن این مزیت‌ها، قطعاً می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

پیش‌بینی زیرساخت‌های اسکان مسافران در استان سمنان

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه معبر بودن، زیبنده پتانسیل‌های گردشگری سمنان نیست، گفت: با پیش‌بینی زیرساخت‌های اسکان مسافران در این استان طی سال‌های اخیر و تجهیز و ساخت هتل‌های این استان، خوشبختانه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده که البته این امر نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت‌های ویژه از بخش خصوصی است.

احمدی پور بابیان اینکه سمنان در آینده از معبر گردشگری به مقصد بدل خواهد شد، ابراز داشت: امروز ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان به‌خوبی در بین استان‌های کشور ترویج‌شده و امروز سفر ما به این استان در راستای شناسایی و رفع مشکلات حوزه گردشگری منطقه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان