معاون شواری ولایتی هرات:

تحرکات "طالبان" در هرات افزایش یافته است

معاون شواری ولایتی هرات با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در شهرستان‌ها و روستاهای هرات گفت: از آغاز سال تاکنون شمار طالبان و مخالفین مسلح دولت در شهرستان‌های هرات افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، توریالی طاهری معاون شواری ولایتی هرات با اشاره به افزایش ناامنی ها در شهرستان‌ها و روستاهای هرات گفت: از آغاز سال تاکنون شمار طالبان و مخالفین مسلح دولت در شهرستان‌های هرات افزایش یافته و در روستاها و برخی از شهرستان‌ها برای محاکمه مردم در دادگاه‌های صحرایی خود اقدام می‌کنند و این کار سبب وحشت مردم از زندگی دراین مناطق شده است .

وی افزود: تعداد طالبان در سالهای گذشته 30 درصد بود اما از آغاز سال تاکنون این امار به 100 درصد حضور آنها دراین شهرستان‌ها رسیده و ناامنی در این اواخر افزایش یافته است، گشت وگذار طالبان در شهرستانها و روستا ها به صورت آزادانه، حملات آنها بر پاسگاه‌ها و نیروهای امنیتی ، اخاذی از ساکنین شهرستان‌ها و روستاها به وضوح دیده میشود اما دولت تا کنون برای تامین امنیت هیچ اقدامی نکرده است.

طاهری گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های شمالی و غرب هرات طالبان مسلح به صورت ازادانه ترانزیت مواد مخدر را انجام می‌دهند که بیشتر این گروهها مواد مخدر را از طریق ولایت های هلمند، بادغیس و فراه وارد شهرستان‌های شمالی و غربی هرات می‌کنند و از این طریق این مواد مخدر را به ایران قاچاق می‌کنند که تا هنوز برنامه درستی برای مبارزه با مافیای مواد مخدر از سوی نیروهای امنیتی روی دست نیست.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات از برگزاری جلسه اضطراری با شورای ولایتی هرات از سوی اداره محلی هرات خبرداد و گفت: قرار است پس از بررسی های آنها با نمایندگان شورای ولایتی و ارتباطات آنها با شهروندان در شهرستان‌های ناامن اقدامات جدی در راستای تامین امنیت در این مناطق ناامن صورت گیرد .

در حال حاضر تجمع طالبان در برخی از شهرستان‌های هرات گسترش یافته است که سبب وحشت شهروندان در این مناطق شده است مسوولان شورای ولایتی هرات نیز در این مورد مسوولان امنیتی در هرات را بی برنامه می‌خواند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر