باکس آفیس آخر هفته: Thor: Ragnarok طلسم این مجموعه را می‌شکند

در دوره‌ای که بسیاری از قسمت‌های جدید مجموعه‌های فیلم با رکود مواجه شده‌اند، «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok تایکا وایتیتی Taika Waititi چکش طلایی را در باکس آفیس برای دیزنی Disney و مارول استودیوز Marvel Studios بر روی میز حراج می‌کوبد

در دوره‌ای که بسیاری از قسمت‌های جدید مجموعه‌های فیلم با رکود مواجه شده‌اند، «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok تایکا وایتیتی Taika Waititi چکش طلایی را در باکس آفیس برای دیزنی Disney و مارول استودیوز Marvel Studios بر روی میز حراج می‌کوبد.
در این آخر هفته، قسمت سوم این مجموعه با 121 میلیون دلار فروش از 4080 سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شد، که نسبت به «ثور: دنیای تاریک» Thor: The Dark World سال 2013 (با 85.7 میلیون دلار فروش)، بدون در نظر گرفتن تورم، 41 درصد بالاتر است. این فیلم در خارج از آمریکا در دومین آخر هفته‌ی خود 151.4 میلیون دلار فروش داشت که جمع فروش خارجی آن‌را به 306 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 427 میلیون دلار رساند. اکران 55.6 میلیون دلاری «ثور: راگناروک» در چین یک رکورد برای ماه نوامبر محسوب می‌شود، در حالی‌که سالن‌های سینمای آی‌مکس Imax فروش قابل توجه 25.4 میلیون دلاری را در سطح جهانی برای آن رقم زدند.

«ثور: راگناروک» — با بازگشت کریس همسورث Chris Hemsworth در این نقش برجسته و کیت بلانشت Cate Blanchett که در نقش هلا Hela، الهه‌ی مرگ سرزمین خدایان، ظاهر می‌شود — به باکس آفیس پس از اکتبری بی رونق و ضعیف، رنگ و بوی تازه‌ای داد، و چهارمین اکران برتر تا به اینجای امسال شد. این فیلم همچنین پس از «نگهبانان کهکشان بخش دوم» Guardians of the Galaxy Vol. 2 از مارول، که 146.5 میلیون دلار فروش داشت، بهترین فیلم ابرقهرمانی 2017 بوده است. («اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming با 117 میلیون دلار فروش اکران شد، در حالی‌که «واندروومن» Wonder Woman اکران 103.3 میلیون دلاری را تجربه کرد.)راز موفقیت این فیلم چیست؟ «ثور: راگناروک» بدون شک تاثیر گرفته از چشم‌انداز تازه‌ی وایتیتی Waititi و حضور شخصیت‌های دیگری از دنیای سینمایی مارول، از جمله هالک Hulk (با بازی مارک روفالو Mark Ruffalo) و دکتر استرنج Doctor Strange (با بازی بندیکت کامبربچ Benedict Cumberbatch) است. این همان استراتژی است که مارول در قسمت سوم مجموعه‌ی «کاپیتان آمریکا» Captain America در سال 2016، به نام «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» Captain America: Civil War اتخاذ کرد. و پس از آن «ثور:‌ راگناروک» را داریم که بازخورد‌های درخشانی دریافت کرده و امتیاز A را در سینمااسکور تصاحب کرده است. (این سیزدهمین عنوان پیاپی دنیای سینمایی مارول است که امتیاز A دریافت می‌کند.)دیو هولیس Dave Hollis، رئیس پخش دیزنی گفت: “به‌خاطر توانایی تیم مارول است که می‌تواند روایت‌گرانی از داستان را دور هم جمع کند که سبک و سیاق فیلم را دگرگون کرده و تک تک این فیلم‌ها را به طرز غیر قابل باوری تازه و جدید نگه دارند. 13 میلیارد دلار که حاصل فروش 17 عنوان از دنیای سینمایی مارول است به طور میانگین فروش درخشان 800 میلیون دلاری را برای هر فیلم در سطح جهانی رقم می‌زند. ثبات سطح کیفیت این فیلم‌ها هم همین اندازه تحسین‌برانگیز است.”
تقریبا 42 درصد فروش جهانی از سالن‌های سینمای سه بعدی بودند، که بیشتر آن‌ها خارج از آمریکا و از جمله سالن‌های آی‌مکس Imax بودند. (در آمریکا نیمی از نمایش‌ها در سالن‌های آی‌مکس به صورت دو بعدی بودند، که دلیل آن استراتژی جدید پخش‌کننده بود.)
با این وجود، حتی ثور، خدای صاعقه‌ها، هم نتوانست باکس آفیس پاییزی را از سقوط نجات دهد.درآمد آخر هفته هر سال پس از سال قبل با بیش از 9 درصد افت مواجه بود، «کریسمس مادرهای بد» A Bad Moms Christmas بسیار پایین‌تر از انتظارات اکران شدند، و فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های قبل به روند رو به افول خود ادامه دادند.
مجموعه فیلم‌های کمدی سخت فروش می‌روند، و «کریسمس مادرهای بد» A Bad Moms Christmas اس‌تی‌اکس فیلمز STXfilms هم از این ناحیه گزیده شد. این فیلم پس از آن‌که تصمیم گرفت در وسط هفته اکران شود، بازخوردهایی ضعیف و امتیاز B در سینمااسکور دریافت کرد، و فروش 17 میلیون دلاری را در آخر هفته رقم زد که میزان فروش 5 روز اول نمایش آن‌را به 21.6 میلیون دلار رساند. سرویس‌های پیش‌بینی پیش از اکران، تخمین می‌زدند که فروش این فیلم در بازه‌ی 25 تا 28 میلیون دلار خواهد بود. 82 درصد تماشاگران آن‌را خانم‌ها تشکیل داده‌اند و 87 درصد مخاطبان بالای 25 سال سن داشته‌اند.در «کریسمس مادرهای بد»، میلا کونیس Mila Kunis، کریستن بل Kristen Bell، و کاترین هان Kathryn Hahn دوباره کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا با فشار ساختن یک تعطیلات بی‌نظیر مقابله کنند در حالی‌که مجبورند با مادران‌شان با بازی چریل هاینس Cheryl Hines، کریستین برنسکی Christine Baranski، و سوزان ساراندون Susan Sarandon کنار بیایند. جان لوکاس Jon Lucas و اسکات مور Scott Moore کارگردانی آن‌را به عهده دارند.
«جیگ‌ساو» Jigsaw با فروش 6.7 میلیون دلاری از 2941 سالن سینما در مقام سوم قرار گرفت. فیلم‌های Boo 2! A Madea Halloween به کارگردانی تایلر پری Tyler Perry با فروش 4.7 میلیون دلار و «طوفان جغرافیایی» با فروش 3 میلیون دلار به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول باکس آفیس آخر هفته قرار گرفتند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر