وزیر دادگستری افغانستان:

نزدیک به ۱۵۰۰ قاچاقچی انسان در "افغانستان" دستگیر شدند

وزیر دادگستری افغانستان با بیان اینکه در سه سال گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ قاچاقچی‌انسان در افغانستان بازداشت شدند،گفت: این قاچاقچیان پس از تصویب قانون مبارزه با قاچاق انسان بازداشت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، عبدالبصیر انور وزیر دادگستری افغانستان در یک نشست خبری در کابل با بیان اینکه در سه سال گذشته نزدیک به 1500 قاچاقچی‌انسان در افغانستان بازداشت شدند،گفت: این قاچاقچیان پس از تصویب قانون مبارزه با قاچاق انسان بازداشت شدند.

انور تصریح کرد : این وزارت پس از تصویب قانون مبارزه با قاچاق انسان در همکاری با ارگان‌های امنیتی توانسته تعداد یک هزا رو 492 تن قاچاقچی انسان را در سه سال گذشته بازداشت کرده و تعداد517 شبکه قاچاق انسان را کشف نماید.

وی افزود: این وزارت تلاش دارد تا در همکاری با سایرادارات کشور در زمینه مبارزه با قاچاق انسان به ویژه قاچاق مهاجرین افغانستان در خارج از کشور گام‌های بزرگتری برداشته و قاچاق انسان را به حداقل برساند.

موضوع قاچاق انسان در افغانستان به نگرانی جدی شهروندان و نهادهای حقوق بشری بدل شده ، طوری که روزانه ده‌ها شهروند افغانستان به صورت داوطلبانه از سوی قاچاقچیان به بیرون از مرزها انتقال داده می‌شوند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر