ماهان شبکه ایرانیان

پذیرایی از زوار در راهپیمایی اربعین

این روزها زائران بسیاری از سراسر ایران خودشان را برای راهپیمایی اربعین آماده می‌کنند. یکی از نکات جالب توجه این سفر پذیرایی از این زائران در موکب‌ها است. در مسیر زائران موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. با روزچین همراه شوید.

پذیرایی از زوار در راهپیمایی اربعین

این روزها زائران بسیاری از سراسر ایران خودشان را برای راهپیمایی اربعین آماده می‌کنند. یکی از نکات جالب توجه این سفر پذیرایی از این زائران در موکب‌ها است. در مسیر زائران موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. با روزچین همراه شوید.

راهپیمایی اربعین

اکثر مردم عراق در مسیر راه‌پیمایی اربعین خیمه و چادر برپا می‌کنند. آنها با تمامی دارایی خود حتی به اندازه پختن یک قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

آماده سازی مواکب برپایی خیمه اربعین نجف

موکب‌های ایرانی در شهرهای مرزی، سامرا، نجف، کاظمین، کربلا و در طول مسیر پیاده‌روی زائران به مدت یک ماه مستقر هستند.

اربعین خدمات زوار شارژ

اگر شب‌ها برای استراحت به خانه کسی رفتید. روی این ارتباط و دوستی اربعینی حساب کنید. شماره تماس و آدرس یکدیگر را ثبت کنید تا در سال‌های بعد هم این ارتباط را نگهدارید. شاید یک روز هم شما میزبان دوست عراقی خود در ایران شدید.

مواکب اربعین حسینی شلنگ

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: «انتقال موکب‌های ایرانی به عراق برای پذیرایی از زائران اربعین نیز آغاز شده است. همچنین تاکنون تجهیزات موکب‌های بیش از 100 گروه برای پذیرایی از زائران اباعبدلله‌الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین به کشور عراق منتقل شده است.»

پخت غذای اربعین

💠امام حسین علیه‌السلام می‌فرمایند: «إنّ أجْوَدَ النّاسِ مَن أعطى مَن لا یَرجو» یعنی «بخشنده‌ترین مردم، کسی است که به آن که به او چشم امید نبسته بخشش کند.» کشف الغمّه: 2/242
شاید این حدیث به بخشش بی‌چشم‌داشت و بدون توقع مردم در موکب‌ها بی‌ارتباط نباشد.

قربانی قصابی گوشت گوسفند تهیه غذا اربعین

معنی لغوی موکب دسته، حرکت دسته جمعی، راهپیمایی، کاروان، قافله و مسیر است. در این تصویر می‌بینیم که چطور گوسفندان را ضبح کرده و آنها را برای پخت غذای زائرین راهپیمایی اربعین آماده می‌کنند.

چرخ کردن گوشت تهیه غذای اربعین

یک نکته خیلی مهم در سفر به کربلا و راهپیمایی اربعین این است که حتما لیموترش همراه داشته باشید و قبل از مصرف غذاهای گوشتی روی آنها چند قطره بچکانید تا از مسمومیتهای احتمالی پیشگیری کنید. البته خدمتگزاران موکب‌های راهپیمایی اربعین تمام تلاش خود را می‌کنند تا غذاها با بالاترین کیفیت به دست زائرین برسد.

پخت غذا زوار اربعین

یادتان باشد که مهم‌ترین اتفاق این سفر برای شما، فرصت پیاده‌روی در طول مسیری طولانی و بهره از برکات معنوی آن است. پس اگر قدرت بدنی و بنیه کافی برای حضور در ازدحام جمعیت و پیاده‌روی را ندارید، سعی کنید از زیارت در این زمان صرف‌نظر کنید.

لقمه غذا ساندویچ اربعین مواکب زوار

شماره‌های مهمی که ممکن است در راهپیمایی اربعین به آنها نیاز پیدا کنید:

  • اورژانس: 104
  • افراد گمشده: 07801300561
  • احکام شرعی: 07814651353
  • اداره مرکزی: 0780100475

توزیع غذای اربعین کربلا

به خاطر داشته باشید که داشتن پاسپورت و ویزای عراق برای زائران کشورمان ضروری و حتمی است چرا که امسال مسئولان عراقی و ایرانی از ورود و خروج بدون مدارک لازم به شدت ممانعت خواهند کرد.

حرف آخر

آری! برای رسیدن به کربلا، باید اراده‌ای آهنین، قلبی شجاع و عشقی سوزان داشت. در این سفر باید ره‌توشه‌ای از صبر و یقین، پاپوشی از توکل، سلاحی از ایمان و مرکبی از جان داشت تا به منزل رسید. بر و بچه‌های تحریریه روزچین را از دعاهای خو بی‌بهره نگذارید. التماس دعا…🙏

منبع تصاویر:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان