ماهان شبکه ایرانیان

از پیشنهاد ایجاد موزه اصناف تا رفع فاصله بین شورا و اتاق اصناف

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را پیرامون وضعیت اصناف در تهران ارائه کردند و بر ارتباط اصناف با مردم و بویژه شورا تأکید شد.

از پیشنهاد ایجاد موزه اصناف تا رفع فاصله بین شورا و اتاق اصناف

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس اتاق اصناف کشور که در شورای شهر قرائت شد، نظرات خود را در این زمینه اعلام کردند به گونه‌ای که زهرا نژادبهرام در واکنش به سخنان فاضلی با بیان اینکه ما سه قانون در خصوص اصناف داریم که در همه این قوانین حمایت‌های لازم از اصناف انجام شده است، گفت: اصناف 300 هزار زیرمجموعه دارند که یک شبکه مویرگی را ایجاد کرده اما متاسفانه اصناف در ارتباط با مردم و ارائه خدمات به آنها ضعیف هستند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف می‌توانست به موضوع دستفروشان ورود کند اما آن را مورد بی توجهی قرار داد، گفت: باید فاصله بین شورا و اتاق اصناف رفع شود و لازم است از اصنافی که در حال از بین رفتن هستند و صنوفی که نیاز به حمایت دارند، پشتیبانی کرد تا مورد غفلت قرار نگیرند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ادامه افزود: متاسفانه اتاق اصناف فضایی است که دستوراتش ضمانت اجرایی ندارد. چرا که بسیاری از اصناف بدون مجوزهای لازم کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه احمد مسجدجامعی با بیان اینکه برخی از اصناف دارای سبقه تاریخی هستند و حتی طرح ساخت موزه اصناف را در محدوده بازار ارائه کردم که مورد توجه قرار نگرفت، گفت: پیشنهاد دادیم که نمونه‌ای از اصناف قدیمی به صورت نمادین در محدوده بازار باقی بمانند که این مهم محقق نشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون باید اصناف مزاحم و غیربهداشتی به بیرون از شهر منتقل شوند، گفت: متاسفانه در این پروسه کمتر از اصناف مربوطه دعوت شده و لازم است حتما در این جلسات نمایندگان اصناف حضور داشته باشند تا نظرات خود را اعلام کنند. چرا که باید به صورت همکارانه با اتاق اصناف آیین‌نامه‌هایی در این خصوص تدوین شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با بیان اینکه متاسفانه استحکام نهاد بازار و اصناف در حال تغییر و حتی تخریب است، گفت: نهاد بازار و کسبه آن نماد و هویت ملی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و این در حالیست که متاسفانه جامعه ما به سرعت در آستانه ورود به جامعه اطلاعاتی و شبکه‌ای است که باید نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

همچنین الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی نیز با بیان اینکه اصناف حقی به گردن شهر دارند، گفت: نقش اصناف در مسئولیت‌های مدنی باید ارتقاء یابد و اعلام می‌کنم شورا نیز به عنوان یک نهاد مردمی در کنار اصناف قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان