طرز تهیه خمیر پیراشکی سریع و آسان

پیراشکی نوعی پیش‌غذا است که گاهی جزو غذاهای اصلی خیلی خوشمزه هم محسوب می‌شود. با وجود اینکه می‌توان خمیر پیراشکی را به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه کرد، اما گاهی لذت تهیه یک میان‌وعده خوشمزه در خانه لطف دیگری دارد

طرز تهیه خمیر پیراشکی سریع و آسان

پیراشکی نوعی پیش‌غذا است که گاهی جزو غذاهای اصلی خیلی خوشمزه هم محسوب می‌شود. با وجود اینکه می‌توان خمیر پیراشکی را به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه کرد، اما گاهی لذت تهیه یک میان‌وعده خوشمزه در خانه لطف دیگری دارد. اما قبل از پخت یک پیراشکی خوشمزه باید خمیر آن را به روش صحیحی آماده کرد. روزچین در این مقاله طرز تهیه خمیر پیراشکی را به شما آموزش می‌دهد.

🍩 طرز تهیه خمیر پیراشکی مغزدار

طرز تهیه خمیر پیراشکی برای پیراشکی مغزدار
طرز تهیه خمیر پیراشکی برای پیراشکی مغزدار

با دانستن نکات مهم و اصولی طرز تهیه خمیر پیراشکی می‌توانید یک پیراشکی خوشمزه درست کنید. مواد لازم را تهیه کنید و شروع کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی

تخم‌مرغ: یک عدد
روغن مایع: یک‌ونیم قاشق غذاخوری
آب ولرم: یک‌چهارم پیمانه
شیر ولرم: یک‌چهارم پیمانه
نمک: یک‌چهارم قاشق چایخوری
آرد: دو پیمانه

روش آماده‌سازی خمیر پیراشکی

تا یک هفته میتوانید خمیر پیراشکی را در یخچال نگهداری کنید.

در یک کاسه بزرگ، آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد را کاملا با هم مخلوط کردید، روغن را به آنها اضافه کنید. دوباره مخلوط کنید و بعد از مدتی تخم‌مرغ را به محتوبات کاسه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.
حالا آب و شیر ولرم را اضافه کنید و با هم‌زن برقی خوب هم بزنید تا خمیر چسبناکی حاصل شود.

با کمک یک قاشق چوبی خمیر را هم بزنید و در صورت نیاز، آرد بیشتری به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید همه مواد را در غذاساز بریزید و خمیر را این طوری درست کنید.

در این مرحله خمیر را کمی با دست ورز دهید و پس از اینکه یک‌دست و نرم شد، آن را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و به مدت 30 تا 60 دقیقه کیسه در یخچال بگذارید. توجه داشته باشید که خمیر کمی حالت چسبندگی خود را حفظ می‌کند.

خمیر را روی سطح صاف آردپاشی شده قرار دهید و با دست ورز دهید تا کاملا چسبندگی خود را از دست بدهد. وقتی که خمیر کاملا لطیف شد آن را با وردنه باز کنید تا ضخامتی حدود 0٫5 سانتی‌متر داشته باشد. حالا می‌توانید خمیر را به مدل‌های دلخواه برش دهید و مواد مورد نظرتان را داخل خمیرهای آماده شده بگذارید.

طرز تهیه پیراشکی ساده

یک ویدئو برای شما آماده کرده‌ایم و در آن، ابتدا طرز تهیه خمیر پیراشکی و در نهایت پخت پیراشکی ساده را به شما آموزش داده‌ایم، این ویدئو را با هم ببینیم.

راستی، خمیر پیراشکی را می‌توانید در جای خنک حدود یک روز و در یخچال تا یک هفته نگهداری کنید بدون اینکه خراب شود.

در روزهای سرد پاییز و تابستان از طرز تهیه خمیر پیراشکی استفاده کنید و یک میان‌وعده خوشمزه و گرم برای خود و اعضای خانواده آماده کنید. راستی نوشیدنی گرم فراموش نشود. نوش جان 😉

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر