خبرنگاران کردستانی؛

سازوکار نظام جامع رسانه های کشور بیشتر متوجه پایتخت نشین ها است

سنندج- جمعی ازخبرنگاران استان کردستان از سازوکار سامانه جامع رسانه های کشور انتقاد کردند و گفتندبیشتر موارد و امتیازات مطرح شده دراین سامانه متوجه فعالان رسانه ای شاغل در پایتخت کشورمان است.

سازوکار نظام جامع رسانه های کشور بیشتر متوجه پایتخت نشین ها است

به گزارش خبرنگارمهر، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر کشور که به منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ واشاد اسلامی کردستان امروز به این استان سفر کرده است و یکی از برنامه های سفر او نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان بود.

صدور مجوزانتشار نشریات به نام افراد غیررسانه ای

سلیمان الله مرادی، مدیرمسئول هفته نامه روژان در این نشست از انتصاب مدیری بومی برای پست مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تشکر کرد و گفت: هرچند این کار اقدام بزرگ و ارزشمندی است ولی متاسفانه بسیار دیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از دغدغه های اهالی رسانه به سیاست های کلانی که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد تدوین می شود، برمی گردد، بیان کرد: نشریه زمانی می تواند رافع مشکلات فعالان و خبرنگاران خود باشد که مدیرمسئول آن به قوانین مطبوعات و کار آشنایی کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی مجوزنشریات به راحتی ودر کمترین زمان ممکن به فردی که هیچ سابقه رسانه ای اعم از تجربی و تئوری ندارد صادر می شود قطعا چنین شخصی توانایی و درک لازم در حمایت از نیروهای خود را نخواهد داشت.

الله مرادی اضافه کرد: نشریات سراسری که در استان های مختلف هم چون کردستان نمایندگی دارند هم متاسفانه با خبرنگاران استانی قراردادهای غیرقانونی منعقد کرده به گونه ای که خبرنگار توانایی دفاع و دریافت حق خود را در آینده نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: انتظار می رود همانگونه که به درخواست های مکرر دریافت مجوز صدور نشریات جدید به سرعت پاسخ داده می شود به درخواست تغییر وضعیت هفته نامه ما نیز که مدت ها از عنوان کردن آن می گذرد، پاسخ داده شود.

سامانه رسانه های جامع کشوربیشتر متوجه اهالی رسانه مرکزنشین است

کامران کرمی سرپرست نمایندگی روزنامه صمت دراستان کردستان هم در این نشست گفت: سازوکار سامانه جامع رسانه های کشور بیشتر پایتخت و مرکز نشین است به گونه ای طراحی شده که بیشتر امتیازات شامل اهالی رسانه در تهران می شود.

وی عنوان کرد: سابقه بیمه خبرنگاران در صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان در این سامانه قابل قبول نیست و این امری منطقی نیست و می طلبد تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی اظهارداشت: عناوین و رتبه های کسب شده خبرنگاران در جشنواره های مطبوعات استانی و منطقه ای و هم چنین دوره های آموزشی که در استان شرکت کردند، از دیگر موارد غیرقابل پذیرش در این سامانه است.

دارا سید عباسی، فرید کریمی، اجلال قوامی و گلاویژ مرادی از دیگر خبرنگاران کردستانی بودند که در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات مطبوعات و رسانه های جمعی استان مباحثی را مطرح کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر